Gå til innhold

Windows Phone 8-tråden


Gjest Slettet+32asd4f

  

110 stemmer

  1. 1. Hva er din(e) favorittnyhet(er) i WP 8.1?

    • Cortana
      24
    • Notifikasjonssenter
      77
    • Batterisense, WiFi-sense
      24
    • Muligheten til å installere apper på SD-kort
      26
    • Internet Explorer 11
      24
    • Kalenderen
      19
    • "Swype"-tastaturet
      25
    • Bakgrunnsbilde på flisene
      35
    • Flere fliser på startskjermen
      38


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Er det bare å avinstallere preview-appen?

Jeg gjorde, og det fungerte fint:

 

-Avinnstallerte Preview for Developers

-Tok backup i settingsmenyen

-Gjorde en factory reset -

 

Telefonen gikk da automatisk tilbake tilbake til 8.0 under factory reset.

Du får så valget "å hente inn backupen" du gjorde, og da laster den ned og innstallerer automatisk alle appene du hadde i 8.1 - De ligge ikke lenger på skrivebordet, men du bare pin`r de på nytt.

 

Deretter var det en eller annen mini-update, bare så du vet det. Du tenke sikkert at det er Cyan, men ikke bli skuffet om det ikke er det :)

 

Dette gjorde jeg på en 1020, 2 ganger.

Hvis jeg tar factoey reset, slettes alt av bilder da?

Lenke til kommentar

 

Har Windows Phone noen store fordeler Andriod ikke har?

WP gir brukeren bedre livskvalitet og lavere irritasjons- og frustrasjonsnivå (slik er det i alle fall for meg).

Motsatt for meg. WP er helt fint, foretrekker det foran ios som blir nærmest i opplevelse. Men gitt en god androidenhet er det ikke noe fra WP jeg savner, men med en WP er det ting fra android jeg savner.

Lenke til kommentar

 

 

Er det bare å avinstallere preview-appen?

Jeg gjorde, og det fungerte fint:

 

-Avinnstallerte Preview for Developers

-Tok backup i settingsmenyen

-Gjorde en factory reset -

 

Telefonen gikk da automatisk tilbake tilbake til 8.0 under factory reset.

Du får så valget "å hente inn backupen" du gjorde, og da laster den ned og innstallerer automatisk alle appene du hadde i 8.1 - De ligge ikke lenger på skrivebordet, men du bare pin`r de på nytt.

 

Deretter var det en eller annen mini-update, bare så du vet det. Du tenke sikkert at det er Cyan, men ikke bli skuffet om det ikke er det :)

 

Dette gjorde jeg på en 1020, 2 ganger.

Hvis jeg tar factoey reset, slettes alt av bilder da?

 

Ja, du sletter ALT på telefonen ved en factory reset.

 

Derimot beholder du alt som er sikkerhetskopiert i skyen (dvs. dersom du har den funksjonen påslått og kjører Windows Phone 8.0 eller nyere).

 

Det betyr ikke at bildene og videoene dine dukker opp igjen på telefonen, men de blir liggende i Onedrive om du har valgt den metoden. Kontakter, sms'er o.l blir også lagret i skyen, og disse vil dukke opp igjen når du kjører en gjenoppretting av kopien når du starter telefonen for første gang igjen etter en factory reset.

 

Er du usikker på om du har bildene på Onedrive, eller kvaliteten på de, så plugg telefonen i en maskin og overfør de. Før du tar en factory reset er det uansett kjekt å sjekke Onedrive, samt sjekke på telefonen at sikkerhetskopi av sms, kontakter osv står påslått.

 

 

Lenke til kommentar

Er en del bilder på tlf min som ikke er lastet opp til min onedrive siden jeg ikke hadde automatsik opplasting på i ett par mnd... Hvordan får jeg lastet de opp på en enkel og grei måte? :)

Enten skru på automatisk opplasting nå og la det gå av seg selv, selv om bildene er tatt for en tid tilbake skal de begynne å lastes nå. Eller åpne albumet ditt, velge alle eller enkelte bilder og "save to sky/onedrive" manuelt.

Eventuelt, koble telefonen din til PC`n og copy/paste de bildene du vil flytte direkte inn i Onedrive folderen din - Her bruker du utforskeren din, altså MinDatamaskin på PC`n og dobbeltklikk deg inn på telefonen din når den dukker opp der. Her finner du kamerarullen din :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

...er det noen som vet om det finnes et brannvarslingssystem som kommuniserer med WP?

 

Skal ha en del nye brannvarslere i huset, og det hadde vært "gøy" om man fikk opp en varsling på telefonen om en av de satt i gang å hyle.. :)

 

Hei

Har forsket litt på det selv - og verisure har en løsning som varsler mobilt inkl WP

http://www.verisure.no/det-smarte-hjemmet.html

mvh

 

 

Ser helt fantastisk ut, takk skal du ha :)

 

Jeg er ingen stor tilhenger av å ha en ny fast utgift i måneden egentlig, men jeg skal helt klart sjekke ut mer her og få tilbud.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...