Gå til innhold

Åndenes makt - Bare tull eller ligger det noe i det?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Men det vil neppe ha noen betydning for deg. Du må nesten møte fenomenet eller kjenne til det for å forstå.

Imotsetning til bilmekanikk og rørlegging. Det kan man lære om uten å måtte oppleve noe spesielt.

 

Ja, igrunn. Selv om mange lærer om bilmekanikk for å fikse ting selv slik andre lærer om ånder for å fikse slikt selv.

Lenke til kommentar

De som følger med, snakker om at det blir mer og mer fenomener sånn. Og at vitenskapen protesterer sjeldnere og sjeldnere.

F. eks når det gjelder kornsirkler, så sier dem at før provde dem å bortforklare det. Men nå var det blitt så mye av det, at vitenskapen har valgt å heller tie.

Ja vet ikke jeg altså

Lenke til kommentar

F. eks når det gjelder kornsirkler, så sier dem at før provde dem å bortforklare det. Men nå var det blitt så mye av det, at vitenskapen har valgt å heller tie.

Ja vet ikke jeg altså

 

Bortforklare? Hva er det å bortforklare? Det er vel ingen ved sine fulle fem som på alvor tror at disse sirklene faktisk et forsøk på kommunikasjon fra en annen rase fra en fremmed planet? Hvorfor i all verden skulle de mangle den teknologien for å kommunisere med oss (og eneste utvei er å trampe rundt i maten vår liksom, og når de mislykktes med de første enkle sirklene så lager de enda mer innfløkte sikrler.... som vi garantert ikke vil forstå......) når de er i stand til å dra så ufattelig langt i universet? Jeg kan plukke opp en liten tingest som heter mobil og ringe til en som befinner seg i australia, på andre siden av kloden, men jeg klarer ikke å komme med vekk fra jorden, langt mindre til en annen planet... Så hvor dumme er disse "utenomjordiske" skapningene egentlig? Er de så dumme ser jeg rett og slett ingen vits i å prøve å kontakte dem engang...

 

Og der har du nok grunnen til at vitenskapen avskriver dette som guttestreker utført av høyst menneskelige skapninger og ikke aliens, og holder kjeft om fenomenet i håp om at disse idiotene lar være å trampe avlingene til bønder flate i intrikate, men å så menneskeskapte, mønster...

 

Blir like idiotisk å hevde at disse kornsirklene er aliens som prøver å kommunisere med oss som det er å tro at det er UFO'er i Hessdalen... For heller ikke her har de fleste av oss noen tro på at fremmede fra en annen planet har dratt så langt bare for å skremme en eller annen tilfeldig forbi passerende i en avsides liggende dal i det tynt befolkede Norge... Da ville det vel vært mer fruktbart å lage lysstriper over Washington, Moskva, New York, London, Paris, Bejing eller Tokyo, er du ikke enig?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Har ikke hevdet at det er aliens eller hva som lager dem. Dette med "bortforklare" regner jeg med var at de påstår med sikkerhet at mennesker har laget dem alle. Det er visst veldig mange av og til, og som dukker opp for raskt til det?

Hva de er og hva som er hensikten med dem, det blir en annen sak.

 

Dessuten: Om det er aliens, blir det temmelig snever tanke å mene deti såfall måtte være forsøk på direkte kommunikasjon eller ikke. Kanskje de bare leker seg. Deres form for grafitti eller noe?

 

Nei men hvis det er sånn at aliens på en måte i følge noenslags universelle kjøreregler "ikke har lov" ta konakt på annen måte enn å gi visse signaler, kontakte spesielle utvalgte osv, så er det vel ikke så rart. Men det får vi bare se

Det er vel kanskje vi som må regne oss som dumme i forhold til de alienene om noen er dumme. De har vel neppe det store behovet for å involvere seg med oss, de ser oss vel som primitive dyr.

 

Er det ikke kommet fram at myndigheter sitter på en del informasjon, og til og med har frigitt en del av det da?

Lenke til kommentar

Altså.. nå er det en vesentlig forskjell på ''ånder'' og ''aliens'' også.

 

Det er veldig sannsynlig at det faktisk finnes liv på en eller annen planet, selv om jeg er helt sikker på at de ikke har prøvd å ta kontakt med oss, og spesielt ikke via kornsirkler.

Ånder.. ja... det taler for seg selv.

 

Dere er så besynderlig snevre i vurderingene. Så det kan altså ikke tenkes at alien kan være her, fordi om de ikke akkurat "prøver ta kontakt med oss". Bryr vi oss særlig med å ta kontakt med maurer og rompetroll?

 

Typisk menneskelig arroganse å tenke slik.

 

Hva vet vi? de kan figurere på andre frekvenser, ha andre metoder å forflytte seg over avstander osv som vi ikke ville sjønt bæret av osv osv. Spekulasjoner og vrøvl, javel. But wouldn't bet on it

Hvorfor tror man nøvendigvis at menneskelig vitenskap er "gud" og vet alt og er universets sentrum av kunnskap?

 

Ånei. Tipper det er masse rart som foregår der ute og rundt oss hele tiden. Hvorvidt noe av det kommer for en dag for oss små snevre menneskryp, ja se det vil spørs vel da.

Lenke til kommentar

Ser en ikke forskjell på å ikke se bort fra - og å forklare?

 

Nå har vi mildt sagt en rekke indisier gjennom årene. Så kan man gjerne si at alle som sier det har sett "spørkelser", og aliens lyver eller har "psykose" eller hva man absolutt er opptatt av avfeie og bortforklare med.

Men det er ikke snakk om annet enn å ta høyde for både det ene og det andre.

Lenke til kommentar

Blir like idiotisk å hevde at disse kornsirklene er aliens som prøver å kommunisere med oss som det er å tro at det er UFO'er i Hessdalen... For heller ikke her har de fleste av oss noen tro på at fremmede fra en annen planet har dratt så langt bare for å skremme en eller annen tilfeldig forbi passerende i en avsides liggende dal i det tynt befolkede Norge... Da ville det vel vært mer fruktbart å lage lysstriper over Washington, Moskva, New York, London, Paris, Bejing eller Tokyo, er du ikke enig?

Har du ikke fått med deg at fenomenet i Hessdalen har fått en vitenskapelig godkjent forklaring? Og det er i grove trekk "energi". Det at det er enighet om at det finnes energi vi ikke helt forstår åpner faktisk for at visse ting innenfor åndeverden er mulig, for eksempel at ting flytter på seg. Umiddelbar tanke er da at energifelt kan magnetisere objekter, som igjen drar de mot andre gjenstander. Jeg aner selvfølgelig ikke hva som er sannheten. Synes bare det er merkelig å prøve å latterliggjøre absolutt alt som vitenskapen ikke har full kontroll over. Før eller senere får vi vite at den ene "leiren" hadde mer rett enn den andre. Hurra! Da blir det fest. Inntil den tid er det vel bedre å utforske enn å stenge seg inne og vente på rapporter fra andre? Overraskende fulle av erfaringer man kan bli om man bare sitter og leser hva andre har funnet...

Lenke til kommentar

Dere er så besynderlig snevre i vurderingene. Så det kan altså ikke tenkes at alien kan være her, fordi om de ikke akkurat "prøver ta kontakt med oss". Bryr vi oss særlig med å ta kontakt med maurer og rompetroll?

 

Typisk menneskelig arroganse å tenke slik.

 

Hva vet vi? de kan figurere på andre frekvenser, ha andre metoder å forflytte seg over avstander osv som vi ikke ville sjønt bæret av osv osv. Spekulasjoner og vrøvl, javel. But wouldn't bet on it

Hvorfor tror man nøvendigvis at menneskelig vitenskap er "gud" og vet alt og er universets sentrum av kunnskap?

 

Ånei. Tipper det er masse rart som foregår der ute og rundt oss hele tiden. Hvorvidt noe av det kommer for en dag for oss små snevre menneskryp, ja se det vil spørs vel da.

 

Det du nå utviser er arroganse.

Vi kan konkludere at det mest sannsynlig finnes liv ett eller annet sted i vårt univers siden vi har funnet vann og levelige temperatur og atmosfærer på andre planeter. Tenk deg hvor mange planeter det må finnes i hele universet.. Sjangsene er ganske gode for at det faktisk er noe der ute, som ikke kan/vil ta kontakt med oss. Vi har faktisk også sendt signaler ut i verdensrommet uten å få svar tilbake enda, men hvem vet, kanskje vi får ett ekstremt forsinket svar om noen hundre eller tusen år..

 

Vi har ABSOLUTT INGEN bevis for at det finnes noe som kalles ''ånder''. Ingen håndfaste bevis.

 

Vitenskapen er heller ikke en ultimat sannhet. VIS OSS BEVIS som vi kan teste for å verifisere dem, og vi vil endre våre teorier. Vitenskap er ikke det samme som religion.

Lenke til kommentar

Jaja. vi vet om dette at det ikke er "BEVIS". dere trenger ikke gjenta det til krampa tar dere, ingen sier de prøver "bevise" noe her.

 

Det er jo nettopp det de gjør. De prøver å lure og svindle folk ved å feilinformere dem om at de innehar evner de så absolutt ikke har.

 

"De"? Nå var det vel snakk om at noen oss her på forumet mener det er bevis for noe, var det ikke det da? Snakker jo rundt deg selv. Jeg har ikke sagt at disse mediene behøver være til å stole på.

 

Dessuten er det deg som nå blir den skråsikre påståelige her: med å konkludere at det er ren svindel, og at de "absolutt ikke har slike evner"

Kanskje ikke, men det kan heller ikke du vite med sikkerhet.

Endret av Delvis
Lenke til kommentar

Til dere som tror på ånder.. Gi meg et fysisk bevis på at deres tilstedeværelse er dokumentert. Ikke kom med tåpelige videoer som viser utslag på måleinstrumenter og lignende. Det er lett å manipulere og har ingen troverdighet.

 

Ikke kom med bullshit som at disse klarsynte kan fortelle om energiene og hvor disse kommer fra. Hvor mye tror du ikke folk gjør for å tjene litt penger i en ellers knapp familieøkonomi?

 

Folk gjør mye for penger. Just sayin

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"De"? Nå var det vel snakk om at noen oss her på forumet mener det er bevis for noe, var det ikke det da? Snakker jo rundt deg selv. Jeg har ikke sagt at disse mediene behøver være til å stole på.

 

Dessuten er det deg som nå blir den skråsikre påståelige her: med å konkludere at det er ren svindel, og at de "absolutt ikke har slike evner"

Kanskje ikke, men det kan heller ikke du vite med sikkerhet.

 

Tror du tar ting for personlig her.. Med ''De'' mente jeg såkalte ''klarsynte'', som tjener økonomisk på å svindle folk. Mange av de tror sikkert genuint at de har noen evner også, men da er det heller snakk om selvbedrag o.l.

 

Jeg har på ingen måte påstått at det ikke er mulig for at det finnes noe vi ikke er klar over, jeg fremsetter FAKTA om at vi ikke har fått noe troverdig bevis overhode.

 

Hva sa du om å snakke ''rundt seg selv''?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Til dere som tror på ånder.. Gi meg et fysisk bevis på at deres tilstedeværelse er dokumentert. Ikke kom med tåpelige videoer som viser utslag på måleinstrumenter og lignende. Det er lett å manipulere og har ingen troverdighet.

 

Ikke kom med bullshit som at disse klarsynte kan fortelle om energiene og hvor disse kommer fra. Hvor mye tror du ikke folk gjør for å tjene litt penger i en ellers knapp familieøkonomi?

 

Folk gjør mye for penger. Just sayin

 

De beste fysiske bevisene ville du fått om du selv opplevde dette. Det er også sånn mange skeptikere overbevises. Pengebiten er grovt misforstått. Folk som bor i hjemsøkte hus flykter til tider fra dem, og vet selv om hus som gis vekk gratis fordi folk bare vil vekk fra huset. Andre brenner ned huset med vilje. Mange opplever også at slike fenomener ødelegger hele familien. Går man i månedsvis uten å få en skikkelig natts søvn, vil man være irritabel og krangle. Å se på dette som en gullgruve for de som opplever dette er utrolig misforstått. Seriøse som fjerner ånder vil normalt kun ta betalt om de har det som heltidsjobb og om det oppnås resultater. Fjernes ikke problemene så betaler man ingenting. Et fåtall tjener bra på det, men da er de normalt veldig dyktige og arrangerer bl.a kurs og foredrag i tillegg, skriver bøker om det osv. Men da skal man ha en bra cv å vise til.

 

Det hjelper lite hva jeg påstår, man må oppleve det for å forstå.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Til dere som tror på ånder.. Gi meg et fysisk bevis på at deres tilstedeværelse er dokumentert. Ikke kom med tåpelige videoer som viser utslag på måleinstrumenter og lignende. Det er lett å manipulere og har ingen troverdighet.

 

Ikke kom med bullshit som at disse klarsynte kan fortelle om energiene og hvor disse kommer fra. Hvor mye tror du ikke folk gjør for å tjene litt penger i en ellers knapp familieøkonomi?

 

Folk gjør mye for penger. Just sayin

 

Det er lett å manipulere og har ingen troverdighet.

Her mangler du tydeligvis kunnskaper om temaet, og har misforstått grovt det lille du måtte ha lest.

Det du kaller "instrumenter" er et bredt utvalg av teknisk utstyr fra lydopptakere, fotoapparater og videokamera, til måleinstrumenter, sensorer, og registreringsutstyr. Dette brukes av veldig mange årsaker, både for å ha kontroll på et område, verifisere ting, avkrefte ting og masse annet. For å ta litt grunnleggende:

 

Kamera: Kamera kan brukes på mange måter, og ofte settes de opp med f.eks bevegelsessensorer. Her kan man f.eks registrere om det er katter, fugler, mus, rotter osv, om man går i søvne, om noen tuller med folk, og om folk beveger seg innenfor overvåkede områder.

 

Videokamera: Litt av samme type, men mer egnet til å fange opp bevegelser. Man kan sette opp et slikt og la det filme f.eks stua og skjer det noe i stua så vil det bli fanget opp.

 

Bevegelsessensorer av ulike slag: Brukes både for å varsle om folk går inn i overvåkede områder, men også om dører åpner seg, kraner og brytere beveger seg osv. Greit for å varsle om noe skjer og hvor.

 

EMF målere: Brukes bl.a for å teste ut ulike teorier og verifisere f.eks et bevegelig fenomen. Man kan f.eks sette ut flere slike i en gang, og registrere at man får et utslag paralellt med at videokameraet filmet det som passerte måleren og man får en visuell bekreftelse og man f.eks får andre utslag (bevegelsessensorer osv).

Se for deg noe slikt

-----------------------------------------------------------------

x x x x x x x

-----------------------------------------------------------------

Har man en slik gang og plasserer sensorer med gjevne mellomrom så kan man registrere fenomenet både visuelt idet det passerer hvert målepunkt, og man kan ha bevegelsessensorer som trigges hver gang en laserstråle krysses og man kan ha ennet måleutstyr der. Da vil man kunne følge fenomenet idet det passerer punkt for punkt i gangen.

 

FLIR/Temp kamera: Hovedpoenget med disse er at de krever en fast flate for å registrere temperatur. Det vil si, at om det man ser kun er i ens eget hode vil man ikke kunne registrere noe med disse. De vil også kunne registrere temperaturvariasjoner knyttet til dårlig isolasjon, ventilasjon osv.

 

Det finnes sikkert hundre ting til man kan bruke og bruker, noe er spesialkonstruert for å teste ut spesifikke teorier og noe er konstruert for å måle det man vet.

 

Ja, det finnes nybegynnere som ikke vet foran og bak på et flir kamera, men seriøse tar seg god tid og jobber svært systematisk både med å fjerne feilkilder og ha kontrollerte omgivelser. Useriøse finnes i alle bransjer, men det er de seriøse som skaper gode resultater.

 

For å bruke et annet bilde på det, så kjenenr ikke jeg til hvordan tannlegene jobber. Det ville derfor vært dumt av meg å si at utstyret de bruker bare er tøv, siden det ikke har noe å gjøre med tannlegens jobb, fordi jeg ikke kjenner til det. En mekaniker ville vel også blitt sur om jeg kastet verktøyet hans og omtalte det som tull å bruke fordi alt kan fikses med tape og ståltråd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...