Gå til innhold

Den store 3D Print Tråden - Printer du?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, prøving og feiling er en del av 3d printing. Heldigvis kan jeg printe 1-2mm tykke test prints.

Ser ut som jeg klarer meg med 3 test prints på 8bitdo kontroller wall-stand.

 

Skal printe flere sånne radius gauge. Trenger noe som går høyere enn 12mm.

 

Har en Iiglo batteristøvsuger, broren min har samme modell. Han manglet innmaten, så jeg printet bare en enkel plate med feste. Fungerte utmerket. Jeg synes den fungerte bedre enn originalen. Lettere å tømme.

Screenshot_20240331_131321.png.dc0f6dc01f25d8b7407b5df3bc0ce6e0.png

 

Festene til kontrollerne ble helt okey. De slipper å ligge gjemt i en skuff...

1000001816.thumb.jpg.290eb7d65b9deaa77eed079de21f7d65.jpg

 

 

Endret av Kenhten
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ett tips er å ta bilde med mobilen, og skalere det til riktig dimensjon å bruke i cad software som bakgrunn. I tilfeller der det er vanskelig å ta bilde av en overflate (f. eks. kurvaturen på en spillkontroll) så er plastelina ganske fint å bruke som avstøping, og deretter ta bilde

Endret av activex
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvor finner dere STL/OBJ til diverse kule prints som jeg ser brukes på diverse produkttester etc. Jeg tenker disse spiralene som går inn i hverandre, Tin-Tin-raketten, diverse hjelmer, etc.

Ikke nødvendigvis gratis, bare så det er sagt.

Lenke til kommentar
Aetius skrev (5 minutter siden):

Hvor finner dere STL/OBJ til diverse kule prints som jeg ser brukes på diverse produkttester etc. Jeg tenker disse spiralene som går inn i hverandre, Tin-Tin-raketten, diverse hjelmer, etc.

Ikke nødvendigvis gratis, bare så det er sagt.

Vi lager de selv med f.eks. Fusion 360

det er jo det som er spennende: få dine tanker omsatt til data som omsettes til en dings du har tenkt på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis jeg skal ha noe spesifikt som et veggfeste til et produkt jeg eier søker jeg på Yeggi. Du kan filtrere etter både gratis og betalte modeller. Yeggi er 3D printerens "Google" for 3D modeller og samler flere sider under en paraply.

Hvis du er usikker på hvilke søkeord du skal bruke så hjelper det ofte å Google søkenavn STL da Google er flinkere til å skjønne synonymer enn eks. Yeggi.

https://www.yeggi.com
https://www.printables.com 
https://www.thingiverse.com 
https://cults3d.com/en

Du kan for eksempel søke etter articulated for 3d-prints som har bevegelige ledd (eks. dragon).

gif.gif Articulated Emerald Stone Dragon

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tenkte på de litt mer fancy og avanserte modellene som ofte brukes i anmeldelser av nye printere, for eksempel den spiralen som går inn i en annen helt identisk sak, etc. (har ikke klart å finne den igjen, men mener jeg så den i en printer-test fra tested)

Endret av Aetius
Lenke til kommentar
6 hours ago, Aetius said:

Ikke for å være frekk eller noe, men det har jeg faktisk tenkt på og prøvd ...

Da skjønner jeg ikke hvor du vil hen? Tror du at vi (som i de som har svart i denne tråden) sitter på en slags hemmelig skattkiste eller kart  som forteller hvor modeller man ikke klarer og søke opp på internett kan finnes?
Høres ikke mye sannsynlig ut, spør du meg.

Lenke til kommentar
tingo skrev (5 timer siden):

Da skjønner jeg ikke hvor du vil hen? Tror du at vi (som i de som har svart i denne tråden) sitter på en slags hemmelig skattkiste eller kart  som forteller hvor modeller man ikke klarer og søke opp på internett kan finnes?
Høres ikke mye sannsynlig ut, spør du meg.

Du vet, to stykker som bruker google mens de leter etter akkurat det samme kan faktisk ende opp med å finne helt forskjellige ting. Det kan være så banalt som at de bruker litt forskjellige søkeord. 

Lenke til kommentar

Nå skal jeg prøve meg på ABS for første gang. 😬

Varmer opp printeren og teltet. Prøver meg fram. 245 på hot end og 95 på bed. 0.12mm layer height og 50mm/s max.

Skal printe fan duct til Sovol SV06. Har bestilt 5015 blower fans.

Skal gjøre det samme med Ender 3.

Endret av Kenhten
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Kenhten skrev (2 timer siden):

Nå skal jeg prøve meg på ABS for første gang. 😬

Varmer opp printeren og teltet. Prøver meg fram. 245 på hot end og 95 på bed. 0.12mm layer height og 50mm/s max.

Skal printe fan duct til Sovol SV06. Har bestilt 5015 blower fans.

Skal gjøre det samme med Ender 3.

Hvordan går/gikk det? Altid spennende med noe nytt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...