Gå til innhold

Den store SimCity-tråden! [Stabile servere][Fortsatt kraftig bugget]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

angående work around for å få evig vann. er det slik det skal gjøres:

Skal det være Water Pumping Station, og alle addons må være det dyreste filteret?

og vil det fungere om de står slikt ved siden av hverandre, eneste måten jeg kunne få de ved siden av hverandre på var med en vei i mellom.

*bilde*

Ja, i utgangspunktet skal det være slik, selv om jeg tror det vil være en fordel å kvitte seg med grusveien for å få de så tett sammen som mulig. Det skal gå an å få til om du trekker den horisontale grusveien lengre mot høyre på bildet, men du må sikkert bli godt kjent med modulene og den plassen de tar for å få det til perfekt. Et lite tips er at om du putter ned alle modulene, for så å ødelegge noen av dem kan du bygge videre bortover, selv om modulene ikke lenger henger sammen med hovedbygningen. Det avløpsrenseanlegget putter i utgangspunktet rent vann i bakken, så du trenger ikke de dyreste vannpumpene om vannet ikke blir forurenset av andre grunner. Har prøvd på et slikt oppsett selv, men har ikke spilt lenge nok til å se om det faktisk fungerer eller ikke. Slik jeg har forstått det skal også den billigste avløpsløsningen også putte langt mer vann tilbake i bakken, men da i forurenset form, slik at det kan være at det vil være bedre å ha en av de kombinert med de dyre vannpumpene som renser vannet.

Endret av fknsonikk
Lenke til kommentar

Grr. spillt en stund på byen min.. nå kommer det oppe i hjørnet "SimCity-serverene er nede. Prøver å koble til igjen".

Håper bare at jeg ikke får en dum rollback eller noe sånt.. :p

 

Edit: "Forbindelsen til SimCity-serverene er gjennopprettet!" :D

Endret av Merko.
Lenke til kommentar

Er det noen mulighet for å ha en egen by med bare industri å sende arbeiderne i en annen by til industri byen for å jobbe? Mappene er jo latterlig små

 

I teorien skal det være fult mulig, men ikke i praksis per dags dato. Det er to ting som ødelegger for dette:

- Serverne er for trege, noe som resulterer i at spillet ikke "vet" hvor mange arbeidere du har tilgjengelig i en by, og hvor mange arbeidsplasser som er tilgjengelig i den andre, da denne informasjonen går gjennom serverne og ikke internt i spillet.

- Bare en tilkobling til motorveien, noe som gjør at du sannsynligvis vil slite med å få alle arbeiderne ut fra boligbyen og inn i industribyen før arbeidsdagen er over.

 

Når disse problemene blir fikset vil det derimot være fult mulig å ha et slikt oppsett, og det er vel også slik utviklerne har tenkt at man bør spille ved høye innbyggertall.

 

Fortsatt forbanna kjedelig å sette seg ned for å spille, bare for å få slengt i trynet at jeg må kaste bort 18 minutter med å vente først. Jeg hadde håpet at kapasiteten var fikset nå, det er det ikke.

 

Prøv å trykk på knappen for å endre server, for så å velge den serveren du var på i utgangspunktet. Dette gjorde at timeren sluttet og at jeg kom rett inn de gangene jeg har fått den meldingen. Siden det ikke er et ordentlig kø-system med tanke på at du risikerer å få opp en ny timer når den første når 0, så har ikke noe å tape på å gjøre dette med tanke på at det er den samme kapasitetssjekken som gjøres når du velger en server og når timere når 0.

Endret av fknsonikk
Lenke til kommentar

Noen som har noen ide om hva som er de beste settingene for skatt ?

Med en gang jeg nærmer meg 11, klager "alle" :p

 

Så Alt på 10 er det som virker "best" for meg, men det burde vel ha noe for seg å ha forskjellig skatt for forskjellig inntekt ?

 

Har ikke blitt klok på skattesystemet jeg heller, men har aldri opplevd at noen klager ved 10%. Klarte å få 11% uten at noen klaget helt til jeg fikk high-wealth og high-density innbyggere, men da måtte jeg ned i 10% igjen. Skulle tro man kan ta høyere skatt når innbyggerne er fornøyd med alt annet, men ser ikke slik ut for min del i allefall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...