Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kan man dø av å drikke for mye vann?


spamex

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror han på Vågøynes har misforstått spørsmålet og svart på hvor lang tid han tror det tar å tørste i hjel.

 

Elgen: Kan du ha misforstått (ikke giddet å lese linkene) om hva vannforgiftning er? Det høres ut som du tror man sprekker av å ha fått i seg for mye uten å ha tisset det ut igjen. Omtrent som om man knyter en knute på snurrebasen og drikker til man sprekker. Prøv å les linkene du har fått.

Lenke til kommentar

Jeg tror han på Vågøynes har misforstått spørsmålet og svart på hvor lang tid han tror det tar å tørste i hjel.

 

Elgen: Kan du ha misforstått (ikke giddet å lese linkene) om hva vannforgiftning er? Det høres ut som du tror man sprekker av å ha fått i seg for mye uten å ha tisset det ut igjen. Omtrent som om man knyter en knute på snurrebasen og drikker til man sprekker. Prøv å les linkene du har fått.

 

Det er jo der som forsøker å få meg til å tro det.

spørsmålet er om man dør av for mye vann , fordi man får for tynn næring eller for lite næring ( som blir skylt ut når man tisser )

Begge disse alternativene har dere avist med påstand at det er mye vann i kroppen på kort tid som er utslaget.

Da virker forklaringene både sprikende og ulogiske

 

mye vann i kroppen tynner ut den næringen som er der

( dette inkluderer mineralene)

Lenke til kommentar

Det er mengden vann kontra elektrolytter, salter o.l. som er greia. Dette hadde du fått med deg om du hadde lest hva folk har skrevet og lenket til.

Hvis ikke du har fått med deg dette lurer jeg på om du evner å få med deg informasjonen vi prøver å gi. Vi har tilogmed hatt en i tråden som har fått vannforgiftning, men fortsatt nekter du å tro på det. Hva skal til egentlig? Hvis du fortsatt ikke tror det er farlig så forsøk selv. Under legeoppsyn, for du kommer til å få deg en overraskelse.

Lenke til kommentar

Man dør av at elektroytt-balansen er feil, for mye vann i forhold til salter, mineraler osv.

Det gjør at cellene utvider seg, også hjernecellene, som gjør at man dør av hjerneødem...

 

Så vidt jeg har sett er det dette alle har prød å forklare deg, ingen ser ut til å ha lykkes enda.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er mengden vann kontra elektrolytter, salter o.l. som er greia. Dette hadde du fått med deg om du hadde lest hva folk har skrevet og lenket til.

Hvis ikke du har fått med deg dette lurer jeg på om du evner å få med deg informasjonen vi prøver å gi. Vi har tilogmed hatt en i tråden som har fått vannforgiftning, men fortsatt nekter du å tro på det. Hva skal til egentlig? Hvis du fortsatt ikke tror det er farlig så forsøk selv. Under legeoppsyn, for du kommer til å få deg en overraskelse.

 

isåfall virker det rart at flere av dere nektet for det når jeg faktisk spurtet om det

Lenke til kommentar

Drikker 5,6 liter i forbindelse med shake pr dag

1.8 med mat og ofte brus eller isvann uten om dette.

9-10 liter pr dag. En hel vaskebøtte det, høres mye ut.

 

På krav-maga trening drakk jeg 12 liter ut den dagen og neste morran mtte jeg ikke pisse.

Kvitter seg med mye med hard trening og mye utstyr på 80+% makspuls i 5+4 timer av 10.

Lenke til kommentar

Da er du død ( hvis det var snakk om rent vann) og ikke disse sportsdrikkene ell.l

Men hvor er du da ikke død ?

 

i #46 spør jeg om det er denne uttynnede næringen som blir for uttynnet

i #47 et det en som påstår at jeg tar feil og at alle dør av for mye vann

1 #48 er det en moderator som lurer på hva jeg mer med tynn næring .

( det virker for dumt , nærmest som en fornærmelse)

1 #50 påståes at det ikke er snakk-om uttynnet næring men kun vann

i #53 kommer forklaringen som jeg spurte etter og da er det snakk om uttynnet næring ( salter o.l)

Lenke til kommentar

1 #48 er det en moderator som lurer på hva jeg mer med tynn næring .

( det virker for dumt , nærmest som en fornærmelse)

Ta ett google-søk på "tynn næring".

Hele 2 resultater kommer opp, jeg har heller aldri hørt uttrykket "tynn næring".

1 av resultatene har komma mellom tynn og næring(med andre ord, ingen forbindelse mellom tynn og næring, er en del ord som er listet opp bare), det andre gir ingen forklaring på hva uttrykket betyr.

Næring betyr mat eller føde, altså, så tynn mat er strengt tatt det du har skrevet.

Ut over det hadde jeg, helt ærlig, ikke peiling på hva du mente med "tynn næring".

Endret av aklla waits for alice
Lenke til kommentar

Du vet jo hva tynn væske er ., ikke sant ?

du har nok hør at man har snakket om suppen var for tynn ( altså for mye vann i den )

 

Spørsmålet var om man klare å få i seg så mye vann som påstått på så kort tid, selv under tvang .

Kroppen kan ta i mot en viss menge før det "renner over" of man må bare slippe det ut .

 

Driver man med trening så svetter man ut mye .

 

Da virker det tvilsom om man faktisk klarer å innta slike mengder på kort tid .

jeg ville ( om nødvendig) bare pisse i buksa eller kaste det opp igjen

 

Det skjer forbausende raskt hvis kroppen må kvitte seg med vannet

 

Da sitter man igjen man spørmålet om det er for lite næring igjen , som igjen er uttynnet.

men da må man drikke ,tisse og drikke en del ganger før man kommer skikkelig i ubalanse.

ihvertfall må jeg gjøre det , og jeg regner meg ikke mere unormal en andre

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Du vet jo hva tynn væske er ., ikke sant ?

du har nok hør at man har snakket om suppen var for tynn ( altså for mye vann i den )

Så klart, men du var vel den første som dro næring(mat) inn på banen, alle andre snakket om vann og salter.

Hadde du sagt utvannet næring hadde jeg nok tatt det, evt utvannet mat.

 

"tynn næring" i en diskusjon som hovedsakelig handler om vann og salter tok jeg desverre ike helt...

Syntes fortsatt "tynn næring" er ett veldig dårlig uttrykk.

Endret av aklla waits for alice
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...