Gå til innhold

Den offisielle Samsung Galaxy S3 tråden


Anbefalte innlegg

Hva er forskjellen på disse krypteringene? For noen dager siden hadde jeg problemer med ruteren som gjorde at jeg måtte restarte ruteren, og da fikk jeg ikke endret kryptering. Jeg valgte en kryptering som inneholdt TKIP, og da klarte ikke PCen eller Macen å koble seg opp mot nettverket.

 

Hva er forskjellen på krypteringene?

Eksboks: Hvilken kanal, krypteringstype og modus (b/g/n?) bruker du i routeren?

Belkin og spesielt F5D8231-4 v2 var kjent for problemer med Android 2.2.

http://bookclubs.bar...-4/td-p/1118628

Kanalen er innstilt på Auto. Current &--#62; 3

Akkurat nå er den ikke kryptert, og telefonen fungerer ikke på hverken kryptering og åpen. Har ikke prøvd WEP, men jeg tror ikke at det vil funke heller.

Trådløs moduset er på 11b+g+n.

Endret av Eksboks
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det gjelder forklaringen på krypteringene, så finner du det på f.eks wikipedia.

Generelt så bør/kan man bruke WPA2 AES når man skal ha 11n. WEP er usikkert og støttes ikke av 11n.

 

Det er jo uansett kompabilitetsproblemer for deg nå, så jeg ville lett etter nyere firmware til routeren. Alternativt kan du vente å se om JellyBean fikser nettverksproblemet for deg.

 

Siste utvei er å bytte router. De fleste vil jo fungere uten problemer.

Endret av Jan Skrotnes
Lenke til kommentar

http://www.youtube.com/watch?v=O6OPnOxS4MA&feature=player_embedded#!

 

Noen som vet hvilket program denne karen bruker for å få ikonene til å se slik ut? 0:50

 

Mulig det blir nevnt i videoen, men har ikke lyd her jeg er nå. Ser noen snakker om Apex Pro i kommentarene - er det denne han bruker? Isåfall: er det mulig å få slike ikoner uten å skifte til Apex eller andre launchere?

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

http://www.youtube.com/watch?v=O6OPnOxS4MA&feature=player_embedded#!

 

Noen som vet hvilket program denne karen bruker for å få ikonene til å se slik ut? 0:50

 

Mulig det blir nevnt i videoen, men har ikke lyd her jeg er nå. Ser noen snakker om Apex Pro i kommentarene - er det denne han bruker? Isåfall: er det mulig å få slike ikoner uten å skifte til Apex eller andre launchere?

Er vell apex med egen template

Lenke til kommentar
Jeg vil bare si at det 4600 mAh batteriet fra Mugen er helt utrolig bra. Telefonen har vært på i 48 timer. Jeg har sendt meldinger og ringt og surfet og har 80% igjen.

 

min varte omtrent 40 timer før den var død, men da var wifi konstant på.

Endret av -iL-
Lenke til kommentar

ROM?

Modem er det jeg har beskrevet.

Jeg har den vanligste Kernel, jeg har ikke lastet ned noen andre.

Android 4.0.4

 

Nei, jeg har ikke prøvd andre S3 hos mitt nettverk.

 

Jeg prøvde å endre ruterens instillinger slik at bare min S3s MAC-adresse hadde tilgang til modemet, men det funket ikke og jeg måtte restarte ruteren til "factory settings".

 

Kan ofte være et triks å sjekke hvilken kanal du benytter.

Kanal 13 kan med noe utstyr være et dårlig valg.

Lenke til kommentar

Med siste oppdatering installerte programmet "MyTaxi" seg selv på min S3 og det kan ikke avinstalleres, bare disables. Trodde ikke jeg skulle gidde å roote denne, men hvis Samsung fortsetter med sånt råttent bloat vil jeg vurdere det.

Sjekket denne appen i appstore, og der er det mange som raser etter å ha fått pushet innstallasjonen til telefonen.

Dette er jo egentlig superdrøyt, for å si det mildt! At Samsung/Google kan tillate dette kan jo potensielt åpne opp for at alskens skit vil bli pushet på oss.

 

Nei, tydelig at rooting er nødvendig for å kunne ha en viss kontroll med innholdet på sin egen telefon!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Når det gjelder forklaringen på krypteringene, så finner du det på f.eks wikipedia.

Generelt så bør/kan man bruke WPA2 AES når man skal ha 11n. WEP er usikkert og støttes ikke av 11n.

 

Det er jo uansett kompabilitetsproblemer for deg nå, så jeg ville lett etter nyere firmware til routeren. Alternativt kan du vente å se om JellyBean fikser nettverksproblemet for deg.

 

Siste utvei er å bytte router. De fleste vil jo fungere uten problemer.

Jeg har oppdatert den nyeste firmware til ruteren, men jeg oppdaterte før jeg restarte til factory settings og er usikker på om den nye oppdateringen er stående eller om jeg fikk tilbake den gamle.

 

Er det noen andre her som har Belkin ruter?

 

 

ROM?

Modem er det jeg har beskrevet.

Jeg har den vanligste Kernel, jeg har ikke lastet ned noen andre.

Android 4.0.4

 

Nei, jeg har ikke prøvd andre S3 hos mitt nettverk.

 

Jeg prøvde å endre ruterens instillinger slik at bare min S3s MAC-adresse hadde tilgang til modemet, men det funket ikke og jeg måtte restarte ruteren til "factory settings".

 

Kan ofte være et triks å sjekke hvilken kanal du benytter.

Kanal 13 kan med noe utstyr være et dårlig valg.

Kanalen er på [Auto] Current &--#62; 13.

 

Bør jeg bytte til en annen? Kan velge alle tall mellom 1 og 13.

Endret av Eksboks
Lenke til kommentar

Spiller det noen rolle hva andre har? Hvis du foretrekker rød så ser jeg ingen grunn til at du skal velge noe annet. Drit i hva andre mener og ikke mener, ha det godt med dine egne valg ;)

 

Den rød ser forresten ekstremt bra ut; hadde valgt den istedet for min nåværende hvite hvis jeg kunne :)

Takk :) Da tenker jeg at jeg går for den røde, den blå har ankommet posten men jeg bor 10 min unna moobi så ringer dem imorgen og spør pent om jeg kan bytte, det burde gå bra tenker jeg. Er enig, den røde ser sykt fresh ut. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...