Gå til innhold

Windows Phone 8-tråden


Gjest Slettet+32asd4f

  

110 stemmer

  1. 1. Hva er din(e) favorittnyhet(er) i WP 8.1?

    • Cortana
      24
    • Notifikasjonssenter
      77
    • Batterisense, WiFi-sense
      24
    • Muligheten til å installere apper på SD-kort
      26
    • Internet Explorer 11
      24
    • Kalenderen
      19
    • "Swype"-tastaturet
      25
    • Bakgrunnsbilde på flisene
      35
    • Flere fliser på startskjermen
      38


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+32asd4f

Shit happens.. :-)

 

Bestilte du også fra Telenor?

Nei, Djuice, faktisk.

 

Binding, ja. Totalpris cirka 6000 kr.

Den blir dyrere å kjøpe uten abonnement (cirka 4200 kr) + abonnement i 12 måneder (199x12).

Lenke til kommentar

Har hatt 930en i 3 dager nå og gjort meg opp noen erfaringer og formeninger.

Har hatt en 920 tidligere, så sammenligner den opp mot den. Selve designet er superstilig. Den ser veldig moderne ut og med grønnfargen(som er enda mer knæsj en jeg hadde forestillt meg) så er den også et aldri så lite statement. Polycarbonat unibodydesignet som Nokia har frontet en del år var kjekt det, men man må fornye seg og jeg synes Nokia med 930 har gjort det på en fremragende måte samtidig som den nå i prinsippet fortsatt er en unibody (alu med plastdeksel bak). Antar at antennene sitter i bakkant og ikke kan ha metall som hindrer RF. Alu vil også lede varme bedre bort fra elektronikken og batteri. 930en blir varmest på alurammen på siden ved søkeknappen.

Skjermen på 920 var helt fantastisk og jeg har lenge vært skeptisk til OLED på 930, men for første gang så vil jeg si at dette er en OLED skjerm som gir LCD og 920 en god konkurranse. Svartnivå er som forventet 100%, men i tillegg er det veldig lite fargeskift ved skjev innsynsvinkel og fargene virker naturlige. Ut av boksen synes jeg fargemetningen er bittelitt høy, men dette kan justeres. Eneste jeg kan bemerke er at ved hurtig scrolling på 930 (spesiellt ved lys tekst på mørk bakgrunn) så kan det virke som om det er et svakt slep og teksten dimmes, men dette er ikke noe problem og er ikke noe som 99,99% av folk registrerer.. Virker dessuten som overflaten på skjermen er enda glattere enn på 920en, og det er bra. Ang oppløsningen så hadde jeg ikke forventet at det skulle være så stor forskjell fra 920, men forskjellen er betraktelig og bilder ser utrolig bra ut på 930.

Skjermstørrelsen på 930 føles som det optimale ift håndterbarhet og for min del.

Kameraet har jeg ikke testet i noen grad. Foretrekker dessuten å ta bilder med et skikkelig kamera..

Batterilevetiden har jeg ikke så mye erfaringsgrunnlag på, men tror ikke det er noe bedre enn på 920.

OSet flyter superbra, men det gjør det jo på alle WP. Heng og lag var fraværende på 920 og det er det også på 930. WP 8.1 er et stort løft for WP-plattformen og har mange nye funksjoner som er kjekke, men SW-messig er det spesiellt IE11 jeg vil trekke frem; det er utrolig kjapt og har mange nye funksjon. Spesiellt lesefunksjon og sync på tvers av devicer er knall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Finnes ingen. Tinder satte en effektiv stopper for 6Tin ved å inngå et samarbeid med han som utviklet det for å lage en offisiell app mot at han trakk sin. Men de klarer jo ikke å få ut fingeren, til tross for at han som hadde laget 6Tin sikkert hadde hatt alt klart for lenge siden. :p

Lenke til kommentar

Etter en tid med iPhone kjenner jeg at jeg savner veldig WP. Utrolig deilig å ha alt på en skjerm og slippe å sveipe i øst og vest. Jeg har store labber og smal skjerm gjør at jeg må "fokusere" veldig når jeg skriver på den. Jeg lurer på å smekke til på en 930, men ser 925 går for 2 lapper nå i sort på netshop, men er 930 "mye" bedre? Det ser ut som kameraet stikker ut på 925.

 

Hva gjør egentlig folket for å unngå riper på skjerm og kameralinse? Jeg stusser ofte på hvorfor ikke linsen trekkes litt inn i huset, eller at man legge på noen plastknotter som gjør at linser ikke kommer nedpå underlaget.

Lenke til kommentar
jakja, den 06 Jul 2014 - 22:18, sa:

Etter en tid med iPhone kjenner jeg at jeg savner veldig WP. Utrolig deilig å ha alt på en skjerm og slippe å sveipe i øst og vest. Jeg har store labber og smal skjerm gjør at jeg må "fokusere" veldig når jeg skriver på den. Jeg lurer på å smekke til på en 930, men ser 925 går for 2 lapper nå i sort på netshop, men er 930 "mye" bedre? Det ser ut som kameraet stikker ut på 925.

 

Hva gjør egentlig folket for å unngå riper på skjerm og kameralinse? Jeg stusser ofte på hvorfor ikke linsen trekkes litt inn i huset, eller at man legge på noen plastknotter som gjør at linser ikke kommer nedpå underlaget.

925 sin linse er ikke i kontakt med underlaget, pga plast forhøyning rundt linsen og at den ikke ligger flatt på underlaget pga utstikkende linse/kamera. Jeg har masse riper på min skjerm, men ingen på linsen. Er ikke noe problem for meg.

Lenke til kommentar

 

Hva gjør egentlig folket for å unngå riper på skjerm og kameralinse? Jeg stusser ofte på hvorfor ikke linsen trekkes litt inn i huset, eller at man legge på noen plastknotter som gjør at linser ikke kommer nedpå underlaget.

OtterBox Defender

Ikke veldig cool (jada, jeg blir mobbet), men bedre beskyttelse skal du lete lenge etter. Min L920 ser helt ny ut - etter snart 2 år!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Hadde håpet Djuice skulle sende ut i dag, men det ser dårlig ut.

 

Noen som har bestilt 930 med abonnement som har fått sendingsbekreftelse?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Ser at kunder i England samt noen andre europeiske land, får med trådløs lader og høyttaler. Er det lov å håpe at vi også får det?

 

Da håper jeg Telenor/Djuice får ut finger'n i morgen.

Lenke til kommentar

Håper Telenor kjapper seg ja. Har laget meg et lite PowerShell-skript som sjekker mot Telenors nettbutikk hvert kvarter og ser om lagerstatus er endret :p

 

Men siden lanseringsdato er 10. juli så kan det jo hende de venter med å sende til 9. juli slik at ingen får før 10.

Endret av Argai
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...