Gå til innhold

Den offisielle Samsung Galaxy S3 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

2 små ting: (kjører siste samsung firwmare som er tilgjengelig via telefonen).

 

1. Vet noen hvordan man kan fjerne den "samsung melodien" når man skrur på telefonen. Jeg ønsker å ha den helt bort eller i det minste lavere volum.

 

2. Noen vet hvordan jeg kan fikse bytteproblem av sms varsle lyd. Har installert Zedge så har prøvd både i Zedge å sette meldingsvarsel tone, men også via innstillinger, lyd og standardvarsler og både "android" og Zedge" der. Prøvd å kopiere MP3 til annen "notification" mappe også. Men uansett hva jeg gjør så bruker den Whistle. Så virker ut som en "heng" eller "skrivebeskyttelse" på den endringen.

Lenke til kommentar

Jeg vil bare si at det 4600 mAh batteriet fra Mugen er helt utrolig bra.

 

Telefonen har vært på i 48 timer. Jeg har sendt meldinger og ringt og surfet og har 80% igjen.

 

 

Stor kontrast fra når du ville myrde mugen og tollvesenet :p Gratulerer, kjøpte med flipdeksel så tror ikke det blir noe mugen på meg i denne omgang, men godt å vite at de holder på kvaliteten

Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183

Jeg vil bare si at det 4600 mAh batteriet fra Mugen er helt utrolig bra.

 

Telefonen har vært på i 48 timer. Jeg har sendt meldinger og ringt og surfet og har 80% igjen.

 

 

Stor kontrast fra når du ville myrde mugen og tollvesenet :p Gratulerer, kjøpte med flipdeksel så tror ikke det blir noe mugen på meg i denne omgang, men godt å vite at de holder på kvaliteten

 

ja det var jo litt rart at de sendte deksel først og så en til pakke med et hvitt deksel + batteri.

 

Så jeg har et reservedeksel.

Lenke til kommentar

Ja, det skjønner jeg. Det med trådløst router var grunnet Wi-Fi, som jeg da altså ikke får brukt (hjemme).

 

Men det er altså 3G jeg lurer på, hvordan jeg kobler meg til det? Har slått av Wi-Fi, men får fortsatt ikke nett-tilkobling. Jeg føler meg veldig, veldig sikker på at det skal være dekning her jeg bor (Hamar, ganske sentralt).

Lenke til kommentar

Ja, det skjønner jeg. Det med trådløst router var grunnet Wi-Fi, som jeg da altså ikke får brukt (hjemme).

 

Men det er altså 3G jeg lurer på, hvordan jeg kobler meg til det? Har slått av Wi-Fi, men får fortsatt ikke nett-tilkobling. Jeg føler meg veldig, veldig sikker på at det skal være dekning her jeg bor (Hamar, ganske sentralt).

 

Prøvd å holde inne av-knappen? På SG2 kommer det opp en liten meny med av/restart/flymodus/datanettverk. Synes å huske det var av som defaultsetting, siden telefonene kjører samme type operativsystem kan det være noe der?

Lenke til kommentar

Bumper for ente gang:

 

Noen som vet hvordan man får koblet seg opp mot hjemmenettverket? Jeg får koblet meg opp mot alle andre nettverk rundt omkring i landet, men ikke mitt hjemmenettverk. Jeg har en Belkin F5D8231-4 v2.

 

STD1_F5D8231-4.jpg

 

Det som undrer meg er at alle andre enheter (to PCer, en mac, en sony ericsson xperia, iphone, ipod touch og samsung galaxy y) fungerer, men ikke min S3. Noen som har en løsning på dette?

 

Kva ROM/Modem/Kernel og Android-versjon har du? Har du root? Prøvd å installere ein annan versjon av Android? Har du prøvd å koble til andre SIII-ar til nettverket ditt?

ROM?

Modem er det jeg har beskrevet.

Jeg har den vanligste Kernel, jeg har ikke lastet ned noen andre.

Android 4.0.4

 

Nei, jeg har ikke prøvd andre S3 hos mitt nettverk.

 

Jeg prøvde å endre ruterens instillinger slik at bare min S3s MAC-adresse hadde tilgang til modemet, men det funket ikke og jeg måtte restarte ruteren til "factory settings".

Lenke til kommentar

Bumper for ente gang:

 

Noen som vet hvordan man får koblet seg opp mot hjemmenettverket? Jeg får koblet meg opp mot alle andre nettverk rundt omkring i landet, men ikke mitt hjemmenettverk. Jeg har en Belkin F5D8231-4 v2.

 

STD1_F5D8231-4.jpg

 

Det som undrer meg er at alle andre enheter (to PCer, en mac, en sony ericsson xperia, iphone, ipod touch og samsung galaxy y) fungerer, men ikke min S3. Noen som har en løsning på dette?

 

Kva ROM/Modem/Kernel og Android-versjon har du? Har du root? Prøvd å installere ein annan versjon av Android? Har du prøvd å koble til andre SIII-ar til nettverket ditt?

ROM?

Modem er det jeg har beskrevet.

Jeg har den vanligste Kernel, jeg har ikke lastet ned noen andre.

Android 4.0.4

 

Nei, jeg har ikke prøvd andre S3 hos mitt nettverk.

 

Jeg prøvde å endre ruterens instillinger slik at bare min S3s MAC-adresse hadde tilgang til modemet, men det funket ikke og jeg måtte restarte ruteren til "factory settings".

 

Hvilken kryptering bruker du? min anbefaling er å kun bruke WPA2 med AES, ikke både TKIP og AES og ikke WPA(1) og WPA2 sammen på samme SSID. Noen routere har mye auto greier som man bør skru av.

 

Vet bla at noen MAC'er (host.. satt ett elpe i halsen) har hatt problemer med dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...