Gå til innhold

Den store SimCity-tråden! [Stabile servere][Fortsatt kraftig bugget]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-80wCWpIM

Grrr. -2500/T nå.. Må vel skatte innbyggerene mine litt mer! :D sluppet unna lenge nå.

 

 

 

Vel. det er maange år siden.. Var vel SimCity 2000 eller noe sånt.. muligens før din tid? :-)

Hvorfor spør du?

 

Ser ikke hvorfor det skulle være før min tid, sist jeg sjekket var det ikke et eneste SimCity spill jeg hadde gått glipp av.

 

Nei jeg var bare nysgjerrig

Lenke til kommentar

Og om du har spilt denne serien før, så hadde du visst at SimCity handler ikke om å skvise inn mest mulig på en minst mulig område.

Vel, DETTE spillet handler om at man skal bygge (etter dine ord, en liten by), så da må man tenke smart og bygge i høyden.

 

Du argumenterer på en helt latterlig måte. Med din logikk så kunne de ha laget et spill hvor du får plass til to hus på et map, men vi kan ikke klage for det er sånn spillet skal være?

Vel, du visste godt hva du gikk til innkjøp når du kjøpte det. Om ikke, så er det din egen feil. Du burde ha lest\sett om spillet (youtube var en fin kilde for min del).

Om det var slik at det kunn var plass til 2 hus, så hadde jeg jo vudert om jeg ville kjøpe det på forhånd.. :-)

 

Du har ett bra argument, og det er om ytelsen. Om det er slik at serverne ikke kan håndtere større områder, da kan jeg forstå det.

Er nok ikke bare serveren som får et godt trøkk på seg, men også selve maskinen som spilles på. Aner ikke hva kravene til dette spillet er, men om de skulle ha doblet bystørrelsen så tipper jeg det ville ha gått hardt utover de med litt mindre svak PC. Nå har jeg ingen anelse på hvorfor akkurat denne by størrelsen ble valgt, men slik er det nå iallefall.

 

Du må gjerne klage så mye du vil, tipper utviklerene tar imot konstruktiv kritikk med glede, men du må ta det på demmes forum, tror ikke de leser i denne tråden gitt.. :-p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Ang dette med størrelse, hvorfor hadde det vært så forferdelig komplisert å lagt brukeren selv velge hvor stort område han ønsker iht egen maskins ytelse ?

Lenke til kommentar

Vel, DETTE spillet handler om at man skal bygge (etter dine ord, en liten by), så da må man tenke smart og bygge i høyden.

 

 

Vel, du visste godt hva du gikk til innkjøp når du kjøpte det. Om ikke, så er det din egen feil. Du burde ha lest\sett om spillet (youtube var en fin kilde for min del).

Om det var slik at det kunn var plass til 2 hus, så hadde jeg jo vudert om jeg ville kjøpe det på forhånd.. :-)

 

 

Er nok ikke bare serveren som får et godt trøkk på seg, men også selve maskinen som spilles på. Aner ikke hva kravene til dette spillet er, men om de skulle ha doblet bystørrelsen så tipper jeg det ville ha gått hardt utover de med litt mindre svak PC. Nå har jeg ingen anelse på hvorfor akkurat denne by størrelsen ble valgt, men slik er det nå iallefall.

 

Du må gjerne klage så mye du vil, tipper utviklerene tar imot konstruktiv kritikk med glede, men du må ta det på demmes forum, tror ikke de leser i denne tråden gitt.. :-p

  • VI diskuterer sterke og svaker ved spilet her inne. Små maps er blitt nevnt utallige ganger på alle forum, også SimCity forumene.
  • At jeg har kjøpt spillet betyr ikke at jeg automatisk mister retten til å være kritisk til hva jeg mener er mangler og svakheter.
  • Om det er slik at det tar så mye kraft av en pc, så igjen: Det burder vært mer variasjon i størrelsene. Alle skal ikke måtte spille på små maps, fordi det finnes noen med elendige pcer.

Jeg tar forbehold om at det ikke krever enorme ressurser å øke kart-størrelsene. Da kan jeg forstå det.

Lenke til kommentar

Regner også med en slik DLC snart. Noe som understreker mitt poeng.

 

Nå har det seg jo slik at hele poenget med systemet som er bygget rundt spesialisering av byer, nødvendig sammarbeid på tvers av byer osv ville forsvunnet om du skal ha så mye plass at du ikke trenger å bry deg om detaljer, planlegging og forutse problemer med tett bebyggelse, som er meget vanlig i byer.

 

Det er også merkelig hvordan du flammer dette til noe så stort "problem", da mapet tross alt er et tilsvarende medium til SimCity 4, så det er vel ikke vits å overdrive for å få viljen din i at din mening om sonen er den beste?

 

Jeg har ingenting mot systemet, egentlig. Utfordringen setter jeg pris på, og at man blir straffet for å hastebygge fordi man ikke gidder å planlegge eller henge seg opp i detaljer er noe jeg verdsetter. De kunne godt ha laget større soner for min del, men om det hadde ødelagt hele "sammarbeid"-systemet som det hele er lagt opp til, så forstår jeg faktisk ikke logikken din... Gjør du?

Lenke til kommentar

Jeg tar forbehold om at det ikke krever enorme ressurser å øke kart-størrelsene. Da kan jeg forstå det.

 

Det er jo det de har sagt er årsaken til at kartene ble såpass småe. Men samtidig har de sagt at de mest trolig kommer til å øke størrelsen på et eller annet tidspunkt, så det virker jo sånn sett ikke som om de har testet det så veldig mye.

 

Men det er jo om man faktisk tror på det de sier da. Ingen ville vel blitt sjokkert om det var en liten løgn for å kunne kjøre på med den businessmodellen de har lagt seg på. Hvem vet..

Lenke til kommentar
  • VI diskuterer sterke og svaker ved spilet her inne. Små maps er blitt nevnt utallige ganger på alle forum, også SimCity forumene.
  • At jeg har kjøpt spillet betyr ikke at jeg automatisk mister retten til å være kritisk til hva jeg mener er mangler og svakheter.
  • Om det er slik at det tar så mye kraft av en pc, så igjen: Det burder vært mer variasjon i størrelsene. Alle skal ikke måtte spille på små maps, fordi det finnes noen med elendige pcer.

Jeg tar forbehold om at det ikke krever enorme ressurser å øke kart-størrelsene. Da kan jeg forstå det.

 

Sant det, men blir litt rotete om kunn de med "high end" PCer får tilgang til de store mapsa, mens de med avarage PC ikke kommer inn. Om de skulle få kommet inn, så vill de ha klaget på at spillet krever mer enn det som stod på PC-eska etc etc. Uansett, vi får se om utviklerene får det spørsmålet i et intervju, så får vi se hva de svarer ang små områder. :)

Lenke til kommentar

Det som er forbanna irriterende, er at når jeg skal joine en region, er alle byene tatt i 98% av tilfellene.

Hvorfor faen skal jeg være interessert i å se bare fulle regioner i "join game" lista mi? Jeg vil se hvilke regioner JEG kan joine!! faen ass..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Sant det, men blir litt rotete om kunn de med "high end" PCer får tilgang til de store mapsa, mens de med avarage PC ikke kommer inn. Om de skulle få kommet inn, så vill de ha klaget på at spillet krever mer enn det som stod på PC-eska etc etc. Uansett, vi får se om utviklerene får det spørsmålet i et intervju, så får vi se hva de svarer ang små områder. :)

 

Det er vel bare til å skru ned de grafiske innstillingene ? Man kan jo velge regioner med ulikt antall byer....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...