Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Det er ikke akkurat overraskende at nivået her inne er så lavt som det er når folk ikke engang gidder å tilbringe litt tid på den største kilden til informasjon om klassike herreklær det er mulig å finne noe sted. For all del, man trenger ikke å bruke timesvis der hver dag, men det er en del SF-tråder som enhver klesinteressert gjør dumt i å ikke få med seg.

 

Bare for å være klar: Jeg tilbringer litt tid der (jeg ser alltid etter SF-tråder når jeg googler noe), men jevnt over er det for mange irriterende folk der til at jeg gidder å gjøre det til en del av de fora jeg ofte besøker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

SF holder selvfølgelig et langt høyere nivå, men samtidig tror jeg det er en viss verdi i å holde liv i det eneste forumet om klassisk herremote på norsk. Det hadde bare vært så uendelig mye mer interessant hvis folk gadd å tilegne seg litt kunnskap selv, slik at kunnskapsutvekslingen ikke bare går en vei hele tiden. Det blir et mye mer interessant forum om mange har noe å bidra med, og slik er det desverre ikke nå.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

For min del ville jeg synes det var synd hvis alle på dette forumet forsvant til SF og dette forumet ble redusert til en arena for å diskutere VANS og fete t-trøyer. Jeg ser også FKMs poeng. Det hadde vært fint om det var et par til med de kunnskapene han sitter på her inne, selv om jeg generelt ikke synes nivået er så verst, i forhold til alt det tullet jeg hører fra folk på skolen eller leser på nettsteder som Minmote. Selv er jeg langt i fra noen ekspert på klassisk herremote, men jeg bruker mye tid på lese blogger og lignende og er veldig læringsvillig. Tror at for de fleste nordmenn som er der hvor jeg var for ca. ett år siden, hvor jeg begynte å bli interessert i klassisk herremote for alvor, men satt på et relativt begrenset kunnskapsnivå, ville det være synd hvis dette forumet forsvant, ettersom dette er en gruppe som ikke normalt ville begynt å loke på SF uten videre. SF kan nok virke litt avskrekkende på de fleste i starten, ettersom det som det går i der ofte er klær som er hakket mer mer uoppnåelige for folk flest enn det som diskuteres her.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg er enig med fkm her.

 

Jeg ønsker heller ikke at alle fordufter og heller henger på SF. Det jeg ville formidle videre er at det er mange der som har mye kunnskap om ulike emner, også veldig nisjepregede emner.

 

I tillegg har man en rekke gode tråder og samletråder med lenker til alle slags guider osv.

 

JorgenH: Uten å kjenne fkm og hvordan han har opparbeidet seg kunnskap på området, er det kanskje gjennom SF, bøker o.l. Forumets medlemmer kan jo også oppsøke tråder på SF, lese blogger osv for å få mer kunnskap om ulike emner, som man igjen kan dele med andre brukere her.

 

Kan forøvrig anbefale artikkelserien fra Put This On om slips.

 

http://putthison.com/tagged/The-Necktie-Series

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Jeg er enig med fkm her.

 

Jeg ønsker heller ikke at alle fordufter og heller henger på SF. Det jeg ville formidle videre er at det er mange der som har mye kunnskap om ulike emner, også veldig nisjepregede emner.

 

I tillegg har man en rekke gode tråder og samletråder med lenker til alle slags guider osv.

 

JorgenH: Uten å kjenne fkm og hvordan han har opparbeidet seg kunnskap på området, er det kanskje gjennom SF, bøker o.l. Forumets medlemmer kan jo også oppsøke tråder på SF, lese blogger osv for å få mer kunnskap om ulike emner, som man igjen kan dele med andre brukere her.

 

Kan forøvrig anbefale artikkelserien fra Put This On om slips.

 

http://putthison.com...-Necktie-Series

 

Jeg er selvfølgelig enig i at de fleste kan og bør tilegne seg kunnskap fra SF, blogger osv, men faktum er at mange ikke gidder / vet om dette, og da er dette forumet veldig nyttig :) For folk som er litt mer enn bare nysgjerrige på klassisk herremote er SF obligatorisk.

 

SF? :p

 

Styleforum :)

Lenke til kommentar

JorgenH: Det er absolutt ikke lenge siden jeg registrerte meg på SF heller, men som nevnt (for tredje gang...) så synes jeg det er mye bra der.

 

Posten var ment som et lite dytt for de som ikke har sjekket ut forumet enda, jeg regner med det er en del herfra som henger der inne fra før. :p

 

Når vi først er inne på det så tenkte jeg å kjøpe noen mer spenstige sokker enn kun de grå/svarte jeg har nå og ser at Viccels winter weight får gode skussmål fra SF.

 

Men har dere noen tanker om hvilke farger som er ganske anvendelig og ikke altfor skrikende?

 

Og i tillegg OTC eller ikke OTC? (Over the calf)

 

Fargene de tilbyr finnes her; http://viccel.com/ (e-shop)

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Jeg har sokker derfra i navy og charcoal som jeg synes funker til det meste. Ser for meg at forest green også vil funke godt til det meste.

 

Edit: Kan også legge til at jeg kun har Mid Calf. Synes det funker greit med jeans og chinos, men hvis du planlegger å brukke sokkene mye med dress ville jeg nok gått for OTC. Ingenting er kjipere enn folk i dress med for korte sokker (Løgn, det er mye som er kjipere...).

Endret av JorgenH
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har sokker derfra i navy og charcoal som jeg synes funker til det meste. Ser for meg at forest green også vil funke godt til det meste.

 

Edit: Kan også legge til at jeg kun har Mid Calf. Synes det funker greit med jeans og chinos, men hvis du planlegger å brukke sokkene mye med dress ville jeg nok gått for OTC. Ingenting er kjipere enn folk i dress med for korte sokker (Løgn, det er mye som er kjipere...).

 

Har ikke noe for kort bukse om du trenger OTC sokker da? Så meget spesielt ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...