Gå til innhold

Den store SimCity-tråden! [Stabile servere][Fortsatt kraftig bugget]


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-80wCWpIM

Nå har det seg jo slik at hele poenget med systemet som er bygget rundt spesialisering av byer, nødvendig sammarbeid på tvers av byer osv ville forsvunnet om du skal ha så mye plass at du ikke trenger å bry deg om detaljer, planlegging og forutse problemer med tett bebyggelse, som er meget vanlig i byer.

 

Det er også merkelig hvordan du flammer dette til noe så stort "problem", da mapet tross alt er et tilsvarende medium til SimCity 4, så det er vel ikke vits å overdrive for å få viljen din i at din mening om sonen er den beste?

 

Jeg har ingenting mot systemet, egentlig. Utfordringen setter jeg pris på, og at man blir straffet for å hastebygge fordi man ikke gidder å planlegge eller henge seg opp i detaljer er noe jeg verdsetter. De kunne godt ha laget større soner for min del, men om det hadde ødelagt hele "sammarbeid"-systemet som det hele er lagt opp til, så forstår jeg faktisk ikke logikken din... Gjør du?

 

Det handler da ikke om at man ikke trenger å bry seg om detaljer, men at man får hakket større frihet med byene.

 

Jeg ser ikke hvorfor samarbeids-systemet skal ødelegges ved at man øker byggeområdet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har akkurat gått til innkjøp av SimCity. Da jeg tar opp "bygg vei" verktøyet lægger det helt sinnsykt. Snakk om stillstand i sekunder, og det er umulig å bygge noe... PCen min består av en i5 2500k, gtx 570 og 8gb ram, så det skulle ikke være noe problem. Er det et kjent problem? Har prøvd å skru ned innstillingene, men akkurat det samme skjer da.

Lenke til kommentar

Er det noen som har 2 mill i daglig fortjeneste?

Ligger på 1.3 mill daglig nå men sliter å komme høyere, man må jo ha 2 mill får å oppgradere handelshovedkvarteret til nivå 3..

 

Har vært oppe i 3,5 mill daglig fortjeneste, da hadde jeg litt over 2mill daglig profitt

 

Har akkurat gått til innkjøp av SimCity. Da jeg tar opp "bygg vei" verktøyet lægger det helt sinnsykt. Snakk om stillstand i sekunder, og det er umulig å bygge noe... PCen min består av en i5 2500k, gtx 570 og 8gb ram, så det skulle ikke være noe problem. Er det et kjent problem? Har prøvd å skru ned innstillingene, men akkurat det samme skjer da.

 

 

 

Dette er åpenbart ikke et problem pga. dårlig pc, så må nok lete etter noe annet som er feil, drivere kanskje?

Lenke til kommentar

Ser at det er andre her som også bare mister alle penga de gir til en naboby i gave. Ser også at flere enn meg har lagt merke til at også andre ting som går på tvers av byer virker bugga og ikke funker helt som det skal sånn som arbeidsinnvandring osv. Syntes også det er endel kløning med micromanagment og veier som er vriene å koble etc, noe som trolig er mer ett resultat av dårlig koding enn det er bugs.

 

For å være ærlig så har jeg ikke mye tålmodighet igjen med verken bugs eller andre lokerier etter alt som har skjedd, regner med at både Maxis og EA har stor forståelse for det og patcher alt som er gærnt her i en jævla fart. Spillet hadde neppe blitt utgitt i denne tilstanden om det hadde vært opp til Maxis, her tror jeg de har blitt overstyrt i hue og ræva med alt ifra DRM`er til gameplay og kartstørrelser. EA ser det jo som ett økonomisk tap om ikke absolutt alle har PC til å spille spillene de gir ut, helt meningsløst at jeg med en over 4 år gammel laptop kan kjøre ett "tungt" strategispill gitt ut i 2013 på high settings uten noen problemer...

 

Men ett lyspunkt er det da virkelig oppi alt faenskapet og det er at jeg nå faktisk har fått spilt i 6 timer i strekk uten å merke noenting ifra retarde servere! Så med noen titalls hot-fixes nå så kan det se ut som at ting endelig begynner å falle på plass :p

Lenke til kommentar

Litt irriterende at man ikke kan lage en "kun industriby" uten boligområder. Prøvde dette, og fikk fart på en fabrikk med personer fra andre byer,men kun denne, og det holder ikke liv i en hel by :\

 

Det med flere byer i en region er gøy, men da må det her fungere bedre.. Satser på at det blir noen fixes fremover.

Lenke til kommentar

Jeg tar forbehold om at det ikke krever enorme ressurser å øke kart-størrelsene. Da kan jeg forstå det.

 

Som utviklerne selv har sagt (med fare for å fremstå som fanboy): Det er lettere å starte med en dyp simulering, og så øke arealet senere enn å starte med stort areal og senere øke dybden på simuleringen. De ønsket seg mer dybde, og den ble så kompleks at de måtte inngå kompromiss med størrelsen på byen. Om du slutter å tenke SimCity 4, så er det mer enn nok å gjøre på det kartet du har. Ellers klarer du selvsagt å fylle opp kartet rimelig kjapt. Man kan kjefte mye for at de slipper ut et spill før det i manges øyne er ferdig; og da tenker jeg hverken på serverproblemene eller bugs i spillet, men på funksjoner og muligheter som fantes i SimCity 4. Når de en gang valgte å starte fra bunnen av med ny spillmotor, tar det noe tid før de kommer opp på samme nivå av funksjonalitet. Igjen i deres egne ord: Det gamle SimCity var et prosjekt som pågikk over mange år, som startet med SimCity Classic(?) og sluttet med SimCity 4. Den underliggende mekanikken har vært av samme type gjennom hele serien, til nå. Samme hvor lite vi liker det, så må vi pent akseptere at den nye spillmotoren, når den nå er et faktum, må modnes. Og det kan ta tid, spesielt om vi skal tro det som er blitt sagt i det siste om EA og spilltesting/kvalitetssikring.

 

Når det er sagt, så ønsker jeg større kart velkommen en gang i fremtiden, når simuleringen er mer optimalisert, den jevne maskinvaren takler det (om den ikke gjør det allerede), og utviklerne får rettet en del fundamentale problemer ved nåværende simulering.

 

Har akkurat gått til innkjøp av SimCity. Da jeg tar opp "bygg vei" verktøyet lægger det helt sinnsykt. Snakk om stillstand i sekunder, og det er umulig å bygge noe... PCen min består av en i5 2500k, gtx 570 og 8gb ram, så det skulle ikke være noe problem. Er det et kjent problem? Har prøvd å skru ned innstillingene, men akkurat det samme skjer da.

 

Sikker på du kjøpte SimCity, og ikke Cities XL? :p For det der kjenner jeg godt igjen fra sistnevnte.

Endret av Imsvale
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sikker på du kjøpte SimCity, og ikke Cities XL? :p For det der kjenner jeg godt igjen fra sistnevnte.

 

Neida. "Sim City 2000" står det her, klart og tydelig. Kun 599,- på Origin. Kjempedeal!

 

;)

 

Edit: Det løste seg etter en re-install. Uten å være klar over det installerte jeg på en disk med liten tilgjengelig plass. Å installere på en annen med mer plass gjorde underverker. :)

Endret av mortensol
Lenke til kommentar

Det handler da ikke om at man ikke trenger å bry seg om detaljer, men at man får hakket større frihet med byene.

 

Jeg ser ikke hvorfor samarbeids-systemet skal ødelegges ved at man øker byggeområdet.

 

Hehe, neivel? Man lager større map, kan lage alt man trenger på det mapet. Industri, butikker, bebyggelse, trading, osv... Hva trenger man naboen for da? Han har jo alt det han også... Fordi han kan. Ser du nå hvorfor større maps ville påvirket sammarbeidsystemet?

 

Om vi ser på det generelle fjaset folk snakker om, altså størrelse generelt. De kunne godt laget større maps, så lenge omfanget og balansen av det å være jævla pirkete med hvordan man bygger byen og utnyttelse av plass er det samme, men samtidig blir det jo dermed irrelevant om mapet er gedigent eller mellomstort, for hele greia er det samme. Spillet er laget for denne størrelsen byer, og om DLC'er som endrer dette renner inn etterhvert er muligens en sikker sak, for det er jo tross alt EA.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...