Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Jeg endte opp med å bruke en marineblå merinoullgenser, en lys chinos, finsko og lyseblå skjorte på intervjuet. Det stemmer nok at merinoull holdt greit på fasongen. De fikk et godt inntrykk, og jeg tror jobben er min :)

 

Vasker dere merino på ullprogram eller for hånd? Har brukt denne genseren 3-4 ganger nå, men er litt redd for å vaske den. Stoffet er forøvrig veldig tynt og luftig, så jeg har ikke hatt behov for å vaske den ennå pga fasongen holder seg så greit og jeg bruker den som regel over en skjorte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Håndvask, tørkes flatt.

Noe ordentlig drit egentlig, men sånn går no dagan.

 

Etter flytting i leilighet har det blitt brukt tørketrommel mye mer, ikke som i hus der vi hadde eget vaskerom med lang snor som holdt en hel vask i tillegg til plass til sammenleggbart tørkestativ.

Endret av multisync
Lenke til kommentar

Å stryke mansjettene er jo helt idiotisk, samme med kragen IMO.

 

Jeg starter med å stryke kragen på baksiden, så fremsiden. Alltid fra spissene mot midten.

Så stryker jeg skulderstykkene på fremsiden, ikke på baksiden som han gjør.

Så tar jeg ryggen.

Så armene, men langs sømmen, jeg finner ikke opp en merkelig press som han gjør.

Mansjettene stryker jeg først flatt på innsiden, så det samme på utsiden. Igjen fra endene mot midten.

Så til sist jeg med fronten, og slutter med det stykket som har knappestolpe.

Tar kanskje 6 minutter, og muligens 8 hvis det er doble mansjetter.

Jeg lar den så henge litt i fall det er litt restfukt i den.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er det noen her inne som "abonnerer" på Put This On Inside track? Er det verdt kronasjene eller klarer man seg med ebay-søkene derfra? (på sko, skjorter, dresser osv...)

 

Er jo kun 300 kr i året, men er litt usikker på det er noe poeng.

 

Videre så tenkte jeg å få orden på slipsene mine. Altså jeg bruker dress og slips noen få ganger i året, men synes det er greit å ha et par gode slips. Har to slips som virker OK, et plain navy fra Eton og et navy med striper fra Edsor, men hva mener dere er must-haves?

 

Skal matche en koksgrå eller mørkblå dress.

 

Har forøvrig fått med meg at E. Marinella og Drakes er vel ansett og at man får mye for pengene gjennom å plukke opp slike som er "slight seconds" osv.

 

Og hvilken vidde bør de ha?

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...