Gå til innhold

Kommentar: På tide å koble av? (Mac, PC)


Anbefalte innlegg

Først av alt, meget godt skrevet Joachim (som vanlig). Dette er grunnen til at jeg alltid kommer tilbake til Gamer.no. Rett og slett en fryd å lese, uansett hva det handler om.

 

Skal man klage på at man ikke kan kjøpe et SPILL fordi man må være online begynner vi seriøst å snakke "First world problems".

Godt jobbet, med det klarer du faktisk å redusere alle klager man kan finne på til ingenting. Problermer med bilen? Det er ikke noe å klage på, det er jo et "first world problem". Funket ikke kjøleskapet du akkurat kjøpte deg? Ikke noe å tenke på siden det er et "first world problem". Tenk før du skriver kanskje?

 

Hadde ikke folket klaget på ting, hadde vi faktisk ikke hatt det så godt som vi har det i dag. Mantraet kunden har alltid rett hadde faktisk ikke eksistert og alt vi handlet hadde skjedd på nåde. Alle forbedringer på alt, har skjedd som følge av at folk har "klaget", absolutt alle forbedringer... Så du og dine kan godt sitte der med tommelen opp hvor solen ikke skinner, men det faktum at dere sitter der like glade gjør faktisk fremtidige utgivelser enda dårligere fordi ingen sa ifra at noe var dårlig, Man kan godt like noe, men fortsatt se forbedringspotensiale, det handler om å tenke litt lengre enn sin egen nese.

Og når det gjelder Diablo så var dette et singleplayerspill, med muligheter for multiplayer som nå er snudd til ett multiplayerspill hvor singleplayer er en ubetydelig del (siden man uansett må være online). Dere som mener at dette er greit sier altså at dere ikke lenger ønsker å spille singleplayer spill på hytta, eller på reise eller de dagene internett er nede? Dere ønsker faktisk ikke muligheten til å spille spill i hele tatt når internett er utilgjengelig? For det er faktisk realiteten om man godtar at man må være online for å spille uansett...

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen ville gjort det og andre ville ikke gjort det. Hvor stor andel av piratene som virkelig er «tapte kunder» er et helt ukjent tall. Men om et spill piratkopieres av ni av ti spillere, er matten likevel klar: Hvis kun én av de ni piratene hadde kjøpt spillet om han eller hun ikke hadde anledning til å kopiere det, ville salgstallet doblet. Det er ikke noe å kimse av.

 

Her bommer artikkelforfatter så det griner. Matten er kun klar dersom markedet hadde vært statisk, men det er det jo ikke. Det er heller ingenting som tyder på at piratkopiererne ville kjøpe spillet dersom de ikke kunne laste det ned gratis. Problemet er stort sett penger. Spillere har en begrenset mengde å bruke på spill. Hvis en spiller kjøper ett spill og laster ned ni så er det som regel fordi han eller hun ikke har midler til mer, eller velger å bruke pengene på viktigere ting som mat, skole, boutgifter, osv.

 

Poenget mitt er at spørsmål når det gjelder økonomi, uavhengig av marked, ikke kan kokes ned til enkel matte. Det er mange samfunnsmessige og sosiale faktorer som spiller en rolle i beregningen. Dissa faktorene er ikke bransjen interessert i. De ser bare den enkle matten og etter min mening burde de ikke få frie tøyler til å opptre på den måten de gjør lenger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Først av alt, meget godt skrevet Joachim (som vanlig). Dette er grunnen til at jeg alltid kommer tilbake til Gamer.no. Rett og slett en fryd å lese, uansett hva det handler om.

 

Skal man klage på at man ikke kan kjøpe et SPILL fordi man må være online begynner vi seriøst å snakke "First world problems".

Godt jobbet, med det klarer du faktisk å redusere alle klager man kan finne på til ingenting. Problermer med bilen? Det er ikke noe å klage på, det er jo et "first world problem". Funket ikke kjøleskapet du akkurat kjøpte deg? Ikke noe å tenke på siden det er et "first world problem". Tenk før du skriver kanskje?

Blir litt dårlig sammenligning. Bil og kjøleskap er jo praktiske ting, det er ikke mye praktisk med spill, annet enn tidsfordriv. Jeg bare mener at om man skal klage på DET også, noe som egentlig er en fillesak, så har man lite å gjøre.

Lenke til kommentar

Først av alt, meget godt skrevet Joachim (som vanlig). Dette er grunnen til at jeg alltid kommer tilbake til Gamer.no. Rett og slett en fryd å lese, uansett hva det handler om.

 

Skal man klage på at man ikke kan kjøpe et SPILL fordi man må være online begynner vi seriøst å snakke "First world problems".

Godt jobbet, med det klarer du faktisk å redusere alle klager man kan finne på til ingenting. Problermer med bilen? Det er ikke noe å klage på, det er jo et "first world problem". Funket ikke kjøleskapet du akkurat kjøpte deg? Ikke noe å tenke på siden det er et "first world problem". Tenk før du skriver kanskje?

Blir litt dårlig sammenligning. Bil og kjøleskap er jo praktiske ting, det er ikke mye praktisk med spill, annet enn tidsfordriv. Jeg bare mener at om man skal klage på DET også, noe som egentlig er en fillesak, så har man lite å gjøre.

 

Om det er verd å bruke tiden sin på, så er det verd å klage på om det er noe galt. Og om det ikke er verd å bruke tiden sin på, så er det kjedlig for de som leverer produktet. De er mao nødt til å forholde seg til hva kundene mener.

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Noen ville gjort det og andre ville ikke gjort det. Hvor stor andel av piratene som virkelig er «tapte kunder» er et helt ukjent tall. Men om et spill piratkopieres av ni av ti spillere, er matten likevel klar: Hvis kun én av de ni piratene hadde kjøpt spillet om han eller hun ikke hadde anledning til å kopiere det, ville salgstallet doblet. Det er ikke noe å kimse av.

 

Her bommer artikkelforfatter så det griner. Matten er kun klar dersom markedet hadde vært statisk, men det er det jo ikke. Det er heller ingenting som tyder på at piratkopiererne ville kjøpe spillet dersom de ikke kunne laste det ned gratis. Problemet er stort sett penger. Spillere har en begrenset mengde å bruke på spill. Hvis en spiller kjøper ett spill og laster ned ni så er det som regel fordi han eller hun ikke har midler til mer, eller velger å bruke pengene på viktigere ting som mat, skole, boutgifter, osv.

 

*snip*

 

Er det ikke du som bomleser her? Artikkelforfatter har da vitterlig de to forbehold at 1) 9/10 piratkopierer, 2) hvis 1 av de 9 kjøper spillet. Derfor er innvendingene dine i grunn gale, for de legger til grunn at artikkelforfatter påstår at forbehold 1 og 2 er faktum, noe vekommede ikke gjør.

 

-Deluze

Lenke til kommentar

Kom til Act 2 og har ikke spillet på flere dager, kunne ikke logge meg inn etter jobb hver gang , også begynte jeg og gå inn i disse idiotiske påfunnene til Blizzard.

 

Nå har jeg mistet all interesse spesielt når vennene mine ble hacket.

 

Veldig fornøyd med metacritic user score på 4/10 til de fleste store titler :p

Viser at gamere begynner og bli lei.

Lenke til kommentar

Blir litt dårlig sammenligning. Bil og kjøleskap er jo praktiske ting, det er ikke mye praktisk med spill, annet enn tidsfordriv. Jeg bare mener at om man skal klage på DET også, noe som egentlig er en fillesak, så har man lite å gjøre.

 

Jeg skjønner at det blir en litt dårlig sammenligning, men poenget er uansett at om man kun skal kunne klage på det som virkelig betyr noe, altså det motsatte av first world problems, vil man jo egentlig kun kunne klage på tilgangen til mat, vann og et sted å bo.... Stort mer er det ikke å klage på...

 

Og om det ikke betyr noe for deg så kan du jo bare la være å kommentere på samme måte som vi bare kan la være å kjøpe spillet? Det blir like dumt å si det... Alt er del av en konstruktiv prosess, vi tar del i en diskusjon i håp om å komme til en konklusjon... Vi påpeker feil i håp om at det blir fikset, ser du hvor jeg vil her?

Lenke til kommentar

Om det er verd å bruke tiden sin på, så er det verd å klage på om det er noe galt. Og om det ikke er verd å bruke tiden sin på, så er det kjedlig for de som leverer produktet. De er mao nødt til å forholde seg til hva kundene mener.

 

AtW

JEG som i MEG ser ikke problemet i at man må være tilkoblet internett. Å klage på at man må være på internett, over internett er rimelig tett synes JEG. Dette er et valg Blizzard har tatt, om folk respekterer det eller ikke det bryr ikke meg stort. JEG som i MEG ser virkelig ikke poenget i å sutre over det. JEG mener at folk sutrer alt for mye over ingenting, og JEG mener de ikke kommet til å komme noen vei med det. JEG mener at denne form for sikring for spillutviklere er en god utvikling, og håper den fortsetter. Om man virkelig har behov for å spille på hytta, så får man skaffe seg noe form for trådløst.

 

Takk for at du minner meg på hvorfor jeg er mindre og mindre på dette forumet

 

Og om det ikke betyr noe for deg så kan du jo bare la være å kommentere på samme måte som vi bare kan la være å kjøpe spillet? Det blir like dumt å si det... Alt er del av en konstruktiv prosess, vi tar del i en diskusjon i håp om å komme til en konklusjon... Vi påpeker feil i håp om at det blir fikset, ser du hvor jeg vil her?

Å kommentere her er like mye tidsfordriv som det er å spille Diablo 3, så why not.

 

Jepp, jeg ser hvor du vil. Jeg glemte selvfølgelig at egne meninger ikke hører hjemme her, og at folk ofte er trangsynte nok til å ikke være åpen til endringer.

 

JA TIL MER DEMOKRATI, STEM AP FOR FAEN!

Endret av Neppe
Lenke til kommentar

Og hvem sier at D3 dette er et singleplayer spill?

 

I D3 vil to spillere som spiller samme klasse, ha samme utseende på sin karakter uten mulighet til å tilpasse så man ser forskjell. Høres for meg ut som D3 selv sier at dette er et singleplayer spill. D3 _ER_ laget for å spille i singleplayer-modus, å bruke noe annet som argument her er fullstendig argumentspinning.

 

Og uansett om det IKKE var et singleplayer-spill, hvorfor i all verden skal et spill lages sånn at jeg må være oppkoblet og knotte inn passordet hver gang, før jeg får lov å spille i singleplayer-modus?

 

Du kan spinne så mye du vil, men spillet er utvetydig dårligere på grunn av DRM.

Lenke til kommentar

Om det er verd å bruke tiden sin på, så er det verd å klage på om det er noe galt. Og om det ikke er verd å bruke tiden sin på, så er det kjedlig for de som leverer produktet. De er mao nødt til å forholde seg til hva kundene mener.

 

AtW

JEG som i MEG ser ikke problemet i at man må være tilkoblet internett. Å klage på at man må være på internett, over internett er rimelig tett synes JEG. Dette er et valg Blizzard har tatt, om folk respekterer det eller ikke det bryr ikke meg stort. JEG som i MEG ser virkelig ikke poenget i å sutre over det. JEG mener at folk sutrer alt for mye over ingenting, og JEG mener de ikke kommet til å komme noen vei med det. JEG mener at denne form for sikring for spillutviklere er en god utvikling, og håper den fortsetter. Om man virkelig har behov for å spille på hytta, så får man skaffe seg noe form for trådløst.

 

Takk for at du minner meg på hvorfor jeg er mindre og mindre på dette forumet

 

 

Og jeg står fritt til å mene at dine argumenter er tåplige. Noe dine "first world"-argumenter faktisk er. Om du tror å ha retten til egne meninger er likestillt med å slippe å høre folk være uenig med deg, så er det kanskje ikke så rart du trekker deg vekk fra forum

 

AtW

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Og jeg står fritt til å mene at dine argumenter er tåplige. Noe dine "first world"-argumenter faktisk er. Om du tror å ha retten til egne meninger er likestillt med å slippe å høre folk være uenig med deg, så er det kanskje ikke så rart du trekker deg vekk fra forum

 

AtW

Retten min er å ha egne meninger uten folk som forsøker å overbevise meg om noe annet, noe denne tråden er et godt eksempel på. Å ikke vise forståelse for andres meninger, og derfor prøve å få dem til å se ut som "tåpelig, ugyldige ect" er bare latterlig spør du meg.

 

At folk skal klage over dette, når de selv står fritt til å velge er bare tåpelig i mine øyne. Når man også legger til alle som faktisk er fornøyde med tjenesten, er jo det et bevist på at det er minoriteten som klager. Om du synes noe annet er helt greit, men det gjør ikke mitt synspunkt til tåpelig.

Endret av Neppe
Lenke til kommentar

Man kjøper en tjeneste, et produkt. Da kjøper man det på produsentens betingelser. Det finnes hundrevis av spilltitler som gir dere, anti-online folkene, det dere vil ha.

 

Blizzard tenker på anti-piracy, anti-AHscam, og det er dette som er løsningen på det. Det er helt utrolig hvordan folk forstår dette, men ikke aksepterer eller godtar det. Og selv om de sitter her på nettet og kommenterer med åpenbar nettilgang, gjør de seg trass på et spillselskap som ikke lider av det i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Er du svimmel? Pay2Win/Gay4Pay ødela online-delen av Diablo 2 fullstendig og i Diablo 3 har de gjort item hoarding, farming og kjøp/salg-jøderi til hele poenget med spillet.

Hvem er problemet her? Blizzard eller de spillerne som er villige til å betale penger for virtuelle ting? Markedet forsvinner ikke om Blizzard hadde unnlatt (RM)AH. For de som deler din mening så blir nok valget pest eller kolera, item salg via 3. part eller item salg via Blizzard sine AH. Og der er vel Blizzard sine AH "the lesser evil"?

Skal man bli kvitt dette problemet, forutsatt at det er ett problem, så må nok Diablo redesignes, og item hunten er jo en vesentlig del av Diablo serien. Hvis det blir redesignet, eller hadde vært designet andreledes fra starten av, hadde det da vært Diablo?

 

Her bommer artikkelforfatter så det griner. *snip*

Må si meg enig med Deluze, det er du som bommer. Det som blir sagt er at hvis salget går fra at 1/10 kjøper spillet, til 2/10 kjøper, så er det doblet. Hvorfor noen velger å piratkopiere er helt irrelevant.

Lenke til kommentar

Blizzard tenker på anti-piracy, anti-AHscam, og det er dette som er løsningen på det. Det er helt utrolig hvordan folk forstår dette, men ikke aksepterer eller godtar det.

 

Jeg aksepterer det ikke fordi det er ett skritt nærmere å bli normen, en norm som gjør at mine spill blir uspillbare så fort utvikler/utgiver bestemmer seg for det, så fort min nettleverandør får problemer, så fort jeg velger å ta med meg PC'en min et sted jeg ikke har nettilgang. Kjøper jeg for et produkt forventer jeg å ha eie og ha brukerretten til dette produktet etter eget forgodtfinnende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

At piratkopiering fører til at utviklere og utgivere integrerer produktet sitt mot nett er litt skjebnens ironi. Vi levde livets glade dager på 90 og 2000-tallet, og nå må vi finne oss i slike metoder for å unngå at piratene stjeler for stor andel av overskuddet. I prinsippet har jeg ikke så mye mot det heller så lenge infrastrukturen er god nok til at alle (i motsetning til "alle") er på nett hele tiden. Problemene oppstår ved at tjenestetilbyderen ikke klarer å levere (som ved Diablo 3 launch), ved at man rett og slett ikke har nett tilgjengelig (når man er på farta/av andre grunner ikke har tilgang til nett) eller ved at forbindelsen har dårlig responstid.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke enig med de fleste som har skrevet her inne. derfor logget jeg inn (noe jeg ikke har gjort på flere år) for å si at Diablo 3 har tatt mange steg i riktig retning for nettopp meg og alle de 25+ jeg har på vennelista mi der inne :) prøv å spill D2 idag (noe vi gjorde for å runde det på Hell før D3 release) og du vil merke godt hvorfor det er Real Money AH i d3 :) Jeg gir D3 terningkast 6 fordi jeg kan og fordi jeg er en gamer ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...