Gå til innhold

Rome 2 Total War Infotråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fant ut at man kan forandre navn på byene i dag :p

Syns det var en artig ting da :). Men noen som vet hvordan man bytter relgion på sin faction? har googlet litt men ingen svar å få der.

 

Tror ikke du bare kan bytte uten videre, men du finner funksjonen under Faction knappen, og summary, står på venstre side der.

 

 

Ellers må jeg si meg positivt overrasket over Atilla så langt, meget glad for å ha familie treet tilbake og funksjonene rundt det. Dog skulle vi kanskje ha opprettet en egen tråd for Attila, eller eventuelt gjort dette om til en tråd som generelt sett handler om Total War spillene?

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

 

Fant ut at man kan forandre navn på byene i dag :p

Syns det var en artig ting da :). Men noen som vet hvordan man bytter relgion på sin faction? har googlet litt men ingen svar å få der.

 

Tror ikke du bare kan bytte uten videre, men du finner funksjonen under Faction knappen, og summary, står på venstre side der.

 

 

Ellers må jeg si meg positivt overrasket over Atilla så langt, meget glad for å ha familie treet tilbake og funksjonene rundt det. Dog skulle vi kanskje ha opprettet en egen tråd for Atilla, eller eventuelt gjort dette om til en tråd som generelt sett handler om Total War spillene?

Ok hørte bare rykte om det, tenkte bare siden at faction min er german pagan mens 70% av innbyggerne er Celtic pagan. Så hadde vært greit for styringen av disse landområdene og skifte religion :). men ja er enig burde være en ny tråd eller skifte navn på denne tråden. lyst til å høre med en Admin om dette ? Kanskje skille ut de siste 10 siste sidene her i en ny tråd ? Endret av Mr.Duklain
Lenke til kommentar

Jeg har nå begynt å spille Rome 2 igjen, og selv om det ikke kjører perfekt, er det mye bedre nå. Men jeg er overrasket over at det fortsatt har såpass med bugs. I går forsvant level-stjernene fra alle karakterene på kampanje-kartet f.eks. Ganske skummelt når du ikke ser om en spion er level 1 eller 8, og jeg måtte starte spillet på nytt for å få stjernene tilbake. En annen bug oppstår når jeg låser kameraet fast til en enhet med INSERT-knappen. Kameraretningen blir da fordreid hvis jeg ser meg rundt, og når jeg er tilbake i normal modus er retningen kameraet flytter seg på helt vilkårlig. Jeg bruker WASD, og W kan plutselig være til venstre og ikke forover... Og på kampanjekartet detter jeg ned til 10 FPS avhengig av hvor musen er. Hvis muspekeren er over en stor by, detter FPS'en uten grunn, akkurat som det var i begynnelsen når spillet først kom ut... Jeg har også forsvart byer ved å la tårnene mine skyte alle angriperne mens de står rett utenfor muren, plutselig ute av stand til å klatre opp noen av "stigene". Eller jeg vinner ved at tiden går ut mens AI'en ikke gjør noe som helst.

 

Uansett, jeg kan i alle fall kjøre spillet på max grafikk uten alt for lav FPS nå, som var umulig rett etter utgivelse.

Lenke til kommentar

Heiv meg over Rome 2 igår med DEI moden. Er utrolig imponert og jeg gleder meg til å komme hjem for å spille det mer :)

 

Edit: Ser ut til at det spillet henger seg når jeg angriper en viss by.. Slike ting gjør at jeg får lyst til å fjerne moden igjen :( Får prøve å starte med en annen faction..

Endret av Celusion
Lenke til kommentar

 

Dette er jo grunnleggende feil.

 

Før i tiden så kjøpte man et spill, og fikk alt man betalte for. Det vi gjør i dag er å kjøpe en "grunnpakke" med det grunnleggende innholdet som gjør det spillbart. Godsakene som alle ønsker seg og det som kan kalles "mangler" er noe vi må punge ut for utenom. World of Warcraft koster jo strengt talt ikke mer enn noen få hundrelapper det også. Destiny er jo ikke allverdens pris på heller... Eller er det egentlig det?

Hva med Gratisspillene? Eller rettere sagt: "gratis"-spillene?

 

Battlefield kostet jo pinadø nesten 500 ved lansering. Hvor mye tror du online-spillere faktisk har brukt i snitt? Jeg tror det er langt mer enn 700kr for å si det sånn.

Dette innlegget kan som du sikkert forstår, bli uendelig langt. Alt i alt, så er spill langt dyrere nå enn før.

Hva er 'før'? Med prisene noen innlegg over som utgangspunkt:

 

600 kr i 1984 = 1 400 kr

700 kr i 1984 = 1 635 kr

600 kr i 1989 = 1 020 kr

700 kr i 1989 = 1 190 kr

 

 

"før", med utgangspunkt i det jeg faktisk har skrevet. Leste du siste linjen, og slo på strotromma med 700 = tull og tøys?

 

Før... Når man betalte for et spill, og ferdig med det. Som jeg presiserte ganske kraftig, så er det helt feil å snakke om å at spill er billigere nå enn før, siden vi ikke lenger kjøper et spill... Og ferdig med det. Vi kjøper litt, og for å få alt, må man betale mer, mer og enda mer. Hvor mye må man egentlig ut med om man skal ha fullversjonen av Crusader Kings 2? Som jeg også hintet frem, så er jo mange spill per definisjon "gratis" også i dag, men i praksis er de ikke det. Jeg vil være så leif i skallen å påstå at folk punger ut enormt mye mer penger på spill i dag enn før, til tross for at folk er så naive at de tror det er "billigere nå enn før". Det handler om at leverandørene vet hvordan de skal få mannen i gata som aldri tenker til å tro nettopp det, og hive penger på noe som ikke har noe som helst verdi, som f.eks å betale for en alpha-versjon av et spill som skal være såkalt "gratis" når det er ferdig, eller folk som betaler ekstra penger for "pre-release", eller som at folk forhåndskjøper Rome 2 fordi de er ukritiske følelsesladde idioter som kun tenker med tålmodigheten og ikke med hjernen. Spill blir dyrere og dyrere.

 

H

Lenke til kommentar

Nei, jeg tok utgangspunktet i prisene Heradon nevnte i #1772.

 

Med unntak av World of Warcraft, i sin tid, har jeg aldri betalt i nærheten av 1000 kr for et spill, men jeg er langt fra en storspiller så det kan være jeg er unntaket. Det er godt mulig du har rett, men du kan ikke vise til at det er mer vanlig å betale flere ganger å konkludere med at det dermed har blitt dyrere.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

For første gang siden 2005/2006 har jeg fullført en kampanje i total war. 

 

Det ble Hannibal at the gates i rome 2 med CAC modden(en mod jeg håper jeg alltid vil ha tak i da det gjør spillet veldig bra)

 

Jeg spilte som Kartago, Jeg konsentrerte meg om spania, noe som gikk greit, bortsett fra et par gangen jeg var frekk og marsjerte en enkel hær langt inn i fiendtlig teritorie og ble tatt av 2-3 hærer. 

 

Mens jeg begynte å få kontroll på spania, angrep jeg roma i Sicilia, dette ble en av de lengre kampene i spillet, ting fikk bra jeg sparket ut roma av øya, men var dum nok til å angripe serakuse, de hadde 2 flere hærer enn jeg trodde og i motsetting til spanjoler har de gode soldater. Jeg ble slått tilbake men greide å få fred, det varte bare en eller to sesonger , før de og roma lagde en allianse, de 2 neste årene forsvarte jeg den ene byen på øya mot gjenntatte angrep. Det største var av 3 serakusiske hærer og en romersk en, samt en gresk flåte.  Det ble et episk slag. Jeg overlevde samt til angrep til fra serakuse alene.

 

Til slutt fikk jeg laget nok hærer til å ta over øya og utslettet serakuse og  sparket roma ut. Invasjonen av Italia var i gang. 

 

Roma var ganske late, bare to halvhjerta invasjoner av afrika, og etter jeg tok dem ut fra Sicilia var de på defensiven resten av spillet.

 

Mens dette foregikk hadde jeg havnet i krig med to greske faksjoner i nord spania/sør frankrike igjen disse greske folka har bedre tropper enn spania, så jeg kunne ikke forvente å vinne i om jeg var utmannet 2 mot 1. Til slutt fikk jeg hasen på de, og jaget Masseliania over den franske rivieran, og utslettet deres siste by som de hadde I nord itala. 

Jeg hadde nå 12 hærer, jeg invaderte italia før sør, men jeg masjerte nesten alle hærer i spania over frankrike til nord italia. 

 

Roma gjorde et siste tappert forsøk på å drepe kjempe, de angep med 3 hærer mot en av mine bankede hærer i en liten by, med min lille hær på 500 mann og forsvarene av byen på 500 man holdt jeg ut mot 3500 romere.

 

Jeg hadde 2 enheter igjen. men de romerske hærene hadde fått så mye juling, at min reserve hær som var en halv dags marsj utslettet restene av de 3 hærene ved neste turn. Dette var siste skikkelige motstand roma gjorde. Romerske byer falt en etter en.  Mens jeg holdt på angrep en latin faksjon meg i nord italia. De angrep med en stor hær og tok byen min, men med 4 av mine hærer i nærheten ble det kort prossess. Det store slaget ble gjort ved en elv, de hadde 4500 mann mot mine 2200, de angrep over en bro...

Ikke lurt.

 

Mine hoplites hold de på broen, mens cavaleri kastet spyd, slingers slengte steiner, og min balista meia de ned, jeg tok en del av mine tropper og nesten alt kavaleriet mitt og gikk over et grunt sted. og tok de i rompa.

 

Hoplites gjør lite skade, men fy faen, så vanskelig det er å utslette de rett forfra(spesielt med CAC modden) I nesten alle mine slag bruker jeg hoplites i mitten, med raskere infanteri på flankene, disse holder fienden, mens jeg rir kavaleriet mitt rundt og kjører de opp i rompa på fiendene. problemet er så klart at da må du ha mer kavaleri enn fienden, har jeg ikke det, blir det ofte en blodig kamp.

roma%20teite%20folk_zps9v0gtbio.jpg

 

Blodig dag, balistan min alene drepte 650 fiender.

roma%20teite%20folk2_zpsgi7mxaqm.jpg

 

Roma ble tatt og den eneste romerske byene igjen var på Corsica, Til slutt var romerne så desperate jeg fikk denne melinga

 

Deres ønske om å leve ble ikke hørt to runder etter og alle romere var utsletta.

roma%20pyser_zpsovx08nt1.jpg 

 

Jeg trengte nå å ha kontroll nord afrka, Mysselia mista hoved byen sin og godtok å bli mine vassaler.

Siste byen var helt til vest i afrka, en enkel by faksjon, en full hær og en liten hær, jeg angrep med en av hærene mine jeg hadde i spania, Jeg sendte også 2 av hærene mine fra den korte og artige krigen med Mysselia, men de var lagt unna.

 

Jeg beleiret byen og regent med de ville angrep meg neste tur. det gjorde de ikke, de holdt ut i 6 turns før de var tvunget til å angripe, men da var det ikke mye igjen av hæren min pga. attrittion. 

 

Det jeg trodde skulle bli et enkelt kjedelig slag(hadde jo ikke så mye respekt for disse stamme folka fra afrika) Ble en av de mer interesante. 

Med hæren min på ca. 40% av max styrke, mot 3500 berbere, med mye kamel kavaleri ble dette en veldig god kamp, som var krevende, men mye styring og flytting av tropper.

 

Her agriper de meg, naturlig nok nomade folk med spyd og lær skjold er ikke så farlige 1 mot 1, men gi de 1000 kamel ryttere med buer og 1000 bueskytter til støtte og 1500 av disse folka kan gjøre skade mot mine 900 mann.

 

Her ser man min "African vetrans" Andre folk kaller de Hannibal Vetrans. 

I virkligheten var dette soldater fra Hannibals hær som dro til italia, etter 2 store slag der de drepte tusenvis av romere, strippet de brynja, skjold og hjelmer fra romerske døde, Orginalt var de hoplites, nå så de mer eller mindre ut som romere, Og denne modden har en veldig god versjon av disse, eneste feilen(som irriterer meg) er at de bruker sverd og kaste spyd i spillet/modden i virkigheten beholdt de sine hoplite spyd. Så de skulle hatt spyd....

 

roma%20siste%20slag_zpsoe14dxjg.jpg

 

roma%20siste%20slag%202_zpskx9lfmes.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...