Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Da er Playstation 4 bestilt. CDON har tilbud med PS4 1TB og FIFA 16 til 3829,- (inkl. frakt), og nå gidder jeg ikke å vente lenger. Har en haug med spill jeg gleder meg til å få fingrene i, og nå gjenstår vel bare det å sette opp en plan for hvilke spill jeg skal gå til innkjøp av når. Først Bloodborne. Nærmere juletider er The Witcher 3 passende (julen går ofte hånd i hånd med fantasy for min del), dernest venter spill som The Last of Us Remastered og flere. Gleder meg!  :wee:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er vel en trykkfeil i annonsen. Så vidt jeg vet støtter ikke ps4 4k Blu-ray hvis ikke jeg har gått glipp av noe.

 

Var forresten innom Expert i dag. Og de hadde bare den "nye" ps4 inne (mindre strømforbruk/støy og matt over hele). Var også med 2 fjernkontrollere. Prisen var 3500 eller no tror jeg. Finner den dog ikke på nettet av en eller annen grunn. Esken var også en del større enn normalt.

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

 

Har du link til produktet, eller navn på produsenten? Jeg kikket på stikker i aluminium tidligere, men jeg slet med å finne noen som kunne levere til Norge.

Kjøpte de fra en selger på ebay, søk etter dualshock 4 aluminum thumbstick :)

 

 

 

 

Har du link til produktet, eller navn på produsenten? Jeg kikket på stikker i aluminium tidligere, men jeg slet med å finne noen som kunne levere til Norge.

 

http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2050601.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.XPS4+dualshock+thumbstick.TRS0&_nkw=PS4+dualshock+thumbstick&_sacat=0

 

Ah, se der, ja. Mange takk! Prøver meg på disse: http://www.ebay.com/itm/Aluminum-Alloy-Metallic-Metal-Analog-Thumbstick-for-PS4-Dualshock-4-Gold-/261490497031?hash=item3ce20c5607

Lenke til kommentar

Gir aluminium bra grep da? Ser for meg så det blir veldig glatt sammenlignet med gummi.

De kan være litt glatt ja men hvis man fukter tommelen med en liten dråpe vann så sklir de ikke :) det er derimot ikke særlig praktisk å være våt på fingreme når man spiller så et gummibelegg i midten på stickene er å foretrekke :)

Lenke til kommentar

Alternativt kan man også kjøpe konttrolfreek alpha som er ganske minimaliatisk, altså de gjør ikke sticksene noe særlig høyere :)

 

http://www.maxfps.no/tillbehor-6/kontrolfreek/fps-freek-alpha-ps4

Akkurat de der har jeg allerede, og er veldig fornøyd. Det tok litt tid for tilvenning, fordi diameteren er så stor at jeg stadig kom borti stikken når jeg skulle trykke på firkant. Men det har gått seg til, og er aldri noe problem lengre.

Lenke til kommentar

Ser CDON kjører kampanjekode på Astro A50 til kr. 1990,-. Er dette et bra headset? Ønsker meg et bra trådløst headset som også kan fungere på kryss av platformer (xbox one og ps4). Er det noen med erfaringer?

 

 

Leser litt på nett og ser de kobler mixamp opp mot PS4 alene. Men er det noe i veien for å koble USB til en strømkilde (som jeg allerede har i TV-oppsettet mitt), deretter sende all lyd fra konsollene og tv tuner inn til TV via HDMI, deretter optisk fra TV til headsettet? Og så passthrough optisk fra Mixamp til anlegget? (Ser at mixamp har både optisk inn og ut). Noen som har et slikt oppsett som kan verifisere om det fungerer?

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar

Ser CDON kjører kampanjekode på Astro A50 til kr. 1990,-. Er dette et bra headset? Ønsker meg et bra trådløst headset som også kan fungere på kryss av platformer (xbox one og ps4). Er det noen med erfaringer?

 

 

Leser litt på nett og ser de kobler mixamp opp mot PS4 alene. Men er det noe i veien for å koble USB til en strømkilde (som jeg allerede har i TV-oppsettet mitt), deretter sende all lyd fra konsollene og tv tuner inn til TV via HDMI, deretter optisk fra TV til headsettet? Og så passthrough optisk fra Mixamp til anlegget? (Ser at mixamp har både optisk inn og ut). Noen som har et slikt oppsett som kan verifisere om det fungerer?

 

Det er denne løsningen jeg bruker =) USB i PS4 siden det er den jeg kommuniserer online på. All lyd mates fra TV via optisk inn i Mix ampen som du skriver, fungerer veldig bra til mitt bruk altså. Har i denne omgang valgt å separere HIFI-biten og Spillekroken, så jeg har ingen passtrhough videre til anlegget da, men ser ikke noe i veien for at det bare kan bli bra :)

Endret av Mala
Lenke til kommentar

 

Ser CDON kjører kampanjekode på Astro A50 til kr. 1990,-. Er dette et bra headset? Ønsker meg et bra trådløst headset som også kan fungere på kryss av platformer (xbox one og ps4). Er det noen med erfaringer?

 

 

Leser litt på nett og ser de kobler mixamp opp mot PS4 alene. Men er det noe i veien for å koble USB til en strømkilde (som jeg allerede har i TV-oppsettet mitt), deretter sende all lyd fra konsollene og tv tuner inn til TV via HDMI, deretter optisk fra TV til headsettet? Og så passthrough optisk fra Mixamp til anlegget? (Ser at mixamp har både optisk inn og ut). Noen som har et slikt oppsett som kan verifisere om det fungerer?

 

Det er denne løsningen jeg bruker =) USB i PS4 siden det er den jeg kommuniserer online på. All lyd mates fra TV via optisk inn i Mix ampen som du skriver, fungerer veldig bra til mitt bruk altså. Har i denne omgang valgt å separere HIFI-biten og Spillekroken, så jeg har ingen passtrhough videre til anlegget da, men ser ikke noe i veien for at det bare kan bli bra :)

 

 

Ok. Takk for svar. Er et Sonos-anlegg jeg har i andre enden og det støtter kun optisk. Hmm... Vurderer seriøst å slå til på tilbudet. Hvordan er lyden på headsettet? Det sanker god kritikk overalt, men hva er din erfaring?

Lenke til kommentar

For spillbruk syns jeg det leverer godkjent lyd for min del. Jeg foretrekker å spille med stereo lyd da emulert sourround lyd ofte føles så vagt i mine ører. Du har vel 3 forskjellige lydmodus du kan justere på headsettet avhengig av hvor bassfylt lyd osv.Har aldri fått klager på lydkvaliteten på micen heller så det er sagt. Headsettet er ganske så behagelig i bruk også, og jeg kan sitte en del timer uten å tenke over det. Fikk mitt skambillig da når jeg kjøpte mitt via ebay, så er vel i grunn derfor jeg sitter med det i dag.

Lenke til kommentar

Gikk til innkjøp av en 20th anniversary kontroller til maskinen idag. Skal også legge på en skin, har funnet en eg vil ha men er det noen som har noen sider som er litt mer lokale enn den eg fant der skinsene blir sendt fra Israel?

Jeg har lenge lurt på å kjøpe fra decalgirl. Synes den Retro-skinen er fet:

https://www.decalgirl.com/skins/200729/sony-ps4-skin-retro

 

ps4-retro.jpg

Lenke til kommentar

Ser CDON kjører kampanjekode på Astro A50 til kr. 1990,-. Er dette et bra headset? Ønsker meg et bra trådløst headset som også kan fungere på kryss av platformer (xbox one og ps4). Er det noen med erfaringer?

 

 

Leser litt på nett og ser de kobler mixamp opp mot PS4 alene. Men er det noe i veien for å koble USB til en strømkilde (som jeg allerede har i TV-oppsettet mitt), deretter sende all lyd fra konsollene og tv tuner inn til TV via HDMI, deretter optisk fra TV til headsettet? Og så passthrough optisk fra Mixamp til anlegget? (Ser at mixamp har både optisk inn og ut). Noen som har et slikt oppsett som kan verifisere om det fungerer?

 

Jeg finner ikke denne kampanjen - kan du linke eventuelt?

Lenke til kommentar

 

Jeg finner ikke denne kampanjen - kan du linke eventuelt?

http://cdon.no/elektronikk/astro_a50_1538/?utm_source=newsletter&utm_medium=theme_newsletter&utm_campaign=1538_Electronics_Gaming_Astro

 

Gjelder kun den i ps4-fargene. Har testet koden på de andre fargene, men da får man ikke rabatten.

 

 Glimrende - denne utgaven, PS4, fungerer også på pc? Står det på hjemmesidene, etter det jeg kan skjønne?

Endret av Mr_Spock
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...