Jump to content

Superslask

Medlemmer
  • Content Count

    2843
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

215 :)

Profile Information

  • Kjønn
    Mann

Recent Profile Visitors

12153 profile views
  1. Den kommer i fire lengder. Det er Aclima som leverte disse til forsvaret.
  2. Det der tror jeg du er alene om. De sorte ullbokserne derimot, det var saker det. Hvis noen vet hvor man kan få tak i dem så skrik ut. http://www.aclima.no/products/warmwool/men/warmwool-boxer-shorts Fordi de har mistet sine og ikke vil skrive TS på de.
  3. Om din skildring er korrekt om situasjonen med ladd våpen rettet mot medsoldat på den måten har jeg vanskelig å forstå hvordan den saken ikke ble større. Meldte dere i fra om dette? Tjenestevei, MP, TMO, politiet, media? Slik oppførsel er høyst alvorlig og er på ingen måte velkommen i forsvaret.
  4. Man blir ikke bedre soldat av at en fenrik bruker fysisk makt for noe så enkelt som å be noen gå i seng, uavhengig av hvor inngripende den fysiske makten var. Det er ingenting i veien med å ta dette til tillitsvalgt om du synes det var litt over kanten. Det kommer nok ikke til å få større følger enn at fenrikens befal blir klar over handlingen og kanskje sier i fra at det var unødvendig, men det er vel også det du uansett vil oppnå. Om det kommer frem at du var soleklart snydens og forsnakket deg om ting du ikke burde i alt for høyt volum kan det jo naturligvis slå litt bakover også.
  5. Hva slags utstyr bruker du når du kjører i dag? Om det er som mopedister flest kan et alternativ være å gjøre en avtale med faren din om at du bare får kjøre med fullt sikkerhetsutstyr. En stor andel av ulykker på to hjul skjer i hastigheter du kan oppnå på lettsykkel, og det er ganske vesentlig forskjell i hvordan en bomullsgenser fra H&M oppleves mens du sklir bortover på asfalt kontra skinn eller andre egnede stoff. Førerutvikling kan også brukes som premiss, dog vet jeg ikke om det er noe særlig tilbud på det for lettsyklister. Med flere hester og bedre bremser kommer også bedre og tryggere kjørestil, det er i alle fall min personlige erfaring.
  6. Påstanden er at du kan lese tanker og at snåsamannen kurerer kreft. Vi er skeptiske til dette og krever bevis. Sitater og videoer linket er ikke akseptert som bevis for noe så ekstremt som tankelesing og kurering av kreft ved å bare ønske det vekk. For meg ser det ut som at den eneste som ikke følger Buddhas lære om å være skeptiske er den som faktisk forkynner det. Altså du, Loka.
  7. Jeg skjønner ikke helt hva du vil frem til her. Er Buddhas lære bedre enn den vitenskapelige metoden? Er dine egne erfaringer mer verdt enn moderne vitenskap? Mine egne tanker om tekstene dere har limt inn her er at vi bør være skeptiske når vi skal avgjøre hva som er riktig og ikke, så vi handler mest korrekt. Det er ikke en unnskyldning til å si at du avfeier vitenskapen om et tema til fordel for dine egne hallusinasjoner. Bruk Buddhas lære til å være skeptisk til dine egne erfaringer i tillegg til andres vitenskap. Kan det være at du ikke leste tanker allikevel? Kan det være at snåsamannen ikke kurerer kreft?
  8. Du mener at dine erfaringer er like mye verdt som den vitenskapelige metoden, det gjør ikke jeg. Ønsker du å overbevise oss om at du kan lese tanker eller at snåsamannen kan spå utfallet av fotballkamper så må du gjerne bevise det med denne godt etablerte metoden som er den mest objektive måten vi har for å finne sannhet. Inntil du i det hele tatt ønsker å ta steget mot et slikt bevis er jeg enig med andre her og kaller det bare tøv, på lik linje med at Jesus lagde vin av vann og andre trollerier.
  9. Eller så er vi uenige i at argumenter du legger frem og forsåvidt kopierer fra en haug andre mennesker du har sitert er akseptabelt som bevis på det overnaturlige.
  10. Har ikke de fleste kjøreskoler regler om dette alt da? Svendsen og Tempo har da såvidt jeg vet krav om kjøreutstyr, og tilbyr utleie til en ganske grei pris samt får man rabatt hos både MC Oslo og Bullfighter om man sier man er i ferd med å ta lappen.
  11. Jeg stusser litt på hvorfor det å kjøre 3km gjennom 12 lyskryss hvor høyeste tillatte og forsåvidt mulige fart er 50 i shorts og kortermet er helt greit på scooter, men ikke på MC. Jeg sier ikke at du er en av de som mener det, men når temaet kjøreutstyr kommer opp vil mange si seg enig i at en på scooter ikke trenger like mye utstyr som meg selv om kjøringen foregår i samme hastigheter. Jeg kan bremse betydelig hardere enn en på scooter, samt er mitt kjøretøy tyngre og har mer å ødelegge i det minste bakfra før jeg treffes. Jeg er også mer synlig og veldig mer hørbar for andre trafikanter.
  12. Da har de ikke like kjøremoduser. Min har rain, sport (som er den minst sportslige av de sportslige kjøremodusene...), race, slick, og user der jeg kan velge de forskjellige modusene på hver av komponentene. Slick og user ble gjort tilgjengelig ved å sette i pluggen under salen som ble gjort under førstegangsservice.
  13. 2015 BMW S1000RR http://s3.superslask.com/dump/upload/s1000rr.jpg Jeg gikk for denne fordi jeg synes rett og slett det er den kuleste sykkelen på markedet nå. Om det er nyeste modell S1000R du har bestilt leveres den vel med veldig mye av samme utstyret, quickshift, cruise control, DDC. Quickshiften er ikke magisk, man må fremdeles tenke litt over at den fungerer bedre i enkelte sammenhenger enn andre, men jeg er litt redd for å sette meg på en uten det nå ettersom jeg har blitt veldig vant til den.
  14. Slik er nå veitrafikkloven. Det er svært sjeldent denne loven ikke gjelder for gateregistrerte kjøretøy. Jeg har dog enda ikke hørt om laserkontroll på bane. Vegtrafikkloven §6 Fartsgrensene gjelder ikke for konkurranseskjøring1 som med politiets tillatelse holdes på særskilt bane eller veg som stenges for all annen trafikk
  15. Anbefaler noe sånt som dette: http://bikeport.no/2015/01/15/forerutviklingskurs-mc-rudskogen-9-aug-2015/ Ypperlig som helt fersk å hive seg på med en gang. Sjekk SeniorMC og NMCU etter førerutviklingskurs.
×
×
  • Create New...