Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Twitch app kommer til PS4 snart. Så da kan en se alt som er på Twitch.

 

Alltid kjekt med flere muligheter. Men tviler det kommer til å bli spesielt brukt blant PS4 brukere da det er nok få som bryr seg om eksklusive spill på PC. 

 

Med tanke på at alt som går an å spille på PS4 finner du som ofte streamet under Direkte fra Playstation fanen. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PLaystation store funker ikke? Får bare opp Please wait....

Har samme problem som deg. Mistenker at noe har skjedd etter oppdatering 2.57, A; noe som ikke duger for ISP, eller B; konsollen er crap og må på rep, eller C; en ny oppdatering vil fikse alt...

 

Se om kanskje Altibox tråden funker for deg?

Lenke til kommentar

Noen av dere som opplever at ps fryser når man setter den i dvalemodus? Det skjer innimellom her, eneste løsningen er å dra ut strømkabelen.

 

Skjer ofte i forbindelse med at disken som er i er markert som "Data corrupted", slik at jeg ikke får spilt det spillet som er i.

 

Det har skjedd et par ganger siden jeg installerte 3.0 beta versjonen av OS. Spesielt på store filer så har den låst seg. Spillet har vært lastet ned osv men må ta strømmen.

 

Har du også 3.0? For da kan det være synderen. 

Lenke til kommentar

Jeg har ett spørsmål! :)

Jeg spiller Fifa 16. Men med den ene kontrollen er det helt umulig å treffe med passninger og spillerne går en helt annen vei enn jeg holder joysticken. Mens med den andre kontrollen er det som vanlig (som en drøm å spille). Kontroll-Innstillingene inne på Fifa står innstilt på det samme på begge kontrollene. men alikavell stor forskjell..
Hva kan være grunnen? :) Er den ene kontrollen ødelagt?

Lenke til kommentar

 

 

Noen av dere som opplever at ps fryser når man setter den i dvalemodus? Det skjer innimellom her, eneste løsningen er å dra ut strømkabelen.

 

Skjer ofte i forbindelse med at disken som er i er markert som "Data corrupted", slik at jeg ikke får spilt det spillet som er i.

Det har skjedd et par ganger siden jeg installerte 3.0 beta versjonen av OS. Spesielt på store filer så har den låst seg. Spillet har vært lastet ned osv men må ta strømmen.

 

Har du også 3.0? For da kan det være synderen.

Hmm. Har ikke noe beta såvidt jeg vet om, hadde vel visst om det hvis jeg hadde hatt det. Det skjer faktisk hver gang jeg skrur på ps4 fra dvalemodus og setter i ny disk. Istedenfor spillet jeg har satt inn står det bare corrupted data, og når jeg prøver å restarte maskinen så må jeg dra strømmen pga den henger seg.

 

Hvis jeg vil reklamere på dette, er det best å kontakte nordisk film eller cdon da?

Lenke til kommentar

Ser ikke for meg at kontrolleren har 2 års garanti, men som nevnt, det har 5 års reklamasjon. Så hadde nok brukt den retten for å få det reparert.

 

(garanti og reklamasjon er to forskjellige ting)

 

Etter litt undersøkelser så viser det seg at offisielt playstation tilbehør har 12mnd. Garanti.

 

Tydeligvis bare 12mnd. På konsollen også.

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar

Ser ikke for meg at kontrolleren har 2 års garanti, men som nevnt, det har 5 års reklamasjon. Så hadde nok brukt den retten for å få det reparert.

 

(garanti og reklamasjon er to forskjellige ting)

 

Etter litt undersøkelser så viser det seg at offisielt playstation tilbehør har 12mnd. Garanti.

 

Tydeligvis bare 12mnd. På konsollen også.

 

Er rimelig sikker på at konsollen, og kontrolleren er underlagt 5 års reklamasjon i Norge. Garanti er bare noe som produsent tilbyr. Og kan ikke brukes for å korte ned reklamasjonstiden.

Endret av firberblad
Lenke til kommentar

 

 

Ser ikke for meg at kontrolleren har 2 års garanti, men som nevnt, det har 5 års reklamasjon. Så hadde nok brukt den retten for å få det reparert.

 

(garanti og reklamasjon er to forskjellige ting)

 

Etter litt undersøkelser så viser det seg at offisielt playstation tilbehør har 12mnd. Garanti.

 

Tydeligvis bare 12mnd. På konsollen også.

Er rimelig sikker på at konsollen, og kontrolleren er underlagt 5 års reklamasjon i Norge. Garanti er bare noe som produsent tilbyr. Og kan ikke brukes for å korte ned reklamasjonstiden.

Er riktig det.

 

https://www.advokat.no/kompetanseomraader/eiendomsrett/kjopsrett/garanti-eller-reklamasjon/

 

Her står det litt om forskjellen. Er 1 år garanti på konsoll og tilbehør (dette ifølge garantivilkårene som følge konsollen), men så lenge konsollen er kjøpt i Norge så har du 5 års reklamasjonsrett.

Lenke til kommentar

Norsk reklamasjonsrett overgår ofte, og kanskje alltid, en produsents garanti. Det garantiheftet som følger med alle produkter du kjøper: bare å pælme. En kvittering gir deg enda bedre rettigheter.

Trist i andre land, hvor lite rettigheter du har fordi garantien gjerne er det eneste du har...

Ja. Er vel kanskje et av de beste argumentene for å handle varer hos norske forhandlere.

Lenke til kommentar

 

Hmm. Har ikke noe beta såvidt jeg vet om, hadde vel visst om det hvis jeg hadde hatt det. Det skjer faktisk hver gang jeg skrur på ps4 fra dvalemodus og setter i ny disk. Istedenfor spillet jeg har satt inn står det bare corrupted data, og når jeg prøver å restarte maskinen så må jeg dra strømmen pga den henger seg.

 

Hvis jeg vil reklamere på dette, er det best å kontakte nordisk film eller cdon da?

 

 

Ja du ville vist om det om du er i beta. Så da kan en utelukke det. 

 

Er ikke godt å si hva det kan være. Det kan hende du burde gjøre punkt 6 i sikkerhets modus. Men prøv en skikkelig restart av maskinen først for å tømme alt av minne etc. Gjør som det står under Turning off the power completely.

Lenke til kommentar

Jeg målte hvor mye støy det er fra min PS4 i helgen.

 

Etter 4 timer med BF4 (64/64 spillere på locker) så lå den i snitt på 60 db 

Målern lå ca 10 cm unna maskinen.

Brukte samme måler som han i videon.

Jeg sjekket måleren ca hvert 30 minutt.

 

 

Den nådde noen topper som var høyere, Men de var når jeg ropte ut enten av glede eller sinne og at samboeren min kom ut i stuen for å spørre hva som skjer.

Sånn går det når man spiller med headsett :)

 

Så målingen var ikke optimal, men den ga et relativt greit bilde av støynivået fra maskinen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...