Niram Skrevet 10. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 10. mars 2013 Aha, der ble det en aktiver lte bryter gitt Lenke til kommentar
Megaoctane Skrevet 10. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 10. mars 2013 (endret) Takk for den posten RamGuy. Da er LTE aktivert hos meg også. PS! Noen som vet om link til dekningskart for LTE i Oslo? Endret 10. mars 2013 av Megaoctane Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 10. mars 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. mars 2013 Hmm.. Ser ut som batteriet mitt har begynt å fuske litt, har merket at jeg har gått fra å kunne gå to dager uten lading ved lett til moderat bruk til å nå stort sett minimum måtte lade etter en og en halv dag. Tidligere så klarte jeg faktisk å lade den over natta, dra på jobb, komme hjem, ikke lade den påfølgende natt å faktisk ha batteri når jeg kom hjem fra jobb dagen etterpå. Nå ser ikke det ut til å være en forsvarlig strategi lengre, og det er ikke sånn at telefonen på noe magisk vis burde bruke noe mer batteri nå enn tidligere. Det har forsåvidt vært greit, forventer ikke noen reduksjon i batteritiden før telefonen bikker 1,5 år, så at den skal begynne å miste batterikapasitet bare etter noen måneder er ikke ideelt, men den overlever fremdeles en hel dag med tungt bruk og det er tross alt det viktigste da jeg lader stort sett hver natt uansett. I dag derimot så opplevde jeg noe litt urovekkende, skulle ta meg en joggetur med 16-18% batteri igjen på telefonen, etter bare 2-3 minutter på min ferd så viser telefonen 16%, jeg spiller av en sang på Spotify å telefonen skrur seg plutselig bare av? Jeg tenker jaha, starter den opp igjen å det går helt fint uten problemer, så batteriet var tydeligvis ikke ladet ut tenker jeg.. Nå viser den dog bare 9%, jeg starter opp Spotify på nytt og selv før jeg har kommet inn i selve programmet så skrur den seg av igjen og denne gangen gir telefonen meg beskjed om at den må lades før jeg kan skru den på... Her gikk altså batteriet fra 16-18% til 0% på under 5 minutter, og av disse 5 minuttene fikk jeg vell spilt av musikk i type 15-20 sekunder. Det eneste som kjørte i bakgrunnen var Podcast applikasjonen og Spotify. Batteriet burde være bra kalibrert da jeg senest tidligere i denne uken har ladet telefonen helt ut, for deretter å lade den helt opp igjen. Jeg vet at batteriet generelt kan bli dårlig kalibrert om de aldri lades ut, så prosentene kan gå litt i rykk og napp til tider. Men det burde ikke være tilfellet her, å fra 16% til avskrudd telefon på null, komma, null hvor den viser 9% når jeg starter den opp igjen for deretter å bli helt død virker veldig snodig. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 10. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 10. mars 2013 Hmm, har ingen problemer med batteriet på min :/ Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 10. mars 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. mars 2013 Kommer inn igjen, telefonen "rister av seg kulden" og vips skrur den seg på med 9% batteri igjen.. Virker som noen få minutter i -14 gav telefonen store problemer med batteriet, aldri hatt problemer med slikt tidligere ikke engang i -20. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 10. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 10. mars 2013 få se noen speedtest.net screenshots med LTE i gang Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 11. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 11. mars 2013 Dette med kulde har jeg hatt innlegg om tidligere. Iphone 5 skrur seg av etter et par minutter dersom det er en god dose blå grader. Når den kommer inn i varmen igjen er alt ok. Apple på sin side mener at den ikke skal brukes når det er under 0 grader. Likevel selger de telefonen i Norge Den kan dog "lagres" ned til minus 20. Lenke til kommentar
Megaoctane Skrevet 11. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 11. mars 2013 (endret) 4G for tale skal være tilgjengelig der jeg bor ifølge dekningskartet. Men, får bare 3G også innendørs. "1.800-frekvensen gir en bedre dekning innendørs, og det vil også eierne av andre mobiltelefoner få glede av, sier dekningsdirektør Bjørn Amundsen i Telenor til E24." EDIT: satt i T-banen og ved Hellerud stasjon sto det LTE på toppen:) Til jeg rakk å ta en speedtest så var LTE borte. EDIT: Fikk LTE. Dårlig dekning. Tok 4 tester med speedtest appen. Resultat: Test 1: Ned: 10,01Mbps. Opp: 9,17Mbps Test 2: Ned: 10,03Mbps. Opp: 9,06Mbps Test 3: Ned: 9,59 Mbps. Opp: 9,95Mbps Test 4: Ned: 24,27Mbps. Opp: 4,70Mbps Test 5: Ned: 19,28 Mbps. Opp: 0,91Mbps (mistenker at telefonen var i ferd med å endre til 3G her). Endret 11. mars 2013 av Megaoctane Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 11. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 11. mars 2013 Greit det Pingen er det jeg gleder meg mest til. Når man ser resultatert som 20-40 i ping blir jeg glad. Det er så mye bedre enn 140-200 som jeg får på 3g. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 11. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 11. mars 2013 (endret) Det hadde vært greit om man fikk kjøpt type "antenne access-points" som gjorde at man kunne plassere LTE acces points ute men brukte WiFi mot telefonen og enheter inne for databruk. Ofte får man dårlig dekning inne men god dekning ute. Jeg har selv lagt telefonen ute på verandaen mens jeg har sittet inne med laptopen når internett i huset har vært nede. Det har fungert helt topp siden telefonen kan fungere som en WiFi router, men det er ikke optimalt med tanke på vær og vind. Ergo hadde det vært toppers om man kunne montert en uteboks med antenner for samme formålet. Det trenger ikke være store saken slik at det ikke blir skemmende og det behøver heller ikke være spesielt dyrt. Man kan også lage de med muligheten til å kjøre på "store" oppladbare batteribanker som varer opptil 1 uke med bra bruk. I grunn LTE "mobilt bredbånd" med en uteboks som har WiFi routerfunksjonalitet fremfor en USB dings man bruker inne. Dette gjelder bare når man er hjemme, men mange i dag som har mobilt bredbånd hjemme sliter ofte med dårlig hastighet pga. dårlig signalkvalitet inne i leiligheten osv. Endret 11. mars 2013 av Theo343 Lenke til kommentar
Megaoctane Skrevet 11. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 11. mars 2013 Ping kom jeg ikke på å poste. Test 1: Ping 27 Test 2: Ping 29 Test 3: Ping 27 Test 4: Ping 79 Test 5: Ping 59 Lenke til kommentar
fnwilborn Skrevet 11. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 11. mars 2013 Noen som har peiling på når Telenor planlegger dekning for Bergensområdet? Lenke til kommentar
tc47 Skrevet 11. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 11. mars 2013 Lurer på det samme ang. Bergen! Lenke til kommentar
Lami Skrevet 11. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 11. mars 2013 Håper det kommer snart! Straks skifting av abonnement til noe som ikke koster millioner å være over Edge/3G/4G, og håper da det vil være 4G i Bergen. Lenke til kommentar
pvl1971 Skrevet 11. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 11. mars 2013 opplever støy når jeg bruker Iphone 5, veldig ubehagelig for meg og for dem som er i andre 'enden'. Hva kan det komme av og hvordan fikse?? Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651 Skrevet 11. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 11. mars 2013 Ikke bra dette her. Har plutselig fått LTE av eller på bryter, men har ingen mulighet til å slå av 3G. Jeg skal ikke ha på 3G. Det suger batteri! Og ettersom jeg ikke er i et 3G dekning område uansett er 3G helt uinteressant for meg. Jeg vil bruke Edge. Dette liker jeg IKKE!!!!! Lenke til kommentar
Mala Skrevet 11. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 11. mars 2013 Dersom det ikke er 3G-dekning, og om du slåt av LTE...vil ikke telefonen da selv velge Edge? Eller er snakk om at det er dårlig 3G dekning? Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 11. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 11. mars 2013 Jeg legger til musikk ved å konvertere via Itunes. Noen av albumene får "dobbelt opp" med sanger. Hvorfor? Og finnes det en enkel løsning? Lenke til kommentar
Megaoctane Skrevet 11. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 11. mars 2013 Hvis man slår av LTE så velger den bare Edge. Lenke til kommentar
medlem-156941 Skrevet 11. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 11. mars 2013 Vil den leite etter LTE istadenfor 3G no, noko som vil suge meir strøm? Eller vil batteritida vere den same? Viss nokon skjønner kva eg meiner Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå