Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stryker ikke kraven mer enn bare helt bakerst, og aldri stryke inn brett i armene. Han burde jo også åpne mansjettene når disse skal strykes.

 

Det beste er jo den tullingen av en stylist som skal fortelle hvordan en dress skal sitte. Så stiller han opp med begge knappene kneppet på jakken. Win! Han sier faktisk at nederste knapp som være åpen, uten å følge det selv.

 

Ser at alt egentlig bare var elendighet med den stylisten.

Endret av Antatra
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Trengs det virkelig en guide for å stryke en skjorte? Jeg gikk på med godt mot første gangen, og kom ut med et rimelig greit resultat. Man kan jo stryke en skjorte på 100 forskjellige måter. Jeg klarer forøvrig å stryke ermene helt flate uten å stryke begge sidene - og det uten å ha sett noen instruksjonsvideo for det.

Lenke til kommentar

Hei! Har et par spårsmål som jeg håper dere kan hjelpe meg med.

Noen nettbutikker som selger MD formula billig? Det er den eneste fuktighetskremen jeg har prøvd, som jeg ikke blir rød i tryne av. Men det koster jo flesk, 42 pund på feelunique.

 

Jeg har også spurt her tidligere i tråden hvor jeg kunne kjøpe dress i Haugesund. Men nå skal jeg til Bergen i helgen, så tenker at jeg heller tar det der. Hvilke anbefalinger har dere? Prisklasse ca 6-7k(hadde tenkt noe høyere først, men pga bilreprasjon så har jeg dårligere råd).

 

På forhånd, takk!

Lenke til kommentar

For bergenserne: det er Bynatt/nattåpent i store deler av sentrum.

 

Jeg plukket med meg en ullgenser fra Ornesto på 50% (nå 450 kr) på Retro i dag. Var en del kurante gensere på salg der samt noe jeans. Var en del kurante skjorter fra Stenstrøms på salg til 600 kr (ned fra 1-1200 kr) også men enten ganske store eller ganske små størrelser.

 

Sjekk ellers denne e-blekka: http://viewer.zmags....feb#/dd6acfeb/1

 

Men ser at Frislid, Hans H., Retro, Scabal og Vincci har salg. Hvis en er tidlig ute og innom alle disse overnevnte så finner man nok noe pent til en grei pris.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Hei! Har et par spårsmål som jeg håper dere kan hjelpe meg med.

Noen nettbutikker som selger MD formula billig? Det er den eneste fuktighetskremen jeg har prøvd, som jeg ikke blir rød i tryne av. Men det koster jo flesk, 42 pund på feelunique.

 

Jeg har også spurt her tidligere i tråden hvor jeg kunne kjøpe dress i Haugesund. Men nå skal jeg til Bergen i helgen, så tenker at jeg heller tar det der. Hvilke anbefalinger har dere? Prisklasse ca 6-7k(hadde tenkt noe høyere først, men pga bilreprasjon så har jeg dårligere råd).

 

På forhånd, takk!

angående hudprodukter liker jeg bull dog. de har også en fuktighetskrem for sensitiv hud.

Lenke til kommentar

Jeg har god erfaring med Lush. Stort utvalg, du kan spørre dem om hjelp. Befinner seg på Exibition i Bergen sentrum.

 

Edit: Angående dress, så kan du stikke innom Vincci og Hans H. Ligger på strandgaten begge to. Ellers har du Bertoni på Exibition og Kløverhuset. En smule overpriset imo, men god service og greit utvalg ihvertfall hvis du ikke finner noe andre steder.

Endret av baBuShKa
Lenke til kommentar

Hei! Har et par spårsmål som jeg håper dere kan hjelpe meg med.

Noen nettbutikker som selger MD formula billig? Det er den eneste fuktighetskremen jeg har prøvd, som jeg ikke blir rød i tryne av. Men det koster jo flesk, 42 pund på feelunique.

 

Jeg har også spurt her tidligere i tråden hvor jeg kunne kjøpe dress i Haugesund. Men nå skal jeg til Bergen i helgen, så tenker at jeg heller tar det der. Hvilke anbefalinger har dere? Prisklasse ca 6-7k(hadde tenkt noe høyere først, men pga bilreprasjon så har jeg dårligere råd).

 

På forhånd, takk!

 

Du mener MD formulations? Jeg selger noen fuktighetskremer derfra billig, kjøpte noen pakker før jeg fant ut at de ikke passa så bra til meg (dum, ja).. Send meg en pm hvis du er interessert :) Hvis ikke, kan du sjekke jo ut ebay?

Lenke til kommentar

Prøvd noe fra The Body Shop da? Har god erfaring med produktene dems.

Nei. Har vært veldig skeptisk til Body Shop en stund. Men dette er kun pga en ansiktsvask jeg brukte for noen år siden, som tørket ut huden min veldig mye. Var faktisk innom der en dag, og la merke til at de har en del utvalg, så jeg kan nok ikke dømme dem kun pga et produkt.

Har du noen anbefalinger?

Jeg har god erfaring med Lush. Stort utvalg, du kan spørre dem om hjelp. Befinner seg på Exibition i Bergen sentrum.

 

Edit: Angående dress, så kan du stikke innom Vincci og Hans H. Ligger på strandgaten begge to. Ellers har du Bertoni på Exibition og Kløverhuset. En smule overpriset imo, men god service og greit utvalg ihvertfall hvis du ikke finner noe andre steder.

Takk for svar, skal sjekkes ut!

Du mener MD formulations? Jeg selger noen fuktighetskremer derfra billig, kjøpte noen pakker før jeg fant ut at de ikke passa så bra til meg (dum, ja).. Send meg en pm hvis du er interessert :) Hvis ikke, kan du sjekke jo ut ebay?

Mente MD formulations ja. Tar kontakt på PM.

Lenke til kommentar

Aha, da blir det nok den røde Polo genseren :)

 

Hva slags størrelse passer meg tror dere? Jeg er rundt 58-60cm på lengden på armene og vil tro jeg skal ha en som er ca 60cm i lengden på genseren.

M eller L?

 

Har forresten en lignende (om ikke samme?) genser bare i annen farge, den er i størrelse L. Føler det er litt løst, men er redd M blir for lite :/

 

Siste jeg vil er å gå rundt å måtte dra genseren ned, eller irritere meg over at den er liten.

Jeg er 192 med 62 cm armlengde. M passer så vidt til meg, kunne med fordel vært ca. 1-2 cm lengre på armer. Det burde passe perfekt for deg. For øvrig kan jeg heller anbefale Rugby til deg om du har ca. samme kropp som meg, dvs. 192/83kg.

 

Hvordan er normene for bruk av slips under ullgenser/cardigan? Tenker da på hvor det er på formalitetsskalaen, og i hvilke situasjoner dere bruker det etc.

Jeg synes det er en veldig merkelig kombinasjon. Regner med at det kun blir brukt med en blazer over. Jeg ville heller brukt et neckerchief.

 

Jeg har sett noen jevnaldrende gå rundt i [...] [ascot]. Det ser litt oldis ut, men noen kler det.

Angående dette så kan det jo bemerkes at det er forskjell på ascot, cravat og neckerchief.

 

Ascot er et cravat, men cravat er ikke nødvendigvis ascot. Vanlige slips og sløyer er også cravats. Cravaten er altså forgjengeren til slips. Ascot er mindre formelt, og som anewz (?) viste tidligere, er det en stor forskjell på disse to.

 

Neckerchief er igjen enda mindre formelt. Slik jeg forstår det kan du for så vidt bruke det meste til dette, det være silkeskjerf, bandanaer, PS osv. Dette er altså det speidere og til en viss grad flyvertinner gjerne bruker. Jeg synes dette kan være kult, men kan ikke helt se for meg noen bruke det utenfor sommeren (det er jo tross alt dette som er grunnen til at speidere knyter lommetørklene sine rundt halsen, for å unngå å bli solbrent).

 

Legger ved et bilde av neckerchief, dog ikke det beste eksempelet da jeg ikke synes dette er særlig fint.

 

neck11.jpg?w=600

 

 

Og Cary Grant med ascot.

 

 

neck4.jpg?w=600&h=450

 

 

Vel, på det budsjettet må du nok finne deg i at genserne blir slappe og mister fasongen. Dropp én helg på byen og legg på 500,– til, så har du genser som holder mye bedre.

Eventuelt ta en tur på nettet. Du kan få helt ok gensere til 500 på eBay. Generelt er vel tipset å handle på nettet.

 

Om du går litt opp i prisklasse, type 700 kroner ville jeg prøvd Everlane, det virker som om kvaliteten er helt upåklagelig.

Endret av Jostein K.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...