Gå til innhold

Den lille Apple  iPhone 5 / 5S / 5C tråden


Anbefalte innlegg

Gjest medlem-169651

Jeg har 3G dekning flere steder, men den er dårlig. Og jeg bruker det ikke, fordi jeg vil at 3G skal være AV slik at batteriet varer lenger. Og mesteparten av tiden er jeg i områder uten 3G dekning(tunneler), så da vi 3G hele tiden søke etter 3G og bruke masse batteri fordi den ikke finner noe. Derfor vil jeg at 3G skal være AV. Men det får jeg ikke til lenger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser at det fungerer på den måten hos meg også, da har jeg ingen gode stalltips dessverre.

 

Når det gjelder Telenor sitt 1800MHz LTE / 4G nett så er det tydelig at det er ytterst få sendere som er aktivert foreløpig.

 

På min vei fra Hagan (Nittedal) til Storgata midt i sentrum av Oslo så skal det, ifølge Telenor sitt fine LTE / 4G dekningkart være LTE / 4G dekning over 95% av strekningen, det ser nesten ut som jeg kan håpe på å få LTE / 4G dekning her hjemme også ifølge dette kartet.

 

På vei inn til jobb, som da tar strekningen via Gjelleråsen, forbi Skillebekk og Grorud, ned Sinsen og forbi Lakkegata Skole så fikk jeg ikke inn LTE på min iPhone 5 overhode på hele strekningen. Ikke engang på jobb midt i Oslo sentrum har jeg fått inn noe LTE signal fra Telenor.

 

 

Det var først på veien hjem, rett ved Gunerius at plutselig oppdaget LTE ikonet på telefonen, men det forsvant like fort som det kom å jeg fikk ikke engang startet Speedtest appen før det var borte.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Irriterer meg fortsatt at ios ikke har en gode måte å vise nøyaktig hva som bruker sluker batteriet.

 

Telefonen var 100% klokken 07:00, på nesten 4 timer har den gått ned 12% uten at jeg har ringt, sjekket nett eller sendt tekstmeldinger. Det eneste jeg har gjort er å laste ned eposter (ingen store vedlegg og ikke mange eposter) og sjekke twitter for oppdateringer.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Jeg sendte mail til Djuice/telenor om dette, og de mener at ballen nå er hos Apple og at Apple må komme med en eventuell oppdatering. Dette vil i praksis si at Telenor ikke vil ta noe ansvar for å fikse dette. Synes det virker litt merkelig da det er Telenors operatørinnstillinger som kom og køddet det til.

Lenke til kommentar

Nesten ikke brukt telefonen, 21% igjen av batteriet når den var fullt oppladet 07:00

 

Drøyt

Jeg stoppet å lade mi. Før 7 i dag, og jeg har brukt telefonen en del på bussen til og hjem ifra Hafjell (er på vei hjem nå) og tatt endel bilder ogjeg har igjen 57%. Turen tar i overkant av 2 timer. Du kan prøve å gjenopprette telefonen om problemet ikke gir seg.

Lenke til kommentar

Har whinet om batteriet før, men nå er det helt ekstremt.

 

Jeg la meg 3:30 inatt, da var batteriet 89%. Jeg sov til klokken 11, med flymodus på pga hater å bli vekket av telefoner... Da var batteriet nede i 65%????

Jeg tok 2 telefoner, den ene på 2 minutt, den andre på 8 minutt, så var batteriet nede på 52%.

Tok bussen til byen, som tar 10 minutter, hvor jeg surfet litt og hørte på musikk... Nede på 22%.

 

Gikk å trente, hørte på musikk satt på flymodus.... Batteriet nede i 1 jævla prosent etter 30 minutter!

 

Dette begynner bli tragisk Apple!

 

Og jeg skal liksom ut å fly med denne på tirsdag!!!

Lenke til kommentar

Min iPhone nekter å motta sms (iMessage) når den blir sendt til nummeret mitt. Men den sendes isteden til ipadden. What the fuck is wrong?

 

Har forresten vært ute å reist så flymodus har vært på og mobilt bredbånd har vært av.

Endret av Panerai
Lenke til kommentar

Fikk testa LTE i Oslo sentrum i dag. Ganske så trivelig!

 

post-79814-0-39137600-1363604726_thumb.jpg

 

Nice. Hvor lenge er det til vi kan si opp de normale internettabonnementene våre folkens?

 

Hadde vurdert å gjøre det selv, hvis ikke det var fordi jeg både laster ned uhorvelige mengder og spiller en del dataspill over nett. (4G stabiliteten er vel fortsatt langt i fra på plass).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Angående batteri-problemene som folk nevner, jeg har ikke sett mye til det, bortsett fra at jeg av og til synes batteriet tømmes fortere enn ellers.

 

I går holdt jeg øye med forbruk og batteri deler av dagen:

 

Kl 9: 100% og ut av stikkontakt.

Brukte mp3-spilleren i ca 30 min: ned til 97%

Litt surfing, facebook og mail til kl 13: 86%

Etter det i underkant av 2 timer med Spotify, som er kjent for å ta mye batteri: 73%

Litt mail og facebook, ellers ikke i bruk i halvannen time: 69%

To timer senere, ikke i bruk bortsett fra halvtime med Spotify og et par korte tlf-samtaler: 59%

 

På det tidspunktet var det middag og jeg sjekket ikke batteriet etter det, før leggetid. Da var batteriet 48% eller deromkring. Hadde brukt den til et par tlf-samtaler i løpet av kvelden, det var alt.

Lenke til kommentar

Jeg klarte selvfølgelig å knuse front skjermen til iPhone 5'en min i dag, og vil reparere denne selv. Noen som vet hvor jeg kan kjøpe ny? (trenger ikke å være orginal)

Jeg så på eBay, men fant bare selve glasset og ikke touch-greiene osv.

Noen tips?

Haster!!

 

EDIT: Er det forskjell på iPhone 4/4S skjermen og 5'en når det gjelder reparasjon?

Endret av 95andy95
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...