Gå til innhold

Åndenes makt - Bare tull eller ligger det noe i det?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg brukte det som en ed, et banneuttrykk. Slutt å prøve å gjette hva jeg mener, det er åpenbart at du ikke skjønner noe som helst om meg.

 

Hvorfor har man behov for å bruke religiøst relatert ed, om man ikke tror på eller har noe forhold til det?

Hvorfor diskuterer du dette om du ikke prøver å trekke fokus vekk fra det vi faktisk debatterte? Persondiskusjon er ikke ok på dette forumet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja hvis du ser det slik, så ok bare glem det. Det er ikke personlig, det blir bare side av samme sak: Man kritiserer først andre for å trekke inn noe subjektivt, mens man selv benytter seg av tilsvarende form for subjektive elementer og forklarer det som en "ed".

 

Da blir det bare naturlig å stille spørmål med logikken .

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Som ett innspill rundt tinnitus så er jo en av behandlingsmetodene å ha lyd i motsatt fase. Dvs man demper/fjerner ubehaget ved å lytte til lyd i motfase med tinnitus lyden.

 

Hvis tinnitus lyden ikke er en lyd så burde vel ikke det å tilføre lyd i motfase hjulpet?

 

Som tidligere nevnt og gjentatt så er det tydelig at skeptikerne ikke har opplevd dette selv men baserer seg på meninger fra andre som heller ikke har opplevd dette selv. Det er jo et pussig argumentasjonsgrunnlag.

 

Det er ikke mange ting man kan påstå man har rett fordi man ikke har opplevd dette selv. Det blir jo som at jeg påstår at holocaust ikke skjedde fordi jeg selv ikke opplevde det og at alle bevis er forfalsket for å lure dumme som tror på det.

Lenke til kommentar

Som ett innspill rundt tinnitus så er jo en av behandlingsmetodene å ha lyd i motsatt fase. Dvs man demper/fjerner ubehaget ved å lytte til lyd i motfase med tinnitus lyden.

 

Sikker på det? For å produsere en lyd i motfase må en mikrofon fange opp den plagsomme støyen, og deretter må signalet forsterkes før det igjen sendes til en høytaler. Tinnitus kan ikke oppfattes hverken av andre mennesker eller mikrofoner, så det å produsere en lyd i motfase, vil etter min mening være umulig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Auditive destimulation therapy (also called "notched music" therapy) uses individually designed music with the patients' favorite music altered to remove the musical tones that match the aural frequencies associated with their tinnitus. The removal of these tones alleviates the tinnitus by destimulating brain activity for these specific frequencies

 

Altså må de finne de frekvensene det gjelder ved å rett og slett prøve og feile mens pasienten sier "høyere" eller "lavere".

 

Men nei, de kan ikke bruke noise cancellation som på Bose hodetelefoner, så det var en løgn, Ankh.

Endret av Shruggie
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som tidligere nevnt og gjentatt så er det tydelig at skeptikerne ikke har opplevd dette selv men baserer seg på meninger fra andre som heller ikke har opplevd dette selv. Det er jo et pussig argumentasjonsgrunnlag.

*rekke opp hånden*

"Da jeg var ung" opplevde jeg flere ting mange vil kalle gjenferd/spøkelser/hva nå enn du vil kalle det. På den tiden trodde jeg, ikke fordi jeg opplevde ting(det kom senere), men fordi jeg likte å tro at det var noe etter døden. Nå er jeg eldre, tror ikke på det, og merkelig nok begynner det å bli en del år siden siste hendelse. Montro om det var diktet opp i mitt eget hode.... :hmm: Hvertfall der jeg har landet, at det var kun min livlige fantasi som ung som satte lyder/optiske bedrag e.l. i system. Enig med tofagrl: Inntil det foreligger empiriske bevis så er det intet annet enn svada i mine øyne. Implikasjonene av dette hvis det skulle være sant, hv. argumentene brukt tidligere "kan ikke måle noe man ikke vet hva er" o.l., er at noen av vitenskapens mest etterprøvde teorier er gale, thats a bit too much..

Endret av Vizla
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

De som har tinnitus har normalt en gjevn dur eller pipelyd så man trenger ikke en mikrofon for å skape en nøyaktig motfase på lyden. De fleste kan prøve og feile til de finner en gjevn motfaselyd som demper plagene.

 

Denne lyden kan så spilles av på ulikt utstyr og man kan også bruke puter med innebygde høyttalere som man kan bruke når man legger seg.

 

For andre vil det hjelpe å ha en radio eller lignende på.

 

Kjenner kun til tinnitus fra medarbeidere og de hjelpemidler de har brukt.

 

En annen vinkling er jo at man regner hørbart område for mennesker mellom 20-20000 hz. Det er lyder både over og under dette området man ikke vil høre. Lyder under 20 hz kan man føle/oppfange selv om man ikke hører dem. Regner med du har hørt om digitalt dop? Infralyd er også dokumentert fører til hallusinasjoner. Det er selvsagt en av tingene som bør sjekkes om man sjekker hjemsøkte hus. Typiske områder med infralyd er ved vindmøller og mot tunnelåpninger.

 

Lydbølger er fasinerende. Antar mange som har tinnitus også fanger opp susing fra blodomløp og lignende.

Lenke til kommentar

Det er derfor jeg skriver oppfatter en lyd og ikke hører. Jeg har ganske mange års erfaring med utøvende musikk på scene og studio, og kjenner veldig godt til den vanlige definisjonen for lyd og hvordan lydbølger/frekvenser fungerer.

 

Jeg kan godt se at du ikke er enig i at det jeg oppfatter kan tolkes som en lyd, samtidig har jeg ingen bedre forklaring. For meg er lyden veldig reell, uansett hva som er årsaken og om den er hørbar for andre. Det finnes ingenting annet bedre beskriver det jeg opplever enn akkurat lyd. At det ikke er en lyd etter vanlig tolkning må jeg stille i annen rekke - igjen fordi det ikke finnes noen bedre måte å forklare det på.

 

Jeg er også veldig klar over årsaken til tinnitus. Det er vanskelig, om ikke umulig, å påvise at en person garantert har tinnitus. Personer med bra gehør kan helt sikkert lure en test om de absolutt vil (huske frekvenser (toner) og omtrent volum). Det vil ikke si at tinnitus ikke finnes. Det finnes ikke i dag noen måte å måle tinnitus på. Kanskje det finnes en måte om 10-30 år. Det er fortsatt mitt poeng, selv om noe ikke kan påvises/avvises i dag, så er det ikke noen garanti for at det ikke vil skje før eller senere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...