Gå til innhold

DayZ diskusjonstråd - Teknisk diskusjon i egen tråd!


Anbefalte innlegg

Jeg og en kompis hadde det jævli morro igår på Taviana. Vi var i en liten landsby hvor vi tenkte vi skulle inn og hente litt mat og utstyr til turen våres. Kompisen min dro til firestation etter våpen og jeg dro til skolen etter supplies. Jeg hørte skyting ved firestation og kompisen min ble drept. Jeg sto i 2. etg. på skolen hvor jeg plutselig hører noen som kryper. Jeg snur meg 180grader og ser det kommer ned en banditt fra 3. etg. Dreper han med CZ550 rifla mi. Han traff meg og jeg er døden nær, men klarte og bandasjere meg, og takk gud for at han hadde 1 morphine. Han hadde også M14 AIM og DMR med masse ammo. Tok dette og løp til 3. etg.

Jeg lå der og ventet da jeg viste det var en bandit til der ute. Jeg hadde vell rundt 2000 blood da jeg såvidt klarte og se. Jeg hørte noen kom snikende opp trappa. Han begynner og loote fyren jeg drepte. Jeg sneik meg fremover og skøyt han mitt i hode. ^^

 

Deretter løp jeg som faen ut av byen retning der kompis min spawnet.

Når vi møter opp gir jeg han DMR'en og setter kursen til nærmeste by. Vi ser da en svart SUV kommer kjørende og plokker opp en bambi, vi prøver deretter og punktere dekka, men bilen kjørte avsted.

Etter 15 min, når vi akkurat har kommet til en by kommer den svarte SUVen rett bak oss. Skvatt som faen og fikk panikk. Jeg klarte og drepe sjåføren før han kom ut, men ble instakilled etterpå. Aner ikke hvordan jeg døde så fort. Uansett så drepte kompisen min 2 av de, men han døde også.

Jeg spawnet heldigvis rett ved stedet og løp opp og fant 5 lik. Plukket opp en M240 og en AS50 pluss alt av ekstrautstyr man måtte trenge. Jeg løp en 6-700 meter fra åstedet og la meg ned i skogen med ghillie suiten jeg også fant fra de og ventet. Der kom det to stk av de som hadde bilen. Begge to satte seg i bilen, jeg fyrte av et AS50 skudd og der døde de igjen og bilen eksploderte. :D

 

Faen så de raget i chat etterpå. Hahaha. Kødder ikke med oss. ^^

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som kan fortelle meg hvilke hus man kan gå inn i for å varme seg på Namalsk-kartet? Jeg lootet Seraja Army base og begynte å lete etter hus å varme meg i, men fikk ingen effekt av noen hus verken der eller ved Brensk railway station.

 

Tror eneste måten å varme seg på er å tenne opp bål og/eller bruke Heatpack

Lenke til kommentar

Norway 53, jeg døde litt sørvest for NWA, spawnet i Kamenka, løp opp. Ca. 300-400 meter nord-nordvest for butikken i Zelenogorsk lå det et lik med det jeg fant (FN FAL med nvg osv)

 

Hva da, var det deg som lå der, var det du som drepte meg eller noe?

 

Edit: Forresten, ca. 10 minutter etter jeg plukket opp det nye gearet, ble vi alle teleportert til NWA av en hacker, men kom jeg unna uten å dø.

Nei hvar ikke meg, såm lå der. Men jeg trudde først det var meg. Men jeg så litt feil på hva han hadde av gears. Jeg hadde almost alt som han hadde da jeg døde i går, men jeg hadde ikke gps :) + jeg spillte/døde på en annes server ser jeg :)

Endret av (O_o)
Lenke til kommentar

Tror eneste måten å varme seg på er å tenne opp bål og/eller bruke Heatpack

Jeg begynte å skjelve nord-øst på kartet og gikk inn i forskjellige hus, da mistet jeg skjelvingen og ble varm igjen. Problemet er bare at jeg ikke fant noen hus som gjorde det samme i området rundt Seraja.

Heatpacks funker bare i sekunder omtrent, og fyrstikker er ikke enkelt å finne.

Endret av Martin_PS3
Lenke til kommentar

Noen som kan gjøre meg den flotte tjeneste og fortelle hvilket av følgende map som er mest spilt/gøyest?

 

DayZ Fallujah

DayZ Lingor

DayZ Namalsk

DayZ Panthera

DayZ Takistan

DayZ Utes

DayZ Zargabad

 

 

Har spilt Chernorus i rundt 200 timer, og Lingor i rundt 10 timer, men syntes Lingor sugde. Altfor rotete og ensidig.

 

Og smak og behag er jo subjektivt men er det noen av disse kartene som har blitt skikkelig populære, typisk at "alle spiller på xxxxxx for det er det beste hittil"?

 

Orker ikke å waste masse tid på å finne ut av hvilke som er gode og dårlige :p

Lenke til kommentar

Taviana og Namalsk er de jeg liker best også. Alle de andre er crap. Taviana har veldig mye tett skog og er veldig lett og gjemme seg, storkoser meg på det mappet og gleder meg til det blir releasa og flere servere. Nå er kun noen få test-servere som er stappfull 24/7.

 

Møtte en hærlig britisk fyr meg Hero skin som kom og patchet meg opp etter et helikopter kræsj. Hadde null våpen og ingen medic supplies. Jeg lå der med 1000blod, knekt ben og alt. Han fikset meg helt opp og ga meg en MK48 MOD. :D

 

Skulle ha vært flere sånne folk i spillet!

Utrolig at jeg overlevde det kræsjet da jeg styrtet fra flere hundre meter og kræsjet i et hus. Hoppet ikke ut heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...