Gå til innhold

DayZ diskusjonstråd - Teknisk diskusjon i egen tråd!


Anbefalte innlegg

 

 

Ville kanskje heller anbefalt deg å kjøpe Arma 2 og lastet ned DayZ modden istede. Der får mere spill for pengene, og heller vente til DayZ SA blir bedre. Selv om jeg syns DayZ SA er fullt spillbart nå, men det er mye mere å gjøre i modden, og blir kanskje ikke like fort lei.

Du kan jo se om du finner en demo av arma 2 eller arma 3 og se om du drar de spilla, om du gjør det, klarer du DayZ også. Usikker på om det skjermkortet der vil fungerer noe særlig til DayZ, isåfall på veldig low settings.

 

 

Takk for tipsene. Tror jeg eventuelt forsøker Arma 2.

 

Med hensyn til din siste setning: Referer du til Stand Alone eller "gamle" DayZ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

Ville kanskje heller anbefalt deg å kjøpe Arma 2 og lastet ned DayZ modden istede. Der får mere spill for pengene, og heller vente til DayZ SA blir bedre. Selv om jeg syns DayZ SA er fullt spillbart nå, men det er mye mere å gjøre i modden, og blir kanskje ikke like fort lei.

Du kan jo se om du finner en demo av arma 2 eller arma 3 og se om du drar de spilla, om du gjør det, klarer du DayZ også. Usikker på om det skjermkortet der vil fungerer noe særlig til DayZ, isåfall på veldig low settings.

 

 

Takk for tipsene. Tror jeg eventuelt forsøker Arma 2.

 

Med hensyn til din siste setning: Referer du til Stand Alone eller "gamle" DayZ?

 

Arma 2 til DayZ mod og Arma 3 til DayZ SA. Nå er begge arma spillene veldig dårlig optimaliserte spill, så uansett om du har PC til 30,000kr, så vil du ikke få noe særlig bra fps. :p

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Noen tips til Dayz type spill som faktisk er halvveis spillbart per dags dato? Spilt litt med to kompiser og vi digger konseptet, men dessverre så er det jo såpass mange fundamentale mangler med DayZ Standalone per dags dato at det blir for det meste totalt bortkastet tid.

Jeg har ikke spilt på en stund selv, men det har ingenting med at spillet suger balle. 

 

Det har jo vært noen solide oppdateringer den siste tiden med inkludering av kjøretøy, haugevis av ting og tang som man bare kunne drømt om i moden. Zombiene har jo blitt ufrodrende etter det jeg har sett av grinunger på diverse forum, og de såkalte sensorene er implementert som gjør at det nå går an å snike seg og faktisk unngå de halvdøde. 

 

Hva mangler osv tenker du på, egentlig? 

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

 

Noen tips til Dayz type spill som faktisk er halvveis spillbart per dags dato? Spilt litt med to kompiser og vi digger konseptet, men dessverre så er det jo såpass mange fundamentale mangler med DayZ Standalone per dags dato at det blir for det meste totalt bortkastet tid.

Jeg har ikke spilt på en stund selv, men det har ingenting med at spillet suger balle. 

 

Det har jo vært noen solide oppdateringer den siste tiden med inkludering av kjøretøy, haugevis av ting og tang som man bare kunne drømt om i moden. Zombiene har jo blitt ufrodrende etter det jeg har sett av grinunger på diverse forum, og de såkalte sensorene er implementert som gjør at det nå går an å snike seg og faktisk unngå de halvdøde. 

 

Hva mangler osv tenker du på, egentlig? 

 

 

Kjøretøy mangler, helikopter mangler, fly mangler, basebygging mangler. Så det selve grunnleggende i spillet. Ting som optimalisering og zombier som ikke følger en waypoint som er deg selv skulle jo implementeres. Men alt dem har fått til er noe som er verre enn modden. Det dem har lagt inn som de utrolig irriterende status beskjedene er helt unødvendig, kan knapt gå i 5 min fra du spawner til du begynner å sulte og tørste ihjel. Loot er ufattelig vanskelig å finne noe som igjen skaper mye dødtid. 

 

Dem har faila totalt med standalone syns jeg.

Lenke til kommentar

 

Noen tips til Dayz type spill som faktisk er halvveis spillbart per dags dato? Spilt litt med to kompiser og vi digger konseptet, men dessverre så er det jo såpass mange fundamentale mangler med DayZ Standalone per dags dato at det blir for det meste totalt bortkastet tid.

Jeg har ikke spilt på en stund selv, men det har ingenting med at spillet suger balle. 

 

Det har jo vært noen solide oppdateringer den siste tiden med inkludering av kjøretøy, haugevis av ting og tang som man bare kunne drømt om i moden. Zombiene har jo blitt ufrodrende etter det jeg har sett av grinunger på diverse forum, og de såkalte sensorene er implementert som gjør at det nå går an å snike seg og faktisk unngå de halvdøde. 

 

Hva mangler osv tenker du på, egentlig? 

 

 

''Haugevis med ting og tang man bare kunne drømt om i moden.''

 

få høre noen eksempler

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tatt fram DayZ mod'n igjen... Koblet nvidia shield kontroller til PC og konfiguerte den sånn at den kan brukes på fly/ helikopiter. Selvom man er dyktig med mus/tastatur når man flyr, så får man det 20x mer smooth med kontroller, var små digg. Men, eneste bakdel, er fullt ikke så bra som mus når man skal se rundt når man flyr.

 

CCG Taviana (arma 2 ofc)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...