Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kan man dø av å drikke for mye vann?


spamex

Anbefalte innlegg

Dør man av å drikke bensin ?

I små mengder, ikke umiddelbart, nei.

Dør man av å spise for mye, det er i hvertfall påstått at det kan skje

( men det har ikke noe med tid pr mengde å gjøre, kun mengde )

[/Quote]

Man dør av begge deler.

 

Nyrene klarer å håndtere ~15liter per dag / 24timer = ,625liter per time. Prøv å drikk 3 liter på styrten på tom mage, nei, ikke prøv... Det er livsfarlig!

Endret av -Martin-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

i #53 kommer forklaringen som jeg spurte etter og da er det snakk om uttynnet næring ( salter o.l)

den forklaringen kom lenge før 53# bare den har stått i linkene som du tydeligvis ikke har lest.

 

Angående kommentaren til War (#74), så blir dette noe halt annet en å bare drikke rent vann. og det er det vi prøver å få frem her elgen,

Lenke til kommentar

Angående kommentaren til War (#74), så blir dette noe halt annet en å bare drikke rent vann. og det er det vi prøver å få frem her elgen,

 

jeg forsto da det , eller kom heller ikke det klart nok frem.

poenget var at han drakk så veldig mye på en gang

altså en stor mengde "næring" på kort tid og ikke på normal tid

 

leg merke til hva jeg satte i parentes der

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Det virker ikke som du forstår nei, det er ikke "næring" det er næring og kan ikke sammenlignes med det vi snakker om her.

men ja du kan fint drikke smothies og shakes som gir akkurat det kroppen trenger i akkurat riktige blanding i forhold til det du inntar og allikevel klare å dø av det vis du bare inntar en stor nok total mengde.

men det er ikke det som diskuteres her uansett.

 

og ikke kommer du til å tro meg heller.

 

ellers er alt annet nevnt tidligere og jeg har ikke noe mer å tilføye til diskusjonen

Lenke til kommentar

Du har nok misforstått hva jeg snakket om her

 

Det er forsatt blandingen mellom vann og mineraler som er problemet.

Altså at bare vann tynner det ut og da blir blandingen farlig

 

Det jeg spurte om var hvor det ikke er på samme måten når man skyller disse mineralene ut av kroppen og så drikker en del mindre vann. blandingsforholdet kan jo da bli likt ( mye vann og mineraler eller lite mineraler og mindre manede vann)

 

jeg har hørt at det skal jo hjelpe en del hvis man holder seg unna jern.

Lenke til kommentar

jupp jeg har misforstått i lang tid jeg.

 

jeg trodde du hadde lest litt i noen av lenkene.

 

alt står som sagt tidligere i tråden her, enten direkte eller linket til.

 

Jeg bemerker at du som vanlig ikke stiller hele spørsmålet på engang ei heller på den måten du egentlig hadde tenkt med engang.

 

Og vær gang går vi i fella...

Lenke til kommentar

Lurer på om spørsmålsstiller forventet seg denne tråden ;)

En ting som er bra med alle de "gjennomtenkte" påstandene, spørsmålene og misforståelsene til elgen er at alle andre som leser tråden får en overveldende god og grundig forklaring som fjerner all tvil. Faren er de som ikke har fått med seg at elgen kun bruker egen manglende logikk for å forklare sine synspunkter; og begynner man å tro på det som fakta så har man tapt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

fakta må nødvendigvis ha en snev av logikk.

Foreløpig synes jeg at den logikken er en smule mangelfull.

 

også fakta for den sagt skyld.

 

jeg godtar ikke sånn uten videre "sånn er det bare".

Eller "det er bare slik, trenger vi å si mere".

 

Nå har ikke der sagt det , men der har tydeligvis ment det slik

 

når dere linker til artikler så er det stor sjanse for at jeg ikke helt forstår hva som står der hvis det er på (vitenskapteknisk ) engels/ amerikansk

Lenke til kommentar

Flere har gitt artikler på vanlig norsk.

Du har tydeligvis ikke lest disse heller.

 

Så siden du ikke forstår artiklene og heller ikke prøver å forstå så er det logikken til de som forstår det som er feil?

Av og til må man innse at man ikke innehar evnene som trengs for å forstå og bare må akseptere

 

Og som jeg har sagt tidligere :Dunning Kruger...

Lenke til kommentar

når dere linker til artikler så er det stor sjanse for at jeg ikke helt forstår hva som står der hvis det er på (vitenskapteknisk ) engels/ amerikansk

Hvorfor kan ikke du lære deg biologi? Lær litt om cellemembran for eksempel.

 

Hvis ikke du gidder å lære noe så blir det ikke lett for deg.

 

Det er mange ting jeg ikke orker å lære om, men så stoler jeg heller på de som kan det.

Lenke til kommentar

Flere har gitt artikler på vanlig norsk.

Du har tydeligvis ikke lest disse heller.

 

Så siden du ikke forstår artiklene og heller ikke prøver å forstå så er det logikken til de som forstår det som er feil?

Av og til må man innse at man ikke innehar evnene som trengs for å forstå og bare må akseptere

 

Og som jeg har sagt tidligere :Dunning Kruger...

en reportasje om en person som angivelig har død av for mye vann er ikke det samme som en forklaring .

jeg kan ikke se at det var noe norsk språklig forklaring dere linket til.

Lenke til kommentar

Ok elgen, du nekter å høre på oss, du skjønner ikke artiklene vi linker til som grundig forklarer hva som skjer, du har heller ikke grunnleggende nok forståelse av cellene til å kunne skjønne en forenklet forklaring vi gir, gir vi hele forklaringen blir det for avansert.

 

Sånn jeg ser det er det ingen som kan forklare det, da det enten blir for forenklet eller for avansert...

Lenke til kommentar

Ok elgen, du nekter å høre på oss, du skjønner ikke artiklene vi linker til som grundig forklarer hva som skjer, du har heller ikke grunnleggende nok forståelse av cellene til å kunne skjønne en forenklet forklaring vi gir, gir vi hele forklaringen blir det for avansert.

 

Sånn jeg ser det er det ingen som kan forklare det, da det enten blir for forenklet eller for avansert...

 

dere gir meg ikke forklaringene.kun et språk jeg må lære meg av en spesiell ordbok for å forstå

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...