Gå til innhold

Den lille Apple  iPhone 5 / 5S / 5C tråden


Anbefalte innlegg

Jeg klarte selvfølgelig å knuse front skjermen til iPhone 5'en min i dag, og vil reparere denne selv. Noen som vet hvor jeg kan kjøpe ny? (trenger ikke å være orginal)

Jeg så på eBay, men fant bare selve glasset og ikke touch-greiene osv.

Noen tips?

Haster!!

 

EDIT: Er det forskjell på iPhone 4/4S skjermen og 5'en når det gjelder reparasjon?

er ikke noe av det nye med iPhone 5 at touch-greie e sitter i selve glasset slik at du ikke får tak i det ene uten det andre. Mener også å ha hørt at å bytte glasset på ip5 er mye letter pga mye færre skruer. (Mener å ha hørt det)

 

 

 

 

 

Er det bare jeg som hater at jeg må bruke deksel? Den er så mye penere uten, men da tør jeg nesten ikke å legge fra meg telefonen :(

Endret av 1BlueAnd1White
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men i svarte helvete... Nok en dag hvor jeg forsøker meg på en joggetur, midtveis (ca 10-15min) så skrur telefonen seg av, på dette tidspunktet hadde jeg 52% (!) batteri igjen og kjørte utelukkende Spotify.

 

Forsøker å skru den på igjen, men neida null batteri sier den.. Nå er det knapt minusgrader, så syntes det er noe snodig om det er temperaturproblemer, spesielt med tanke på at det gikk helt fint med en 30min tur i -8 grader for to dager siden.

 

Tar en liten stikktest ved å ta aluminiumen under t-skjorta mot den nokså varme huden min (har trossalt jogget hardt i oppoverbakke i 10min) og den føles jo overhode ikke kald i det hele tatt. Kan strekke meg til at mobilen på UTSIDEN på noe så varmeledende som ALUMINIUM umulig kan være under 15 grader, med andre ord så er jo ikke telefonen i nærheten av å bikke i nærheten av 0 grader.

 

 

Det som er enda snodigere er at 10min senere, helt uten at jeg har vært i nærheten av noen økning i temperatur så vil den plutselig skru seg på igjen som ingenting har skjedd og viser 50% batteri..............

Lenke til kommentar

Men i svarte helvete... Nok en dag hvor jeg forsøker meg på en joggetur, midtveis (ca 10-15min) så skrur telefonen seg av, på dette tidspunktet hadde jeg 52% (!) batteri igjen og kjørte utelukkende Spotify.

 

Forsøker å skru den på igjen, men neida null batteri sier den.. Nå er det knapt minusgrader, så syntes det er noe snodig om det er temperaturproblemer, spesielt med tanke på at det gikk helt fint med en 30min tur i -8 grader for to dager siden.

 

Tar en liten stikktest ved å ta aluminiumen under t-skjorta mot den nokså varme huden min (har trossalt jogget hardt i oppoverbakke i 10min) og den føles jo overhode ikke kald i det hele tatt. Kan strekke meg til at mobilen på UTSIDEN på noe så varmeledende som ALUMINIUM umulig kan være under 15 grader, med andre ord så er jo ikke telefonen i nærheten av å bikke i nærheten av 0 grader.

 

 

Det som er enda snodigere er at 10min senere, helt uten at jeg har vært i nærheten av noen økning i temperatur så vil den plutselig skru seg på igjen som ingenting har skjedd og viser 50% batteri..............

har opplevd det samme( at telefonen skrur seg av, sier tom for batteri, og skrur seg på med mye batteri) kun i 2 helt like situasjoner: på et verksted der det var plussgrader, jeg tenkte det var noe støv eller noe i lufta for den har jo klart seg fint i minusgrader. Skjønner ikke hvordan det kan ha skjedd :hmm: Endret av 1BlueAnd1White
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Har fortsatt et lite håp om at Apple skal gjøre store endringer i IOS 7.

 

Snarvei for å skru av dataroaming, wifi osv.

 

Muligheter for en homescreen som viser ingenting annet enn bakgrunnen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Tja, det kan jo ikke være så alt for mye å be om at de gjør noe mer konstruktivt enn å legge til en ekstra rekke med apper i hver mappe...

Lenke til kommentar

Men i allverden.. Type 03:00 i natt så skrudde telefonen seg av igjen, riktignok med 8% batteri, da ligger den altså i senga (dog har jeg vinduet oppe, men det er ikke minusgrader..) jeg putter i laderen, sovner igjen våkner opp nå tar den av laderen går på badet og ser at batteriet er bare 88%?

 

Den har altså ikke engang blitt fulladet av fem timers lading? Normalt er den jo fulladet på knappe 1,5 - 2 timer.

Lenke til kommentar

Har fortsatt et lite håp om at Apple skal gjøre store endringer i IOS 7.

 

Snarvei for å skru av dataroaming, wifi osv.

 

Muligheter for en homescreen som viser ingenting annet enn bakgrunnen.

Vel hvis de bare hadde lagt til funksjonalitet for profiler som jeg har brukt i snart 15 år på classic telefoner så hadde det løst det aller meste. Jeg trenger ikke nødvendigvis alt dette gimmick greiene som Widgets/Live-Tiles, dedikert homescreen, animert bakgrunn og mye annet kjas. Alt dette har forøvrig OSX hatt lenge før Android kom på markedet.

 

Gi meg tilgang til å sette opp div. ting i custom profiler og raskt velge de via home knappen eller power knappen slik som før i tiden. En ypperlig funksjonalitet alt av telefoner burde ha. Hadde iOS lagt til denne funksjonaliteten i iOS4-6 så hadde jeg ikke følt noe behov for "modernisering". Det viktigste for meg er noe som fungerer dønn godt og har god funksjonalitet uten å bikke over i "nerd-rom heaven".

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Forøvrig et godt tips som sikkert mange er klar over.

 

Man har dårlig tid, ser at batteriet er lavt, har ikke ladet ekstra batterier eller batteripakker og er avhengig av det man har. Sett telefonen i flymodus, slå av skjermen og plugg inn laderen. Telefonen lader da litt raskere.

Evt. som mange sikkert gjør, slå den av og lad men noen telefoner bruker mye strøm når de skal slås på. Dette er jo opplagte ting, men av og til kan det være greit å minne seg selv på enkle men gode ting.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Absolutt ett godt tips, selv bruker jeg å slå av wifi og mobildata/3G. Er helt utrolig hvor hard 3G er på denne telefonen her, eller forsåvidt telefoner generellt. Har faktisk ofte av 3G med mindre jeg VET at jeg komme til å surfe mye på telefonen.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Litt spekulasjoner rundt iOS 7 :

 

http://blogs.wsj.com/digits/2013/03/21/apple-design-teams-get-cozier/

 

"Apple’s industrial design team, led by Jonathan Ive, tapped its own stealth group of software developers to help with prototypes.

That dynamic is changing, according to the people close to the company. The stealth software developers still exist. But now, Apple’s mobile software, or “human interface” team, which has been led by executive Greg Christie, is being briefed about industrial prototypes earlier, these people said. The person described the change as “a thawing.

 

Ive, who is well-known for his sleek, iconic hardware designs, now sits in on the human interface team’s regular review sessions to vet new designs, these people said. While he and Christie, known as a blunt talker, have very different styles, the people familiar with the process described the sessions as “pleasant and cordial.”

Some suggested that in Apple’s next mobile operating system, Ive is pushing a more “flat design” that is starker and simpler, according to developers who have spoken to Apple employees but didn’t have further details. Overall, they expect any changes to be pretty conservative. For the past few years, Apple has unveiled versions of its mobile operating system in the summer."

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Vel hvis de bare hadde lagt til funksjonalitet for profiler som jeg har brukt i snart 15 år på classic telefoner så hadde det løst det aller meste. Jeg trenger ikke nødvendigvis alt dette gimmick greiene som Widgets/Live-Tiles, dedikert homescreen, animert bakgrunn og mye annet kjas.

 

Å lage egne snarveier til funksjoner vil løse mer. Dedikert homescreen med bakgrunnsbilde er ikke dumt, per i dag så er det jo nesten meningsløst med bakgrunnsbilde på telefonen i all den tid rekker med apps/mapper dekker hele skjermen.

 

Alt dette har forøvrig OSX hatt lenge før Android kom på markedet.

 

Og ?

 

Gi meg tilgang til å sette opp div. ting i custom profiler og raskt velge de via home knappen eller power knappen slik som før i tiden. En ypperlig funksjonalitet alt av telefoner burde ha. Hadde iOS lagt til denne funksjonaliteten i iOS4-6 så hadde jeg ikke følt noe behov for "modernisering". Det viktigste for meg er noe som fungerer dønn godt og har god funksjonalitet uten å bikke over i "nerd-rom heaven".

 

Det er vel et fåtall av dagens telefoner som bigger over i nerd-rom heaven

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...