Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Shadow of the colossus er ett av mine favorittspill gjennom tidene, og jeg kjøpte remaken sekundet det kom. Men har enda ikke startet det, hva faen feiler det meg? aner ikke hvorfor :p

Samme her, har kjøpt Horizon for flere måneder siden, men har ikke fått startet ennå haha

Lenke til kommentar

Bloodborne lastet ned og prøvd igjen siden jeg har PS+ noen dager til. Fatter ikke hvorfor men spillene fra From Software fenger meg ikke i det hele tatt. Bloodborne var det første spillet til PS4 jeg kjøpte, men jeg solgte det med en gang.

 

Er det noe som skjer etterhvert som gjør Bloodborne bra? Første timen er dørgende kjedelig.

Tatt første boss? Spillet klikker for de fleste først da. Meg inkludert. Derfra og ut var det topp fem spill noengang. Endret av Muggkaare
Lenke til kommentar

Jeg vet det finnes en del som ikke liker Bloodborne eller Dark Souls, men jeg forstår det ikke. Jeg var hektet omtrent fra første minutt. From Software lager utrolig fascinerende verdener som bare er en fryd å utforske, kontrollene sitter som støpt og kampsystemet er lett å lære men vanskelig å mestre, og du har stor frihet til å bygge karakteren din som du ønsker og spille på forskjellige måter. Står man bom fast på en boss eller et område kan man kjøre co-op - det er spillet lagt opp til at du skal gjøre - men som regel kan du også gå en annen vei og komme tilbake når du er sterkere.

 

Den eneste grunnen til at man ikke liker disse spillene måtte være at man ikke liker verken tredjepersons eventyrspill, dystopiske middelalderverdener eller rollespill-elementer som å levle stats og lære skills. Eventuelt at man har så liten tålmodighet med spill at man ikke tåler å feile noen ganger før man får det til, men hvis det er for lett er det jo heller ingen tilflredsstillelse med å vinne.

Lenke til kommentar

Jeg gjennomførte DS1, DS2 og DS3 nesten utelukkende pga "mestringsfølelse". Jeg hatet spillene haha. Det at man må gå gjennom en hel bane på nytt og at fiender respawner er noe jeg absolutt ikke liker. Skal prøve meg på Bloodborne siden det er gratis men jeg gleder meg ikke men skal gi det en sjanse. 

Lenke til kommentar

 

Bloodborne lastet ned og prøvd igjen siden jeg har PS+ noen dager til. Fatter ikke hvorfor men spillene fra From Software fenger meg ikke i det hele tatt. Bloodborne var det første spillet til PS4 jeg kjøpte, men jeg solgte det med en gang.

 

Er det noe som skjer etterhvert som gjør Bloodborne bra? Første timen er dørgende kjedelig.

Tatt første boss? Spillet klikker for de fleste først da. Meg inkludert. Derfra og ut var det topp fem spill noengang.

 

 

Cleric beast eller hva han het? Ja, men fikk ikke store motivasjonen til å fortsette akkurat. 

 

Syns spillet dropper frames av og til også, som plager meg. Og alt er jo enten svart, brunt eller grått. Triste saker. 

Lenke til kommentar

Lange loadingtider, lav framerate og det grusomme chromatic aberration filteret var det som ødela hele Bloodborne opplevelsen for meg. Den floaty agility combaten var også rimelig kjip i forhold til Souls-serien. Tar vel opp spillet igjen når remasteren til PS5 kommer hvis ytelsen er opp til standard og det jævla CA filteret er fjernet.

 

Bloodborne er også MYE enklere enn Dark Souls spillene, noe som var rimelig kjedelig.

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar

Dårlig ytelse i Bloodborne? Det merket jeg ingenting til alle de timene jeg spilte det. Kanskje fordi jeg ikke spilte online. Eller er dette en sånn "jeg spiller bare i 60 fps"-greie?

 

Jeg elsker at man ikke har check points hvert tiende sekund. Det går tilbake til litt eldre spill design.

 

Det tar sjelden mer enn noen få minutter å komme tilbake der man var, så jeg er uenig med de som mener man mister mye progresjon i disse spillene.

Lenke til kommentar

PlayStation 5 development kits have reportedly already been sent to some third-party studios.

 

Marcus Sellars, an industry insider who leaked several bits of big news over the past couple of weeks, such as Black Ops 4 being this year’s Call of Duty, the Nintendo Switch port of Diablo 3, and others has returned with a big one.

Most recently, Sellars also correctly called out the date of this week’s Nintendo Direct before it was announced.

Now, it’s important to note that most of his findings have yet to be officially confirmed, but the information seems accurate so far in that they were later corroborated by separate reports.

This week, Sellars revealed that development kits for the upcoming PlayStation 5 were sent to third-party studios earlier this year

https://www.vg247.com/2018/03/08/ps5-dev-kits-sent-third-party-developers-earlier-year-rumour/

Endret av Namseyn
Lenke til kommentar

Så kanskje 2020 PS5 kommer?

Har vel vært med 6-7 års mellomrom helt siden PS1 kom. Sånn rent ytelsesmessig er vel utviklingen litt tregere nå for tiden, noe som taler for lengre sykluser. Samtidig specces ikke de nye konsollene enormt høyt i starten som fører til enorme tap deb første tiden lenger, noe som taler for kortere sykluser.

Endre vel kanskje opp ganske likt? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...