Gå til innhold

Den store SimCity-tråden! [Stabile servere][Fortsatt kraftig bugget]


Anbefalte innlegg

Hvor mange innbyggere har du? Jeg har 150k, og hver eneste gang jeg skal bygge noe, må jeg rive noe....Gidder ikke skrive hvor irriterende det er.

 

Det er halve meningen og utfordringen med spillet! Det gjør at alt krever mer planlegging, og byr på at man må hele tiden bygge det mest effektive. Bygg i høyden, ikke bredden!

 

Om man liker det eller ikke er vel smaksak, men jeg synes det er en god ting.

Endret av MrLG
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bygger i høyden og ja, det har blitt en utfordring, men det burde ikke vært. Er ikke alle som ønsker å måtte bygge alt oppå hverandre, noen ønsker kanskje å ha litt pusterom i byen sin. Noen ønsker kanskje å ha noe annet enn høye skyskrapere i landskapet.

 

De burde hatt mye mer varierende størrelser på mapene. Noen små og noen store. Det er ikke noe å diskutere rundt engang. Det er veldig mange som ønsker seg større maps.

 

Uansett om de hadde gitt oss dobbelt så stor plass, så hadde folk raskt fylt dem ut, så klaget på at de vil ha enda større plass. En plass må man begynne, så får de heller utvide litt etterhvert :)

 

De burde ihvertfall ikke startet med et map som er en brøkdel av SimCity 4. Jeg skjønner ikke hva de tenkte på!

Jeg gledet meg til å ha enorme byer med kilometer med bygninger. Ikke en knøttliten 2x2 km firkant stappfull med skyskrapere og industri klint oppi hverandre, der alt må bygges oppå alt annet..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

yay, skulle begynne på et stort prosjekt, nemlig den solfarmen så jeg slipper å fylle byen opp med atomreaktorer og shit. hva skjer? joda, jeg mister tilgangen til serveren. wuhu :w00t:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Det var da som F.....

 

"sendte en gave bestående av simoleoner til....."

 

Pengene er trukket fra den ene byen men kom aldri til den andre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Uansett om de hadde gitt oss dobbelt så stor plass, så hadde folk raskt fylt dem ut, så klaget på at de vil ha enda større plass. En plass må man begynne, så får de heller utvide litt etterhvert :)

 

De kunne begynt med bedre plass.

Lenke til kommentar

Bygger i høyden og ja, det har blitt en utfordring, men det burde ikke vært. Er ikke alle som ønsker å måtte bygge alt oppå hverandre, noen ønsker kanskje å ha litt pusterom i byen sin. Noen ønsker kanskje å ha noe annet enn høye skyskrapere i landskapet.

Vel, er det som er poenget med dette spillet ;)

 

Uansett, om du vil ha store landskap så kan du vel bare bygge en ny by vedsiden av byen din, så kan du expandere der om du vil..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Vel, er det som er poenget med dette spillet ;)

 

Uansett, om du vil ha store landskap så kan du vel bare bygge en ny by vedsiden av byen din, så kan du expandere der om du vil..

 

Man kan fint lage utfordringer uten alt for små områder å bygge på.

Lenke til kommentar

Når ble poenget med spillet å bygge i høyden? Sist jeg sjekket var SimCity en by-simulator jeg. Ikke en skyskraper-simulator.

 

Se på SimCity 4 da, det har aldri vært i nærheten av så små maps. Det blir for dumt å si at det er slik spillet skal være.

Endret av vetle666
Lenke til kommentar

Se på SimCity 4 da, det har aldri vært i nærheten av så små maps. Det blir for dumt å si at det er slik spillet skal være.

Jo, det er slik DETTE spillet skal være. deal with it. Hadde de hatt andre planer, så hadde de designet det anderledes.

Om du ikke liker det så trenger du ikke kjøpe det.. nok av oss andre som synes mapstørrelsen er helt ok.

 

Om de utvider områdene senere? Hvem vet, kanskje? Men intill da så er du stuck med det du har nå, så da får du gjøre det beste ut av det.

 

Edit: Har ikke spillt Sim City 4 mye, men går ut ifra at simuleringen ikke er like god der som i det nyeste spillet. Tenker det vil kreve en god del av PCen om man skal ha så sinnsyk store områder med den simuleringen som er nå.. :)

Endret av Merko.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når ble poenget med spillet å bygge i høyden? Sist jeg sjekket var SimCity en by-simulator jeg. Ikke en skyskraper-simulator.

 

Se på SimCity 4 da, det har aldri vært i nærheten av så små maps. Det blir for dumt å si at det er slik spillet skal være.

 

EDIT: SimCity 4 var faktisk dobbelt så stort som SimCity 5.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Jo, det er slik DETTE spillet skal være. deal with it. Hadde de hatt andre planer, så hadde de designet det anderledes.

Om du ikke liker det så trenger du ikke kjøpe det.. nok av oss andre som synes mapstørrelsen er helt ok.

 

Om de utvider områdene senere? Hvem vet, kanskje? Men intill da så er du stuck med det du har nå, så da får du gjøre det beste ut av det.

 

Edit: Har ikke spillt Sim City 4 mye, men går ut ifra at simuleringen ikke er like god der som i det nyeste spillet. Tenker det vil kreve en god del av PCen om man skal ha så sinnsyk store områder med den simuleringen som er nå.. :)

 

Hvilke Sim City spill har du egentlig spilt tidligere ?

Lenke til kommentar

Grrr. -2500/T nå.. Må vel skatte innbyggerene mine litt mer! :D sluppet unna lenge nå.

 

 

Hvilke Sim City spill har du egentlig spilt tidligere ?

Vel. det er maange år siden.. Var vel SimCity 2000 eller noe sånt.. muligens før din tid? :-)

Hvorfor spør du?

Endret av Merko.
Lenke til kommentar

Når ble poenget med spillet å bygge i høyden? Sist jeg sjekket var SimCity en by-simulator jeg. Ikke en skyskraper-simulator.

 

Se på SimCity 4 da, det har aldri vært i nærheten av så små maps. Det blir for dumt å si at det er slik spillet skal være.

 

Utviklerne har selv sagt at spillet skal være slikt. Små maps er et viktig gameplay element for at du skal lære deg å effektivisere, så nærmere en perfekt by simulator har vi aldri vært.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jo, det er slik DETTE spillet skal være. deal with it. Hadde de hatt andre planer, så hadde de designet det anderledes.

Om du ikke liker det så trenger du ikke kjøpe det.. nok av oss andre som synes mapstørrelsen er helt ok.

 

Om de utvider områdene senere? Hvem vet, kanskje? Men intill da så er du stuck med det du har nå, så da får du gjøre det beste ut av det.

 

Edit: Har ikke spillt Sim City 4 mye, men går ut ifra at simuleringen ikke er like god der som i det nyeste spillet. Tenker det vil kreve en god del av PCen om man skal ha så sinnsyk store områder med den simuleringen som er nå.. :)

 

Du argumenterer på en helt latterlig måte. Med din logikk så kunne de ha laget et spill hvor du får plass til to hus på et map, men vi kan ikke klage for det er sånn spillet skal være?

 

Og videre så mener du at om man ikke syntes dette spillet er det beste i verden, og ikke er er 110% perfekt, så kan man ikke uttrykke seg negativt om mangler man mener det har?

 

Og om du har spilt denne serien før, så hadde du visst at SimCity handler ikke om å skvise inn mest mulig på en minst mulig område.

 

Du har ett bra argument, og det er om ytelsen. Om det er slik at serverne ikke kan håndtere større områder, da kan jeg forstå det.

 

Utviklerne har selv sagt at spillet skal være slikt. Små maps er et viktig gameplay element for at du skal lære deg å effektivisere, så nærmere en perfekt by simulator har vi aldri vært.

 

Kilde?

Lenke til kommentar

Utviklerne har selv sagt at spillet skal være slikt. Små maps er et viktig gameplay element for at du skal lære deg å effektivisere, så nærmere en perfekt by simulator har vi aldri vært.

 

Det spørs litt hvor lenge "det skal være slik". Helt til det kommer en "Bigger City"-DLC? Jeg tør vedde penger på at en slik kommer om realtivt kort tid :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...