Gå til innhold

Den store SimCity-tråden! [Stabile servere][Fortsatt kraftig bugget]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja du kan rense kloakk, den ligger under kloakk tab'en, er bare 2 bygninger...

 

Vann ska visstnok være regenererende, men du må bygge vannpumpene hvor det er mest, har selv opplevd at hvis du først begynner å gå tom kan det være et h****** å ordne

 

Takk for tipset, jeg fant dette tipset om det samme på Reddit i går om hvordan lage vann av kloakk, til glede for resten av folket ;)

Lenke til kommentar

Det sies at hvis du avslutter SimCity, går i Origin og endrer språk under innstillinger, restarter origin og spillet, så skal det være endret språk. Har ikke testet selv.

 

For å få byttet til engelsk måtte jeg avinstallere, endre språk i Origin også re-inst spillet igjen. Tror ikke det er noen enklere måte å gjøre det på enn det.

 

Er det noen som får til å gi pengegaver mellom byene sine her? Litt viktig da jeg har en by som går med stort overskudd og en annen som "skal" gå i minus og derfor er avhengig av pengegaver. Penga forsvinner jo ut av konto og jeg får til og med en melding etter en stund hvor transaksjonen bekreftes men penga dukker aldri opp igjen på andre siden? Føler meg ca like lurt som da jeg skulle starte opp SImCity for første gang..

Lenke til kommentar

Dere har sikkert hørt det før dessverre men dette er absolutt første gang jeg står i kø for å kunne spille single player, se bort i fra spillehallen på tivoliet som kommer til byen men det er jo lenge siden så kan omformulere, dette er første gang i dette årtusen at jeg har stått i kø for et single player spill.

 

Europa vest 6 er det hinsides lang kø på.

Europa vest 4 får æ komme inn i spillet for å finne ut at man ikke er connected.

 

Får vel bare vente på posten, antar at EA sender ut et gavekort på en middag og en analkrem for all den rævkjøringa av kundene de driver på med.

Endret av Ironmann
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg spiller på en region med 16 byer. Men er det sånn at denne regionen er delt inn i "mini regioner" på 3-4 byer igjen, og at bare de innenfor mini regionene kan dele strøm,vann, arbeidere etc? Stod at det ikke er veiforbindelse til de andre byene når jeg ville kjøpe strøm. Men det er jo utrolig kjedelig da! Hva er vitsen med så store regioner da? Bare for å dele departement? :hm:

Lenke til kommentar

Jeg spiller på en region med 16 byer. Men er det sånn at denne regionen er delt inn i "mini regioner" på 3-4 byer igjen, og at bare de innenfor mini regionene kan dele strøm,vann, arbeidere etc? Stod at det ikke er veiforbindelse til de andre byene når jeg ville kjøpe strøm. Men det er jo utrolig kjedelig da! Hva er vitsen med så store regioner da? Bare for å dele departement? :hm:

 

Turister og arbeidere kan også komme med tog, fly eller båt.

Lenke til kommentar

Ser ut som du har så lite med industri? hvordan får alle innbyggerne jobb? bendler de til en anne by eller?

Litt usikker. Har litt high tech opplegg nede i venstre hjørne. I tillegg har jeg universitet, community college og grunnskole som er godt befolket.

 

Hvordan er det med ressurser og sånt som olje, ore, kull, forsvinner disse etter hvert som man henter det opp?

Ja, alt dette forsvinner. Jeg har 3 oljepumpestasjoner i min by og det begynner å gå mot slutten. Produksjonen bare daler. Den var oppe i 12k barrels per "olje-stasjon". Neste by vil jeg bare plassere en oljestasjon og ikke flere pumper slik at jeg får en stabil relativt lav produksjonen som varer lenge. Blir fort slik at man vender seg til inntekt fra dette så begynner det å dale. Til slutt har man ikke et bærekraftig samfunn. Den oljebiten bør de fikse på for det er vanskelig i det hele tatt å oppnå raffineri før olja er brukt opp. Ikke vet jeg hvordan en skal klare 200k daily profit.

 

Jeg har erfart til nå at teknologi og gambling er de lureste spesialiseringene å satse på. De varer "evig" og gir en god inntekt. Problemet med elektronikk derimot er å få tak i nok plastikk fra byen for å lage "alloys". Prosessorer selges til 67k, plastikk koster 12k og allys koster 48k. Her må man få til så mye egenproduksjon som mulig for at det skal bli særlig profit.

Endret av Lakrisbåt
Lenke til kommentar

Litt usikker. Har litt high tech opplegg nede i venstre hjørne. I tillegg har jeg universitet, community college og grunnskole som er godt befolket.

 

 

Ja, alt dette forsvinner. Jeg har 3 oljepumpestasjoner i min by og det begynner å gå mot slutten. Produksjonen bare daler. Den var oppe i 12k barrels per "olje-stasjon". Neste by vil jeg bare plassere en oljestasjon og ikke flere pumper slik at jeg får en stabil relativt lav produksjonen som varer lenge. Blir fort slik at man vender seg til inntekt fra dette så begynner det å dale. Til slutt har man ikke et bærekraftig samfunn. Den oljebiten bør de fikse på for det er vanskelig i det hele tatt å oppnå raffineri før olja er brukt opp. Ikke vet jeg hvordan en skal klare 200k daily profit.

 

Jeg har erfart til nå at teknologi og gambling er de lureste spesialiseringene å satse på. De varer "evig" og gir en god inntekt. Problemet med elektronikk derimot er å få tak i nok plastikk fra byen for å lage "alloys". Prosessorer selges til 67k, plastikk koster 12k og allys koster 48k. Her må man få til så mye egenproduksjon som mulig for at det skal bli særlig profit.

 

Det er bare å ha så høy produksjon som mulig slik at du får låst opp alle bygningene i spesialiseringen så fort som mulig. Du kommer til å gå tom før eller senere uansett, så da er det kjedelig å ikke kunne gjøre noe mer med spesialiseringen om du ikke har låst opp flere bygninger. Når du så går tom for råolje kan du bare importere dette for så å eksportere det raffinerte produktet.

Når det gjelder prosessorer er vel dette fordi både plastikk og alloys er en uendelig ressurs gjennom gjenvinningsfabrikken.

Endret av fknsonikk
Lenke til kommentar

Så byen din lagres bare på den serveren du spilte på.

 

Starter jeg på en ny server så skal den ha meg til å kjøre introduksjonen igjen.

 

Morsomt.

 

Riktig det, dog tutorialen kan du kjapt avslutte, når den har startet bare trykk Escape og quit til menyen igjen. Dog håper det blir noe mulighet for å flytte byene sine mellom servere etterhvert, men skjer vel neppe med det første.

Lenke til kommentar

Sliter med kloakk, og strøm.. Har et fult utbygd solcellepanel, men det holder ikke til en by med sirkus 30'000 innbyggere og litt industri tydeligvis.. Kjøper inn strøm fra nærliggende byer, men likevel så sliter industrien min med strømmangel.. Kloakken er mye det samme, har nå tre filtreringsgreier og tidvis er det på grønt, plutselig bikker det ned mot rødt.. Kan også her kjøpe kloakkplass fra andre rundt meg men det ser ikke ut til å gjøre en skit i praksis.

 

Sliter også med å få turister, har satset på en kulturby og bygde nok ut byen min litt for fort så jeg hatt store problemer med å tjene nok penger til å holde ting vedlike. Nå har jeg fult oppgradert politihus, brannstasjon og klinikk men det holder ikke til å dekke hele byen men jeg har rett og slett ikke økonomi til å bygge større politihus, brannstasjon eller noe sykehus, kan alltids spare opp men hovedutfordringa er hvor lite jeg tjener per time, går fort i minus da de større variantene er for dyre i drift.

 

For å få bedre inntjening så trenger jeg turister, jeg har godt utbygd buss, tog, båt og fly i byen min med Department of Tourism men fremdeles ikke så alt for mange turister som strømmer til, har vært veldig ømfintlig med industrien (som jeg egentlig ikke ville ha, men måtte bygge en liten seksjon for å ikke gå helt på tryne økonomisk) så det er tilnærmet null forurensning og liggende i byen. Har fått på plass et Expo Center som nå er min primære inntjeningskilde og nå tenkte jeg å spare opp til en eller annen ikoniskbygning som kanskje kan trekke litt turister. Byen min er type 70% Mid-Wealth, 10% High-Wealth og 20% Low-Wealth (disse går da til industrien).

 

 

Problemet er at jeg tjener type 4'500kr timen + det jeg eventuelt hover inn på Expo Center, dette kombinert med null Cheetah speed gjør at ting føles utrolig tregt da jeg ikke har økonomi nok til å egentlig gjøre en skit så jeg får liksom aldri progressert videre. Nå må jeg bare sitte å se i taket til jeg har råd til en av de svindyre bygningene som kanskje kan gi meg litt flere turister og dermed litt høyere inntjening per time, og da kan jeg kanskje, om en time eller to forbedre brann, politi og sykehus om jeg er heldig.

 

 

Sliter som de fleste andre mye med plassen, et fult utbygd solcellesenter tar jo abnormt med plass som gjør at jeg enten må ofre butikker, boliger eller industri for å bygge ut noe som helst som for meg betyr kutt i inntektene som i utgangspunktet er for skralle sånn som det er allerede. Eneste utvei er vell atomkraftverk, kan plassere det logisk ved industrien så det ikke påvirker byen noe særlig, men tar stor plass og koster jo skjorta.. Alternativ nummer to er å få bedre solcellepaneler, men det krever universitet og alt mulig rart som er svindyrt, jeg har ikke tatt meg råd til High School engang...

Lenke til kommentar

angående work around for å få evig vann. er det slik det skal gjøres:

Skal det være Water Pumping Station, og alle addons må være det dyreste filteret?

og vil det fungere om de står slikt ved siden av hverandre, eneste måten jeg kunne få de ved siden av hverandre på var med en vei i mellom.

pumpingyo.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...