Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kan man dø av å drikke for mye vann?


spamex

Anbefalte innlegg

Og jeg henviser til flere eksempler hvor helt normale personer faktisk klarer å drikke så mye. I to av eksemplene blir de faktisk tvunget til å drikke det. Har du prøvd? Prøv å se om du klarer å drikke en liter på 10 minutter. Null problem. Fire liter på en times tid, kanskje to? Null problem, det også. Men for all del ikke prøv...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sikker på at du faktisk forstår hva jeg sier her .

 

jeg nekter ikke for at man kan ta skade hvis man får for mye vann i seg .

( man kan til og med drukne )

 

Er du sikker på at du forstår hva du selv sier?

 

Hva i alle dager har drukning med saken å gjør? Det går jo i et annet hull. Her er det snakk om å drikke.

 

Og ja, du tar latterlig feil. Du er helt på jordet. Du har ikke peiling på hva du babler om, og du bare gjetter og mener ting som er helt latterlige.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Sikker på at du faktisk forstår hva jeg sier her .

 

jeg nekter ikke for at man kan ta skade hvis man får for mye vann i seg .

( man kan til og med drukne )

 

Er du sikker på at du forstår hva du selv sier?

 

Hva i alle dager har drukning med saken å gjør? Det går jo i et annet hull. Her er det snakk om å drikke.

 

Og ja, du tar latterlig feil. Du er helt på jordet. Du har ikke peiling på hva du babler om, og du bare gjetter og mener ting som er helt latterlige.

 

Så du mer virkelig at folk klarer å drikke minst 5 liter vann på under 2 timer uten å svette noe av det vekk , eller ha behov for å slippe noe av det ut , eller føle ubehag ?

 

jeg bruker først lit logikk samtidig som tar hensyn til hvordan jeg selv føler meg hvis jeg har dukket lit vann.

Du virker å svelge alt som blir sagt uten spørsmål.

Lenke til kommentar

Så du mer virkelig at folk klarer å drikke minst 5 liter vann på under 2 timer uten å svette noe av det vekk , eller ha behov for å slippe noe av det ut , eller føle ubehag ?

vær så snill og les linkene som er oppgitt, forklaringen står der.

det er mer komplisert enn det du her "forklarer"

 

jeg bruker først lit logikk samtidig som tar hensyn til hvordan jeg selv føler meg hvis jeg har dukket lit vann.

Du virker å svelge alt som blir sagt uten spørsmål.

akkurat, du bruker litt av din "logikk", du leser ikke hele kilder til info som blir oppgitt, du synser ut ifra det du tror du kan om et emne, og istedet for å sette deg inn i det som diskuteres hevder personangrep og at alle andre misfortstår, fordi du ikke vil være enig i at fakta er fakta.

 

Du beviser gjenntatte ganger at Dunning-Kruger effekten eksisterer

Endret av stich_it
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sikker på at du faktisk forstår hva jeg sier her .

 

jeg nekter ikke for at man kan ta skade hvis man får for mye vann i seg .

( man kan til og med drukne )

 

Er du sikker på at du forstår hva du selv sier?

 

Hva i alle dager har drukning med saken å gjør? Det går jo i et annet hull. Her er det snakk om å drikke.

 

Og ja, du tar latterlig feil. Du er helt på jordet. Du har ikke peiling på hva du babler om, og du bare gjetter og mener ting som er helt latterlige.

 

Så du mer virkelig at folk klarer å drikke minst 5 liter vann på under 2 timer uten å svette noe av det vekk , eller ha behov for å slippe noe av det ut , eller føle ubehag ?

 

jeg bruker først lit logikk samtidig som tar hensyn til hvordan jeg selv føler meg hvis jeg har dukket lit vann.

Du virker å svelge alt som blir sagt uten spørsmål.

 

Det er flere eksempler på folk som dør under drikkekonkurranser der det gjelder å drikke så mye vann som mulig.

 

Så ja. Eg svelger. Du burde lære deg å lese.

 

Og hva med å begynne å lese dine egne innlegg? Og vurdere litt korrektur? Det er tidvis vanskelig å lese hva du prøver å skrive.

Endret av Jotun
  • Liker 1
Lenke til kommentar

jeg bruker først lit logikk samtidig som tar hensyn til hvordan jeg selv føler meg hvis jeg har dukket lit vann.

Du virker å svelge alt som blir sagt uten spørsmål.

Hva du tenker og mener om ting er ikke nødvendigvis slik det er.

Hva er værst, svelge alt man tenker selv uten spørsmål eller dokumentasjon av noe slag, eller svelge veldokumenterte ting uten spørsmål?

 

Man vil så klart føle ubehag, men under f.eks en konkuranse eller tilsvarende, som mange av dødsfallene kommer av, er det natturlig at man f.eks ikke kan gå på do og drikker betydelig mer enn man ville gjort ellers.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

uten å svette noe av det vekk , eller ha behov for å slippe noe av det ut , eller føle ubehag ?

Fikk du med deg poenget med ubalanse i andelen elektrolytter i kroppen? Du forstår vel at ved vannforgiftning mener man ikke at man sprekker av for mye vann?

 

Ville man følt ubehag? Ja, trolig. Det er vel også derfor det er dokumentert at de fleste dødsfall av vannforgiftning har foregått ved tortur eller konkurranser. Hva gjør man vel ikke for en Wii?

 

Hvor mange sider i denne tråden må dedikeres til å forklare ting om igjen til deg når det er forklart så elegant opptil flere ganger?

Lenke til kommentar

og der tror fortsatt på alt som står på Internett uten spørsmål.

jeg mener fortsatt at ingen drikker seg hjel av bare vann .

Da ligger det noe mere bak.

 

At man drikker seg hjel av alkohol kommer av den direkte virkningen av alkoholen.

 

Det dere faktisk mener her er at en person som må erstatte vesketapet ikke kan drikke for da dør han av forgiftning

Det henger ikke sammen

 

Man kan klare seg lenge uten mat , man kan klare seg ganske lenge med lite vann.

Dermed kan man også klare seg ganske lenge med ubalanse i mineral / væske forholdet

 

Hvis det stemmer som dere sier så lurer jeg på hvorfor ikke de som drikker så mye brus dør ?

Det er i hvertfall mindre sundt en vann. for mye vann er da bedre en for mye brus

 

selv kan jeg klare 1 halv liter på noen få minutter hvis jeg er tørst , men så blir det stopp for en stund

 

 

 

Angående korrektur så finner jeg ikke noen ordliste som funger optimalt .

Lenke til kommentar

Nå begynner jeg å lure på om det vil gå opp for deg noen sinne, uansett hvor mye dokumentasjon vi kommer med.

 

Det burde vært så enkelt som å lese linkene grundig, gjerne også referansene fra wikipedia og google litt selv om du virkelig vil gå inn for å avsløre sannheten om vannforgiftning.

Lenke til kommentar

Å erstatte ett væsketap er en ting, å drikke MYE uten å væsketap på forhånd kan i følge vitenskapen drepe.

 

Det er en forskjell på å drikke 2 liter når du er dehydrert å på å drikke 2 liter når du er hydrert, akkurat som at det er forskjell på å helle 2 liter vann i en tom bøtte og en full bøtte...

 

Er usikker på om drikking av mye rent vann når man er sterkt dehydrert kan ødelegge elektrolytt-balansen så mye at man får vannforgiftning av det. Noen som vet noe vitesnkaplig om det? Er lite interessert i å få tanker og meninger uten noe som helst som kan backe det opp...

 

Men, er du dehydrert bør du drikke vann med minst salt, sukker, og helst litt mer,(rehydreringsvæske) for å ikke ødelegge elektrolytt-balansen.

Tviler på at det er noe poeng å poste kilde på hva elektrolyt er, men her kan du lese mer om det:

http://health.howstu...question565.htm

 

og der tror fortsatt på alt som står på Internett uten spørsmål.

Hvilke grunnlag har du får å ikke tro på noe som jeg antagelig kan finne 1000 kilder på, en mengder av dødsfall, vitenskapelige artikler og forklaringer på hvorfor og hvordan det skjer?

Hva legger du til grunn for din konklusjon utenom fri fantasi?

 

Her kan du lese en god forklaring på hvorfor det skjer: http://news.bbc.co.uk/2/hi/6263029.stm

Hva er feil med forklaringen der?

Endret av aklla waits for alice
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dere må da forstå at alt som er skrevet på internettet er en slags konspirasjon for å skremme alle andre. Bare fordi dere kan linke til 25 artikler som hver viser til uavhengige kilder, og har samme konklusjon; at vannforgiftning er fullt mulig, så betyr jo ikke det at det er sant. Helt klart en konspirasjon. Jeg synes vi alle skal heller sende elgen en PM hver gang vi lurer på noe, fordi han vet helt tydelig noe som ingen andre vet.

 

"Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that."

- George Carlin

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet var at det ble påstått at man fikke van-forgiftning ( jeg tviler på om det er den riktige betennelsen) på bare 2 timer.

Det var ikke nevnt ( slik jeg forstår det ) hvor mye vann disse personene hadde i kroppen eller om de neon form for sykdom

 

jeg tviler ikke på at man ( teorien ) kan få så mye vann gjennom kroppen at man ødelegger balansen mellom næring og vann .

Men det klarer man ikke på bare 2 timer.

 

jeg har snakke med en som jobber på Vågøynes ( Bodø) forskerstasjon.

Han mente nemlig at slik tok flere dager.

 

 

Hvis man setter lys på det så er det da rart at de som sultestreiker flere dager , som bare drikker vann overlever

( det var mengden gjennom kroppen , ikke tiden som betydde noe her , ikke sant ? )

Lenke til kommentar

Hva jobbet forskeren med?

En som forsker på klimaet har nødvendigvis ikke noe mer kunnskap om kroppen en du har...

 

Igjen, hvorfor klarer man det ikke på 2 timer? Hvor mange timer tipper du man klarer det på?

 

Det er mengden vann OG tiden som teller, å drikke 10 liter vann på 5 dager er ikke så farlig, selv om man sultestreiker...

Lenke til kommentar

jeg sa ikke at han var forsker , men at han jobber der .

Det hører til under Bioforsk

 

men nå høres det ut som dere snakker mot hverandre.

 

på den en siden påståes at det er farlig å drikke mye vann på kort tid fordi man får ubalanse i mineral / van-forholdet i kroppen.

( ikke det at man har mye vann i magen ) eller sagt på en annen måte at man har tynnet væsken .

normalt kvitter man seg med en del mineraler og slik når man svetter eller later vannet

 

Så derfor forstå jeg ikke helt hvordan mengde per tid skal ha så mye å si når det går ut på det samme så lenge man ikke inntar føde.jeg mener forsatt at kroppen ikke vil ha plass til at vanne som skal til ,derfor må man kvitte seg med litt før man drikke mere van.

dessuten så lenge man ikke er tørst er det veldig begrenset hvor mye vann man kan få i seg

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...