Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kan man dø av å drikke for mye vann?


spamex

Anbefalte innlegg

Drikke for mye vann er som sagt farligere en å drikke "lite" vann, det kan kroppen venne seg til over tid .

 

Jeg har selv gjort det og man blir så dårlig at det er steget før man tror man stryker med, noe som noen gjør.

 

Faktisk sunnere å drikke te en vann også, da tenker jeg ikke på te med et kilo med sukker i ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis man har en "tank" med vann og en beholder med sukker så påstår du at det er forskjell om man skyller ut litt av det over tid eller om at det ligger der fortynnet. jeg mer nå at når man har kvittet seg med alt sukret så er det like lite igjen

 

 

Hvis jeg skal drikke 8 liter vann så må jeg på toalettet før jeg har drukket alt .

jeg vil heller ikke klare det på bare 2 timer

Lenke til kommentar

Kan man dø av å stikke en kniv i magen? Nei, fordi eg ville ha stoppet så snart det gjorde vondt. Mao, ingen dør av å stikke en kniv i magen.

 

Flott logikk.

 

Da sier du også at man ikke kan få vondt av å slå seg fordi man stopper før det skjer .

Du sammenligner 2 helt forskjellige ting her.

Dør man av å drikke bensin ?

 

Dør man av å spise for mye, det er i hvertfall påstått at det kan skje

( men det har ikke noe med tid pr mengde å gjøre, kun mengde )

som du forstår så er det forskjell på innta noe som man har fått nokk av og å påføre seg selv smerter.

 

 

så da påstår dere egentlig at man dør ikke av for lit næring men av for tynn næring

Lenke til kommentar

Alt er dødelig i for store mengder, også vann.

 

Elgen slår til som vanlig med åpenbare feilaktige uttalelser. Som vanlig.

 

For dere kommer med en påstand som dere ikke kan forklare.

 

Tynn næring er ikke annet an næring som er tynnet ut ( i dette tilfelle med vann )

( så vanskelig kan det ikke være å forstå det)

Lenke til kommentar

i kroppen så er det mye rart, blant annet er kroppen følsom for at balanser opprttholdes, man må ha litt sukker i kroppen, litt jern, noen salter osv osv, får du får lite av noe kan dette få fatale følger, får du for mye av noe annet kan det også få fatale følger.

 

hvis man inntar vann og kunn vann, så vil man vanne ut blandingen i kroppen og den vil bli for tynn til at kroppen fungerer som den skal, dette kan få alvorlige og til og med fatala følger.

 

tenk om du har en vanntank med fem liter saltvannblanding som inneholder 10 prosent salt, så heller du på 10 liter vann til, tanken vil overbelastes, rørene ned til vanntanken vil fylles opp og siden du tilfører rent vann vil dette da vanne ut saltinnholdet som er totalt i tanken drastisk.

 

dette er blant annet hva som skjer i kroppen om man drikker rent vann, man vil via svetting og tissing rett og slett kvitte seg med salter og slikt, kroppen vil bruke opp viktige resurser som ikke blir erstattet og blant annet så er nyrene avhengig av riktig saltbalanse for å fungere, blir den for skev vil de slutte å fungere.

 

det er en grunn til at intravenøst så gis det ikke rent vann, men saltvannsløsning og eventuelt andre stoffer som man trenger.

Lenke til kommentar

Siden vi nå har et levende bevis i tråden... Hvor stor/liten mengde drakk du over hvor lang tid?

 

Har ikke nøyaktige tall, men det var vel bortimot 5-6 liter i døgnet i noen få dager. Det må påpekes at dette var i en periode hvor jeg holdt på å bli frisk etter noe nyreproblemer, så plutselig ble nyrene litt for effektive med den medisindosen jeg hadde.

 

Selv om det ligger sjukdomshistorie bak denne historien og jeg aldri ville drukket så mye vann til daglig, så beviser dette at det går an å bli veldig sjuk av for mye vann.

Lenke til kommentar

spørsmålet var ikke om man kan bli syk av det , men om man kan dø av det .

men nå virker forklaringene deres lit sprikende

Kan du fortelle hvor de spriker?

Oftest blir man syk av forgiftning før man dør, så ingenting spriker der...

 

Ellers har stort sett det same blitt sakt, men litt forskjellige forklaringer, noen dummet ned litt, andre gått mer i detalj, andre brukt analogier med rør og bøtter.

Endret av aklla waits for alice
Lenke til kommentar

i kroppen så er det mye rart, blant annet er kroppen følsom for at balanser opprttholdes, man må ha litt sukker i kroppen, litt jern, noen salter osv osv, får du får lite av noe kan dette få fatale følger, får du for mye av noe annet kan det også få fatale følger.

 

hvis man inntar vann og kunn vann, så vil man vanne ut blandingen i kroppen og den vil bli for tynn til at kroppen fungerer som den skal, dette kan få alvorlige og til og med fatala følger.

 

tenk om du har en vanntank med fem liter saltvannblanding som inneholder 10 prosent salt, så heller du på 10 liter vann til, tanken vil overbelastes, rørene ned til vanntanken vil fylles opp og siden du tilfører rent vann vil dette da vanne ut saltinnholdet som er totalt i tanken drastisk.

 

dette er blant annet hva som skjer i kroppen om man drikker rent vann, man vil via svetting og tissing rett og slett kvitte seg med salter og slikt, kroppen vil bruke opp viktige resurser som ikke blir erstattet og blant annet så er nyrene avhengig av riktig saltbalanse for å fungere, blir den for skev vil de slutte å fungere.

 

det er en grunn til at intravenøst så gis det ikke rent vann, men saltvannsløsning og eventuelt andre stoffer som man trenger.

 

Det var nettopp det jeg også prøvde å spørre om

 

siden kroppen ar avhengig av lit vann for funger så spurte jeg nettopp om uttynnet næring og salter i denne sammenhengen

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...