Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kan man dø av å drikke for mye vann?


spamex

Anbefalte innlegg

Vi leser det du skriver, men som en regel så er det slik at etter vi har svart, så var det ikke det du mente.

Vi kan kun svare på det som du skriver ikke lese det du tenker.

 

Men ja det er vi som gjør feilen.

 

Feilen med å i det hele tatt tro att vi kan forklare att det er noe du ikke kan forstå

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvordan den nå er så tror der ofte at jeg er på jakt ette et annet svar en det jeg er.

 

det er heller ikke noe poeng å linke til en side der må må nederst i teksten for å komme frem til poenget

 

Eeeeh... Jo. Det er så visst et poeng. Såpass må du for tusan klare.

Ikke hvis man ikke finner svaret der. og spesielt ikke hvis det bare linker til enda en ny side

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Elgen blir presentert dusinvis med lenker, men orker ikke, gidder ikke, takler ikke å lese noen av de.

 

Lenkene inneholder forklaring på problemet som oppstår ved for stort vanninntak. Disse forklaringene er ifølge elgen mangelfulle, lite logiske eller ikke samstemte med hans egne meninger om saken.

 

Sånn utenom det er det igrunn ingen uenighet i tråden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Elgen blir presentert dusinvis med lenker, men orker ikke, gidder ikke, takler ikke å lese noen av de.

 

Lenkene inneholder forklaring på problemet som oppstår ved for stort vanninntak. Disse forklaringene er ifølge elgen mangelfulle, lite logiske eller ikke samstemte med hans egne meninger om saken.

 

Sånn utenom det er det igrunn ingen uenighet i tråden.

 

joda, men jeg er ikke så stø i kvasi engelsk.

Lenke til kommentar

Det er for lang tid siden til at jeg kan huske det , hvis det var pensum den gang.

Hvorfor tar du ikke ansvar og oppdaterer deg på det du har lært da? Les om det på nytt, se noen videoer på youtube, google slike ting.

 

Kan du ikke løfte en finger for å finne svarene selv? Må du klage på alle andre hver gang du ikke forstår noe?

 

Det som er rart er ikke at vi misforstår hverandre eller at noen uttrykker seg dårlig. Det som er rart er at dette skjer med deg gang på gang. Du kunne tjene mye på å være ydmyk og ta til deg lærdom istedenfor å bombastisk påstå at alt du ikke vet noe om er "ulogisk".

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Vet ikke helt hvorfor jeg gidder, men en siste gang nå.

 

informasjonen står på norsk, i en link allerede gitt i denne tråden(post nummer 18 faktisk min post også).

den ene artikkelen jeg fant Kost og trening.no - Vann og veske, under "Vannforgifting - for mye væske er dødelig" der står det:

 

Det er ikke slik at jo mer du drikker, jo bedre er det. Da forskere fulgte 488 deltakere i Boston Maraton i 2002, viste det seg at 13 prosent drakk for mye underveis. Det resulterte i væske- og saltubalanse. Tre av løperne fikk alvorlig saltmangel i blodet, såkalt hyponatremi - vannforgiftning rett og slett.

En av de tre døde av såkalt hyponatremisk (hypo = for lite) encefalopati (hjernesykdom), dvs av for lite salt i hjernevæsken. Dette tilfellet førte til at eksperter rykket ut og advarte mot overforbruk av drikker under maraton og lignende langvarige konkurranser.

Bostonstudien er publisert i tidsskriftet New England Journal of Medicine 14 april 2005.

det står på helt vanlig grei norsk med de vanskelige ordene forklart.

 

og man kan lese dinside.no - Fråtset i hageslangen, drakk seg i hjel på vann

 

I England har en vannoholiker drukket seg til døde - på vann. 51-åringen, som var autistisk og bodde på pleiehjem, har slitt med sin vannavhengighet i over 30 år.

 

Andrew Else døde av vannforgiftning - en tilstand som kalles hyponatremi - etter å ha drukket flere liter vann på kort tid. Overkonsumet av vann gjorde at natriumnivået i blodet ble lavt - noe som forårsaket hjertesvikt.

 

Hyponatremi kan forårsakes av både natriummangel og vannoverskudd, eller en kombinasjon av disse - som er den vanligste årsaken. Ifølge Pasienthåndboka...

 

*tillegg*

Dette beviser vel egentlig at du Elgen faktisk ikke gidder å lese på linkene som blir oppgitt, siden du nå over flere sider påstår at det ikke står en eneste plass på vanlig norsk i noen av linkene vi har gitt deg.

Endret av stich_it
  • Liker 3
Lenke til kommentar

fakta må nødvendigvis ha en snev av logikk.

Hele universet er logisk. Problemet er at mennesker har i varierende grad muligheten til å forstå dette. en pluss en er to, er rimelig enkelt å forstå. Hvordan kvantevitenskap fungerer, er umulig å forstå for de absolutt fleste mennesker.

Så bare fordi det er logisk, betyr ikke at du kan forstå det med din logikk.

 

Tar med et sitat fra John Cleese, som forklarer problemet ditt veldig enkelt (Dessverre på engelsk...):

“I think the problem with people like this is that they are so stupid that they have no idea how stupid they are. You see, if you are very, very stupid how can you possibly realize that you’re very, very stupid?”

Oversatt:

Jeg tror problemet med mennesker som dette, er at de er så dumme at de ikke klarer å forstå hvor dumme de er. Du skjønner, hvis du er veldig, veldig dum, hvordan kan du klare å forstå at du er veldig, veldig dum?

Som knyttes til en undersøkelse (Dunning-Kruger effekt):

Norsk Wikipedia

Dunning-Kruger-effekten er en kognitiv bias, hvor ufaglærte personer lider av illusorisk overlegenhet eller feilaktig vurderer sine evner mye høyere enn gjennomsnittet. Denne biasen skyldes en manglende metakognitiv evne for ufaglærte til å anerkjenne sine feil.

 

Så vennligst innse at du er dum. Det er lov å være dum. Det er ikke lov å oppføre seg som om alle andre er dumme og du er smart.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

dere( du) spør hvorfor jeg ikke gidder å oppdatere meg .

 

Her viste jeg ikke at det var nødvendig før dette temaet kom opp

dessuten så har det å gjøre med både interesser og prioriteringer

 

Nå tror jeg ikke at det ikke er umulig å dø av for mye vann i på feil sted i kroppen.

Jeg tror bare ikke at det er fysisk mulig å få det i seg på så kort tid som det hevdes

Lenke til kommentar

Jeg tror bare ikke at det er fysisk mulig å få det i seg på så kort tid som det hevdes

Og vi har gjentatte ganger bevist det med utallige kilder at det er mulig. At du velger å ikke tro på det, basert på dine løse "jeg får det ikke til"-meninger, viser at du ikke har i det minste kritisk sans til å forstå hvordan ting fungerer. Du er ikke et perfekt eller "normalt" menneske. Ingen mennesker er perfekte og normale.

 

Jeg kan ikke blunke med mitt venstre øye. Betyr det at de som kan blunke med sitt venstre øye er "unormale", siden jeg får det til? Kan jeg gå rundt og si at jeg ikke tror på folk som sier de kan blunke med venstreøyet sitt, siden jeg ikke klarer det?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg tror bare ikke at det er fysisk mulig å få det i seg på så kort tid som det hevdes

Og vi har gjentatte ganger bevist det med utallige kilder at det er mulig. At du velger å ikke tro på det, basert på dine løse "jeg får det ikke til"-meninger, viser at du ikke har i det minste kritisk sans til å forstå hvordan ting fungerer. Du er ikke et perfekt eller "normalt" menneske. Ingen mennesker er perfekte og normale.

 

Jeg kan ikke blunke med mitt venstre øye. Betyr det at de som kan blunke med sitt venstre øye er "unormale", siden jeg får det til? Kan jeg gå rundt og si at jeg ikke tror på folk som sier de kan blunke med venstreøyet sitt, siden jeg ikke klarer det?

Etter å ha lest de eksemplen de er linket til er hel klar alt annet en normale personer som står bak .

De lider av en eller annen sykdom

 

De stor jo også at normale personer ikke klare å drikke så mye med bare vann på så kort tid.

 

Så kan man stille spørsmål om hvor mye av artikkelen om han fra England som drakk fra hageslangen.

hvor mye av dett er fakta , hva har skredd i forkant o.s.v

Lenke til kommentar

Etter å ha lest de eksemplen de er linket til er hel klar alt annet en normale personer som står bak .

De lider av en eller annen sykdom

Bevis takk. Vi har hentet frem en haug med personer som har dødd av å drikke for mye vann. Du avfeier dem med sykdom. Vennligst bevis denne påstanden, eller trekk den tilbake.

De stor jo også at normale personer ikke klare å drikke så mye med bare vann på så kort tid.

Kilde, takk. Hvor står dette? Hvilken lenke sier at normale personer ikke klarer å drikke så mye på kort tid?

Så kan man stille spørsmål om hvor mye av artikkelen om han fra England som drakk fra hageslangen.

hvor mye av dett er fakta , hva har skredd i forkant o.s.v

Hvis du leser artikkelen, så skjønner du hva det var med han fra England. Han led av "vannavhengighet", som gjorde at han prøvde å drikke så mye vann som mulig hele tiden. Han klarte seg i 30 år, før han fant en hageslage og "druknet" av vannmengden han drakk. Verre er det ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...