Gå til innhold

Rome 2 Total War Infotråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes campaignkartet ser mye penere ut en det gjorde i Shogun 2. Se bare på pyramidene, se grasset langs Nilen, det er utrolig detaljrikt og vakkert. Du hadde sett det bedre om det ikke hadde vært for at forumet krymper bildene. Hæren din ville også få flere muligheter i Shogun 2 kan du bare flytte hæren, nå vil man få muligheten til å krysse elv, marsjere, bygge defensiv posisjon etc. Sender du to fulle hærer i kamp vil du kunne styre 40 enheter i slagmarken.

 

EDIT:

 

Campaignkartet i stort format:

 

http://static.strate...iginal/3520.jpg

http://static.strate...iginal/3521.jpg

 

 

Bilder fra slagmarken i stort format:

http://static.strategyinformer.com/r/article_images/original/3522.jpg

http://static.strategyinformer.com/r/article_images/original/3523.jpg

Endret av Heradon
Lenke til kommentar

Er vel bare å forhåndsbestille det uke før liksom.

 

Eller er du motstander i den forstand at du vil vente på folks tilbakemelding?

 

Det er det jeg også pleier å gjøre, vente til siste dag før spillet kommer ut så forhåndkjøper jeg spillet slik at du evt kan laste ned spillet så bare vente på at du kan aktivere det på datoen.

 

Jeg gruer meg litt til å spille spillet...altså jeg er en STOR fan av TW serien og gleder meg som f*** men vet hvor dårlige disse folka er på å lage disse total war spillene der AI egentlig kun er utfordrende de første 40-50 turn'ene og etter dette kollapser AI'en totalt pga dårlig script og spillet blir enkelt. For å kompansere for dårlig script gir de AI masse masse cheats. Samt så peiler spillet å være full av feil de første ukene og må pacthes hele tiden. (Har kanskje litt å lære av Bohemia?)

 

Uansett, er spent på MP delen, de har aldri klart å få dette til på de forrige spillene så blir spennende så se nå.

 

Sept 2013 nærmer seg :)

 

For håpe modderene kan modde spillet slik som de har gjort med ALLE andre TW spillene for å bringe utfordingen inn i spillet.

Endret av Bahamut
Lenke til kommentar

Rome (1) og Medieval 2 var det veldig mange mods til. De nyere spillene har de gjort det for vanskelig å modde dessverre.

 

 

En av tingene jeg ikke likte med Shogun 2 var slike ting som "Nå har du tatt over x antall provinser, som fører til at plutselig alle er i mot deg". Beste er å unngå scripting, og heller ha en dynamisk utvikling, slik at hver gjennomspilling kan bli total annerledes.

Lenke til kommentar

Rome (1) og Medieval 2 var det veldig mange mods til. De nyere spillene har de gjort det for vanskelig å modde dessverre.

 

Helt sant det, selv holder jeg på med Third Age moden til Medieval og venter på DaC submoden. Ellers er det få modder til Empire, enda ferre til Napolion og egentlig bare 2 modder til Shogun 2.

 

En av tingene jeg ikke likte med Shogun 2 var slike ting som "Nå har du tatt over x antall provinser, som fører til at plutselig alle er i mot deg". Beste er å unngå scripting, og heller ha en dynamisk utvikling, slik at hver gjennomspilling kan bli total annerledes.

 

Ja men DarthMod og Radious fikset litt av dette. Spilte igjennom Shogun 2 med begge disse moddene (siste verson av begge) og personlig likte jeg best Radious sin mod da spillet var UTROLIG mye vanskeligere enn DarthMod sin. Men helt enig, dynamisk utvikling er nøkkelen da dette gjør at du hele tiden må forandre taktikk. Men slikt er krevende å lage og føler at utviklerene ikke satser så mye på denne delen lengre.

 

Uansett så liker jeg ikke når de blander inn skytevåpen i TW serien, føler at hele spillet mister litt av sjarmen sin, close combate delen.....ja, vet ikke hvordan jeg skal forklare det...

 

Håper bare at CA gjør ting riktig denne gangen, spillet har STORT potensial..

Endret av Bahamut
Lenke til kommentar

8981193281_bdb3286182_o.png

 

 

Okay so we'll start with my impression of the campaign map. Okay first of all, I think it looks much BETTER in reality than it did in the Cleopatra trailer. For any of those worrying about the scale of the map, rest assured you can put that worry and burry it in the grave yard of thoughts you don't need anymore. Because its MASSIVE!

So I saw the politics screen

Note that they said it was a WIP screen, but it looked pretty good, it was certainly more clean than I expected, but I have no idea how that will change between now and release. There are three families obviously, and these are divided in this screen according to their allegiance as far as I can tell. The info you learned in Stratagy informer was pretty accurate as far as I can tell..

 

So the big question!

Generals avatars are 3D active renders, which means they move around (slowly) and make faces while you look around. Ect. There were some interesting things to note, one of which was the variation. Sure some had similar Armour and such, but the faces were quite good looking.

 

CAMPAIGN

I saw the differences between the desert parts of the campaign map, and the wilds of central Europe. And WOW! you can tell they have put an insane amount of effort into showing all these differences. Guys, I cannot stress enough how amazing this campaign map is in person. When you all get to use it for the first time. You are going to be totally immersed, and totally bound to the game. You WILL loose whole portions of your life to this game.

 

DIPLOMACY

There are new diplomatic options just like everyone else has mentioned, the new rollout that shows you what the AI thinks of you isn't really complicated, not quite like I had expected. But actually I'm sort of happy that it lets you quickly see what you have done so you can know what to avoid in the future. Or how to put something negative to your advantage.

 

The battle

Okay so now that I've really gotten down and played...4 battles. XD twice with Rome, and twice with Ptolomy. I can say that I am very impressed overall, even in its current state its extremely EPIC!! I mean seriously guys, the combat is pretty awesome, there is more feeling to the soldiers now than there were before. You've got really good sound, lots of cool things to hear!

In terms of battle speed I would say its about 25% slower than Shogun 2, Sure there was a rush on because we only had like 25 minutes to go through the campaign map and see what it was all about AND hopefully play both sides of the historical battle.

Now I don't know if this means that you will be able to choose which side you play as in Historical battles. But in this case at least you could. (One was labeled easy, the other was Challenging)

NAVAL WARFARE AT ITS BEST:

So during one of the battles I payed attention to the naval units they gave me, and I was definitely impressed. Both by the re-activity of the commands, and the way they handled themselves. BTW some units of ships have two ships per unit, and some DO NOT.. this appears to be mostly for siege based ships.

The boarding was amazingly fluid, the ramming feels extremely powerful but not ridiculous, plenty of variation in the ships as well they didn't all look the same, at least not up close. Unless the ship is of a different type you likely won't be able to tell the differences from far away. Which is fine. Makes perfect sense. the larger ships of course look like larger ships from far away as they should.

 

PHALANXES

While this feature isn't finished yet of course, from what I could see of the phalanxes given to me, they act similar to the yari spear wall, where the units try and get in between the spears. The charge went semi threw the pikes, but there wasn't that invisible wall either. Im not sure about how I really feel this looked, It both looked EPIC and it felt very fluid, as did most of the other elements of the battle.

The animations were very brutal, and down to earth, there was lots and lots of different ones. They weren't kidding that this game will show you some of the most epic sights you will ever experience in a stratagy game. Lemme tell you all right now, your in for a treat!

Overall the men in the units felt both more unique and individual, while also being able to keep formation, and react to eachother, and enemies, as well as with their environment. This is probably one of the most upfront and stunning improvements with the battles. It felt VERY GOOD!

 

ELEPHANTS

My god, this was the most impressive, fun thing to watch ever. Somehow they managed to make them feel extremely smooth, and reactive, both in animations and collateral damage. Arrows, and barbs stick out of their hides! And they go down hard in some cases. massive variation on animation from what I could tell. Almost felt like ragdoll but it wasn't. Much more realistic.

Of all the things I saw, I think I was most impressed with how fluid, and realistic the battle felt. It didn't take too long, yet it didn't feel too quick either.

Endret av Heradon
Lenke til kommentar

Er vel bare å forhåndsbestille det uke før liksom.

 

Eller er du motstander i den forstand at du vil vente på folks tilbakemelding?

 

Er motstander av det siden det gir utviklerne anledning til å gi ut et dårlig produkt, hypet av misvisende promoteringsmateriale, og likevel tjene masse penger på forhåndssalg. Eksempel: Aliens: Colonial Marines. Nå er jo Total War-serien en kvalitetsserie, så er ikke redd det samme skal skje her (bortsett fra at det har mye bugs i begynnelsen), men handler mer om prinsippet. Men er minst like interessert i antikkens Hellas som Romerriket, så blir nok at jeg forhåndsbestiller det likevel...

Endret av Orwandel
Lenke til kommentar

Tror det vil vær flere grunner til å ikke like det :p

So the big question

How is the AI gonna be?!?

Jo mer jeg leser på www.twcenter.net jo mer skuffet blir jeg. Håper indelig at alt de viser kun er pre-alpha ting og at de egentlig har planer om å gjøre om alt..

 

http://www.twcenter....eral-Discussion

 

Ja vi begynner å forstå at du er skeptisk nå, men hadde vært fint om du også begrunnet hvorfor? Linke til en forumside med tusenvis av innlegg av hundrevis av random folk som har forskjellige meninger om alt mulig sier meg fint lite. Er det noe konkret som var i Rome 1 som nå er fjernet eller er det lagt til noe du føler er ødeleggende for Rome 2?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...