Gå til innhold

Den lille Apple  iPhone 5 / 5S / 5C tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er en av grunnene til at jeg håper på egen Apple Store i Norge (skjer vell neppe grunnet norsk reklamasjonsrett) da kundeservicen direkte fra Apple i diverse Apple Stores er ut av en annen verden sammenlignet med de fleste andre utsalgsstedene jeg har vært borti.

 

Har en kollega på jobb som kan ta med sin MacBook Pro til Eplehuset (hvordan den er kjøpt i Norge) hvor de er svært skeptiske til å i det hele tatt ta den inn da de ikke mener det dekkes på garanti (vi snakker type kosmetiske skader som han mener har kommet alt for lett på maskinen), ender opp med et prisoverslag for bytte av kabinettet mens når han gjorde det samme på en Apple Stor i USA så tok de maskinen i 1-2 timer og vips var det nytt kabintett gratis.

 

Så lenge man er innen for Apple sin egen garanti så flytter de fjell for å få fornøyde kunder, det er hvertfall mitt inntrykk og erfaring med Apple Store. Erfaringer fra partnere og forhandlere er noe helt annet, men det skyldes nok mye at Apple drifter sine egne butikker utifra et mål om å få så fornøyde kunder som mulig og ikke utifra prinsippet å nødvendigvis tjene så alt for mye penger på butikkene sine, inntjening får de tross alt i hopetall fra andre kanaler. Dette gjelder jo selvsagt verken partnere eller forhandlere som er helt avhengige av å tjene penger for å fortsette å eksistere.

Veldig flott å høre og enig med deg at Apple Store i Norge burde eksistert. Jeg får evt. vurderer kjøp av Apple produkter igjen om og når vi får Apple Store i Oslo området :)

Man får kanskje skrive noen linjer til Apple om dette slik at de kanskje vurderer oss på tross av vår kjøpslov som i dette tilfellet slår ut i vesentlig dårligere service på Apple produkter.

 

Forøvrig gikk Apples 1 år garanti ut denne uken på denne 4Sen.

 

Leste det andre innlegget, og det er synd at du ble behandlet slik. Her er nok verkstedet synderen etter min mening. Har faktisk hatt mye bedre erfaring med mobi.

Alternativene er blitt flere og i noen tilfeller bedre enn det apple kan levere.

Takker, synd at man ikke kan velge hvor forhandleren leverer varen til garantirep.

 

Nå har Theo hatt flere tilfeller med Apple det siste halvåret, så jeg skjønner frustrasjonen hans fullt ut.

Det har toppet seg "litt" siste halvåret ja hehe. :thumbup: Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Ingen som tilfeldigvis har vært borti dette problemet: På selve telefonen er lyden normal, men på Youtube er den veldig lav selv om lyden er på det høyeste. Blant annet i spill og andre applikasjoner er lyden helt normal, noen som vet om en løsning på dette problemet?

tipper du har prøvd å skru opp lyden mens du er i youtube? det er jo sånn at apper og telfonlyder har hver sin lydinstilling, at du må skru opp lyden i selve appen
Lenke til kommentar

Nå sitter jeg her relativt ufrivillig med en iPhone 5, etter en overgang fra Galaxy Note II. Noen tips som kan gjøre overgangen litt lettere for en som har brukt Android siden HTC Desire?

 

Bare så det er sagt, et det absolutt ikke meninga å bitche. Jeg ser at iPhone er en bra telefon (feks liker jeg skjermkvaliteten, hvordan alt flyter, den raske nettleseren, høyttalerne, at OS'et er proppfullt av fikse løsning, feks forstørrelsesglasset når jeg markerer tekst, og at det er et helhetlig design uten "hull" i OS'et)

 

Jeg missliker den direkte rævva batteritiden, at jeg ikke kan batche (av det jeg har sett ihvertfall) ting (merke flere filer av gangen til feks sletting), tåpelige ting som at alternative nettlesere ikke går i fullskjerm over statuslinja, at det er ekstremt sparsomt med innstillinger for de fleste apper, at stock nettleser (som er den eneste jeg har funnet så kan gå i skikkelig fullskjerm, noe jeg vil ha, da skjermen er såppas liten) ikke har et alternativ for å be om desktopversjon av nettsider, at jeg ikke har tilgang til play/pause og forrige/neste sang mens jeg browser musikkbiblioteket, at jeg ikke kan smartdiale, at det er et sabla styr å filkse egen ringetone og at jeg ikke kan endre oppløsning på bilde/videoopptak.

 

Det er altså ikke meningen å hate (selv om jeg har blitt svært glad i Android skal jeg medgi, og tar meg selv i å ønske meg tilbake) men det er en del ting jeg savner/ikke har funnet ut av ennå.

 

Noen tips til en ny iGutt?

 

Er det noen flere fordeler utover de jeg allerede har sett må dere mer enn gjerne poengtere de.

 

:)

 

Edit: Her gikk det litt fort, og ble noen leifer ser jeg! Til info er innlegget skrevet fra en sliter av en Android tab, så det er et sabla styr å korrigere alt. Håper dere bærer over med det, og at teksten er forståelig.

Endret av Bjarnemann
Lenke til kommentar

Hvis man ønsker å finne alt innhold og alt som skjedde den xx. februar. Hvordan søker man på det i telefonen? Tenker alle tekstmeldinger jeg skrev, alle notater, all mail, kalender osv.

 

For kalender og mail er det enkelt å sjekke, men for andre ting blir det mer knotete. Kan man søke på med uttrykk dato?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Noe eksakt tall har jeg ikke, men feks i situasjoner der jeg ved Note'n (si klokka ett på dagen) hadde rundt 70% igjen, så er jeg heldig om jeg har 50% med iPhone. Selv om iPhonen blir brukt mindre.

 

I går var jeg på besøk hos modern og fadern, dro hjemmefra med fullada telefon halv syv, og var hjemme elleve. Da skal jeg tilstå at det ble mye fikling, men HALLO, 36% igjen etter denne turen? Hadde hatt minst 70 med Note'n.

 

Nå har jo Note 2 eksepsjonelt god batteritid, det er ikke iPhone sin feil. Men jeg hadde ikke trodd at spranget ned skulle være så stort.

 

Nå har jeg slått av Wifi (noe jeg også synes er litt tkronglete, må jeg altså inn i innstillingene hver gang jeg skal slå av/på?), og byttet ut push med autohent hver time.Det hjalp faktisk ganske godt, men synes fortsatt at batteriet renner for fort ut.

Lenke til kommentar

Hvis du har Note 2 og er fornøyd med den, hva skal du med en iphone da?

 

Ellers kan jeg si meg enig i at batteritiden er ganske dårlig på iphone 5. Hadde den første note før, og den klarte seg ofte to dager før den måtte lades.. Iphone 5 klarer maks 1,5

 

For meg er ikke det et stort problem, da jeg lader hver natt uansett. Min erfaring er at telefonen har veldig god standyby-batteritid, men den dør fort når jeg faktisk bruker den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...