Gå til innhold

Rome 2 Total War Infotråd


Anbefalte innlegg

Jo mer jeg leser på www.twcenter.net jo mer skuffet blir jeg. Håper indelig at alt de viser kun er pre-alpha ting og at de egentlig har planer om å gjøre om alt..

 

http://www.twcenter....eral-Discussion

Det de viste frem på E3 var litt skuffende ja. Tror de må skru ned hvor lett en hær flyver avgårde når de blir truffet med balista, rent ned av chariots og lignende.

 

Jeg syns det jeg har sett på e3 ser drit bra ut! Når det gjelder hvor let infanteri ble drept av balista og chariots så tenker jeg at vi først må få vite mer om hvor respektivt dyre enhetene er og hvordan replenishment fungerer før vi vet om det er bra eller dårlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her blir det kjøp. Jeg liker det nye province systemet der man har 1 main city og 2-3 minor cities. Minor cities kan ikke ha siegebattles, kun main. Dette begrenser antall sieges(noe jeg syns er kjempe bra) og lager flere field battles. Main cities har forøvrig 6 building slots, mens minor har 4.

 

Det jeg ikke liker er howitzer kanonene som blåste hundre mennesker flere meter i luften.rome2%20blast.gif

 

Et bilde av main og minor cities:

 

arXnRHf.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det jeg ikke liker er howitzer kanonene som blåste hundre mennesker flere meter i luften.rome2%20blast.gif

 

Bare min tanke på akkurat det med kropper som flyr. Jeg vil tro at spillet ville risikert en høyere aldersgrense hvis de hadde valgt å få kroppsdeler til å fly istedet for hele kropper. Vil også tro at det ville krever mer koding, men har ikke peiling på slikt.

Lenke til kommentar

Bare min tanke på akkurat det med kropper som flyr. Jeg vil tro at spillet ville risikert en høyere aldersgrense hvis de hadde valgt å få kroppsdeler til å fly istedet for hele kropper. Vil også tro at det ville krever mer koding, men har ikke peiling på slikt.

 

Det er steiner, ikke eksplosiver.

 

Kroppene er alt for lette.

Lenke til kommentar

Har hørt rykter om at Rom 2 skal bli like lite mod-vennlig som Shogun 2, om ikke mindre... Jeg forstår rett og slett ikke hvorfor utviklere skal være så sta på det området, spesielt utviklere som Creative Assembly som fortsatt selger kopier av Rome utelukkende pga mods.

 

Men jaja, hvis de vil skyte seg selv i foten får de vel lov til å gjøre det. Og tror vel 99% av spillerne ikke bryr seg uansett, noe som forsåvidt er forståelig.

Lenke til kommentar

Problemet er at dette spillet er et spill, der alle som liker TW kommer til å kjøpe og når CA har solgt spillet til deg så har de gjort det de skal gjøre, tjene penger på deg. Med et så sterkt navn som TW serien har er det ingen problem å få solgt det.

 

Jeg har allerede forhåndsbestilt Rome 2 fordi ja, de har tjent på meg men jeg er en TW fan og har vært det siden Medieval 2 MEN, verken Medieval 2, Empire, Napoleon ELLER Shogun 2 er noe gøy i lengden UTEN mods (for ikke å snakke om Rome 2) fordi i mine øyner blir der rett å slett for lett. Såklart, det er ikke lett når fienden har spawnscript og money script på Hard/ Very Hard som trippler produksjonen deres ifra første turn men slik ser jeg på som juks.

 

Jeg synes det er dårlig måte de legger opp hvert eneste TW spill på, de fokuserer for mye på "public" altså de som ikke har noe meninger og mener spillet er helt perfekt originalt. Jeg føler altså at de ikke legger noe vekt på inputs ifra "hardcore" kjernen som kanskje består av 5-10% av spillerene, de som faktisk legger merke til historiske ting, AI, farger osv. De har tilgang til forum og leser hva folk skriver og hva mange er enig i men alikevel så har de den holdningen "vi bestemmer og dere må bare være fornøyd at vi gidder å lage et nytt TW spill"

 

Min mening ihvertfall etter å ha spilt TW i nesten 10 år nå.

Endret av Bahamut
Lenke til kommentar

Jeg syns det jeg har sett på e3 ser drit bra ut! Når det gjelder hvor let infanteri ble drept av balista og chariots så tenker jeg at vi først må få vite mer om hvor respektivt dyre enhetene er og hvordan replenishment fungerer før vi vet om det er bra eller dårlig.

 

Det er helt sant, vi vet ikke hvordan spillet blir før vi prøver det. Jeg håper at de klarer å øke units pr enheter enda mer sammenlignet med shogun 2 slik at vi får litt mer realistiske militære størrelse, både på campaing mappet og i selve kampene. Liker ikke at 10 000 - 15 000 soldater skal representere hele romas hær på verdens basis, det er såvidt 3 legioner og Roma hadde nok litt mer enn kun 3 legioner?

 

Bare min tanke på akkurat det med kropper som flyr. Jeg vil tro at spillet ville risikert en høyere aldersgrense hvis de hadde valgt å få kroppsdeler til å fly istedet for hele kropper.

 

Det løser de med f.eks "blood pack" DLC som må kjøpes separat. Først en ganske dum tanke når jeg så det på Shogun 2 men forstå det etterhvert.

 

Vil også tro at det ville krever mer koding, men har ikke peiling på slikt.

 

Såklart trenger det nok mer koding og det er flere deler av spill serien som trenger koding men dette virker det som at de ikke gidder å gjøre. Det som er rart er at det sitter en hel del mennesker i CA som LEVER/JOBBER av å lage spill som vet alt dette. De ser denne filmen og lener seg tilbake i kontorstolen å tenke "wow dette ser jo helt rått ut" samtidig som mange av spillerene som ser dette bare rister på hodet og uttrykker sin frustrasjon på forumet.

Endret av Bahamut
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...