Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Høres digg ut. Registrerte meg nettopp, så spent på hvordan det blir fremover. Får jeg da bare en epost hver gang en pakke adressert til meg, og så kan jeg betale på nett?

 

Og hvordan fungerer det dersom jeg får de fleste pakkene til en annen adresse enn den jeg er folkeregistrert på? Det er det viktigste ankepunktet for min del, og det var ikke mye informasjon på finne på den siden.

Går det på mottakeradresse, eller tar de det på sporingsnummer?

Lenke til kommentar

Kjapt spørsmål: Er det "riktig" å bruke brune eller sorte sko sammen med blå dress? og hva med fargen på beltet?

 

Tja... Sorte sko er mer formelt enn brune sko, og sort dress er mer formelt enn blå dress. Så kan man spørre seg om det gir mening å blande de aller mest formelle skoene med en dress som er mindre formell.

 

Estetikken er som alltid en smakssak i stor grad, men de aller fleste er enig i at sko og belte bør matche.

Lenke til kommentar

Du kan gå med hva du vil. Men brune sko er bare penere til blå bukser. Bare prøv selv så ser du.

Og hvis du på død og liv må ha belte, så er det penere hvis det og skoene matcher, uten å bli helt identiske.

 

Hvis du har lyst til å slippe fortollingsgebyret (125 kr) for varer mellom 200-1000 kr kan du registrere deg på Tollvesenets internettfortolling. Bruker det blant annet hvis en selger nekter å sette ned verdien osv, så slipper jeg ihvertfall fortollingsgebyret.

 

Smart. Den registrerte jeg meg på

Lenke til kommentar

Ser den at sko og belte bør matche, men brunt belte på dress?

 

Ser forsåvidt etter litt googling at det er greit å matche navy blå dress med sorte sko

 

Hvorfor skulle ikke brunt belte passe til dress? Jeg snakker ikke om beige eller sandfarget her, jeg tenker en mørkere brunnyanse, f.eks. mahogny.

Lenke til kommentar

Belte har egentlig ingenting på en dress å gjøre, det er et påhitt for å tyne noen flere kroner av oss. Visuelt gjør det personen kortere. Buksene henger penest med seler, ingen tvil om det.

På en hverdagsbukse kan det alltids gå an, men ikke på dress. Da er det seler eller ingen ting.

 

Du har antakelig rett etter boka, men jeg synes nå at belte til en dress er helt ok. Dersom det opprinnelig ikke var det, så argumenterer jeg for at det nå er det som et ledd i den naturlige utviklingen av antrekket. Men så er jeg gjerne ikke den mest konservative heller da. ;) I tillegg er jeg forholdsvis høy, noe som gjør at et brudd midt på gjør seg bra.

 

Etter hva jeg forstår er det også tilnærmet umulig i dag å finne bukser for bruk med seler med mindre man går bespoke, noe som etter min mening bidrar til å plassere bukseseler på museumsplass, i lag med andre antrekkselementer som var vanlige før i verden.

Endret av henrikwl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...