Gå til innhold

Den offisielle Samsung Galaxy S3 tråden


Anbefalte innlegg

Bumper for ente gang:

 

Noen som vet hvordan man får koblet seg opp mot hjemmenettverket? Jeg får koblet meg opp mot alle andre nettverk rundt omkring i landet, men ikke mitt hjemmenettverk. Jeg har en Belkin F5D8231-4 v2.

 

STD1_F5D8231-4.jpg

 

Det som undrer meg er at alle andre enheter (to PCer, en mac, en sony ericsson xperia, iphone, ipod touch og samsung galaxy y) fungerer, men ikke min S3. Noen som har en løsning på dette?

 

Kva ROM/Modem/Kernel og Android-versjon har du? Har du root? Prøvd å installere ein annan versjon av Android? Har du prøvd å koble til andre SIII-ar til nettverket ditt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-16183

Disse sprekkene i plasten, hvor på telefonen befinner de seg?

 

Jeg har 1 "sprekk" i hvert hjørne, og de er så og si parallelle med hverandre - noe som tyder at de skal være der.

 

Har det helt likt på min telefon.

 

Alle har de, men jeg bryr meg ikke noe om de før de åpner seg. Samsung har sagt at de erstatter de som åpner seg, slik jeg har forstått.

 

Hjørnene er naturlige skjøter. Men de som oppstår andre steder skal da ikke være der? Har ikke sett noe mer info fra samsung noe sted om dette. Noen andre som evnt. har en link?

 

En telefon der det er såpass mye rapporter (selv om det sikkert er lite i forholdt til antallet som er solgt) om dette problemet, og en byggekvalitet som ikke akkurat overbeviser, så er det stor sannsynlighet for at jeg returnerer min over helga, med mindre Samsung har noen informasjon om dette som kan avklare om det er en fabrikkasjonsfeil, og om det evnt gjelder en viss batch.

 

Jeg har lest et offisielt svar fra Samsung et sted, men finner ikke tilbake. Det sto at de skulle erstatte i noen tilfeller.

 

Let litt på nettet så finner du sikkert det.

 

Uansett er ikke de skjøtene noe å bry seg om. Ingen bryr seg om en sveis før den er dårlig og sprekker. La nå S3 bevise om den består tiden. Hvis hjørnene åpner seg er det bare å ta den tilbake på reklamasjon.

Lenke til kommentar

Den Equalizer-appen, hvor mye bedre lyd får du i spotify egentlig? Jeg kjøpte meg Jays one + og var som natt og dag fra standard øreplugger, men jeg er fan av batteri for å si det mildt; og skal prøve å ikke ha for mange apps installert at the same time.

 

Den gir mye bedre lyd, jeg har heller ikke merket noe til at den gir økt batteriforbruk. Det kan jo være bugs i enkelttilfeller som gir slike utslag, men hos meg står den hvertfall alltid på og gir meg rett lyd, greit å skifte kjapt mellom ulike presets da jeg har flere forskjellige høyttalere/anlegg som alle gir litt forskjellig lyd.

Hvilken app er det snakk om? Sier aldri nei til forbedret lyd.

 

Apps'en heter "Equalizer". Du finner den på Play

Lenke til kommentar

 

Jeg har lest et offisielt svar fra Samsung et sted, men finner ikke tilbake. Det sto at de skulle erstatte i noen tilfeller.

 

Let litt på nettet så finner du sikkert det.

 

Uansett er ikke de skjøtene noe å bry seg om. Ingen bryr seg om en sveis før den er dårlig og sprekker. La nå S3 bevise om den består tiden. Hvis hjørnene åpner seg er det bare å ta den tilbake på reklamasjon.

 

Joda, man kan jo "bare" sende den inn på reklamasjon senere. Men det er jo kjedelig å måtte levere en mobil vekk en mnds tid når den skal brukes daglig. Ikke har man noen garanti da heller for at dette ikke vil skje igjen. Derfor tenkte jeg at det kanskje er like greit å bruke angreretten først som sist. Om dette problemet er så utbredt som jeg synes det er, så synes jeg det blir for dumt at chassis er laget så simpelt at det ikke tåler lett normal bruk uten sprekkdannelser. Det blir rett og slett for dumt i mine øyne.

 

Greit at samsung retter det på garanti, men det betyr jo ikke at kundene får heft med å levere den fra seg en stund. Trodde dem hadde lært av S2 som jeg ikke kjøpte da den virket litt simpelt bygget, da spesielt i bakdekslet. En flott mobil, som ødlegges av innpakningen.

Lenke til kommentar

Ser ikke problemet jeg ass..

Sprekkdannelser?

Jeg bruker telefonen litt uforsiktig, mista den i bakken et par ganger og den ligger i ei litt trang lomme som det fort havner nøkkler oppi..

Ser ikke antydning til skader eller sprekkdannelser..

Jeg forrhondsbestillte S2 når den kom og den lever i beste velgående enda den også.

Jeg hadde 2 batterier, så det bakdekselet har vært MYE av og på.

Ikke noe tull med det.

 

Skal dere bare bitche og klage over noe som virker som et ikke-problem for de fleste som har denne grom-telefonen, så kan dere vel bare kjøpe en DORO eller vente på den nye overprisa fruktkurven som kommer snart.. :p

 

Makan!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ser ikke problemet jeg ass..

Sprekkdannelser?

Jeg bruker telefonen litt uforsiktig, mista den i bakken et par ganger og den ligger i ei litt trang lomme som det fort havner nøkkler oppi..

Ser ikke antydning til skader eller sprekkdannelser..

Jeg forrhondsbestillte S2 når den kom og den lever i beste velgående enda den også.

Jeg hadde 2 batterier, så det bakdekselet har vært MYE av og på.

Ikke noe tull med det.

 

Skal dere bare bitche og klage over noe som virker som et ikke-problem for de fleste som har denne grom-telefonen, så kan dere vel bare kjøpe en DORO eller vente på den nye overprisa fruktkurven som kommer snart.. :p

 

Makan!

,

 

Er jo supert det at du ikke har opplevd noen problemer. Men det betyr jo ikke at de som har opplevd det ikke bryr seg. Det er jo samsung som velger hva de vil servere kundene sine.

 

Ingen som sier at mobilen teknisk ikke er grom. Det er bare så synd å ødlegge denne opplevelsen med å pakke det inn i noe simpelt. Jeg visste at byggekvaliteten ikke var på topp etter diverse tester, men gjorde et kompriss grunnet at den er nydelig teknisk. Men jeg kan faktisk ikke akseptere en kvalitet som er selvoppløsende. Den tilliten ofrer jeg ikke samsung når de gambler slik på innpakningen.

Lenke til kommentar

Ser ikke problemet jeg ass..

Sprekkdannelser?

Jeg bruker telefonen litt uforsiktig, mista den i bakken et par ganger og den ligger i ei litt trang lomme som det fort havner nøkkler oppi..

Ser ikke antydning til skader eller sprekkdannelser..

Jeg forrhondsbestillte S2 når den kom og den lever i beste velgående enda den også.

Jeg hadde 2 batterier, så det bakdekselet har vært MYE av og på.

Ikke noe tull med det.

 

Skal dere bare bitche og klage over noe som virker som et ikke-problem for de fleste som har denne grom-telefonen, så kan dere vel bare kjøpe en DORO eller vente på den nye overprisa fruktkurven som kommer snart.. :p

 

Makan!

,

 

Er jo supert det at du ikke har opplevd noen problemer. Men det betyr jo ikke at de som har opplevd det ikke bryr seg. Det er jo samsung som velger hva de vil servere kundene sine.

 

Ingen som sier at mobilen teknisk ikke er grom. Det er bare så synd å ødlegge denne opplevelsen med å pakke det inn i noe simpelt. Jeg visste at byggekvaliteten ikke var på topp etter diverse tester, men gjorde et kompriss grunnet at den er nydelig teknisk. Men jeg kan faktisk ikke akseptere en kvalitet som er selvoppløsende. Den tilliten ofrer jeg ikke samsung når de gambler slik på innpakningen.

 

Viss du ikkje vil ha SIII kan du jo kanskje sjå på Lumia 920 når den kjem? Vart veldig frista etter eg hørte om desse rykta :p

Lenke til kommentar

Viss du ikkje vil ha SIII kan du jo kanskje sjå på Lumia 920 når den kjem? Vart veldig frista etter eg hørte om desse rykta :p

 

Windows Phone... Jeg var utrolig nysgjerrig på dette OSet i vår og kjøpte derfor en Lumia 800. Skjermstørrelsen var knall, touch sensitiviteten og responsen i menyer var ekstremt bra, MEN etter to ukers bruk merket jeg hvor mange mangler den har i forhold til Android. Jeg finner rett og slett ikke ord og jeg orker ikke ramse opp hvor ufattelig mye WP mangler i forhold til android. Store ting til banaliteter, det var rett og slett for dårlig. Spesielt mtp. brukertilpasning og utvalg av apps (sistnevnte var den største grunnen til at jeg gikk tilbake til Android).

 

Men ang diskusjonen rundt de sprekkene. Det er solgt en helt uhorvelig mengde SIIIer på lik linje med iPhone 4. Alle er bekjente med at glasset sprekker på 4 enten du slenger den i bakken eller bare legger den litt hardt på pulten. Jeg vil tro de aller, aller fleste S3 eiere ikke er plaget med sprekker i chassiet, men siden det er solgt så vanvittig mange vil frekvensen av rapporter om feil naturligvis være stor, men fortsatt ikke i forhold til hvor mange enheter som er solgt. Du kan selge 100.000 mobiler, men det skal ikke mer enn 10 personer til som klager i de rette kanalene før det anses som et stort problem.

 

Jeg skulle gentlig hatt One X fordi jeg synes sense > touchwiz, men angrer ikke et sekund på at jeg valgte S3 og savner ikke sense i det hele tatt.

 

En annen ting som er verdt å merke seg er at One X er svært lite repareringsvennlig kontra S3 som er meget enkel å reparere selv ved å bestille reservedeler, som det forøvrig er godt utvalg av.

Lenke til kommentar

Den Equalizer-appen, hvor mye bedre lyd får du i spotify egentlig? Jeg kjøpte meg Jays one + og var som natt og dag fra standard øreplugger, men jeg er fan av batteri for å si det mildt; og skal prøve å ikke ha for mange apps installert at the same time.

 

Den gir mye bedre lyd, jeg har heller ikke merket noe til at den gir økt batteriforbruk. Det kan jo være bugs i enkelttilfeller som gir slike utslag, men hos meg står den hvertfall alltid på og gir meg rett lyd, greit å skifte kjapt mellom ulike presets da jeg har flere forskjellige høyttalere/anlegg som alle gir litt forskjellig lyd.

Fungerer appen bare når man bruler Spotify?

 

Lenke til kommentar

Den Equalizer-appen, hvor mye bedre lyd får du i spotify egentlig? Jeg kjøpte meg Jays one + og var som natt og dag fra standard øreplugger, men jeg er fan av batteri for å si det mildt; og skal prøve å ikke ha for mange apps installert at the same time.

 

Den gir mye bedre lyd, jeg har heller ikke merket noe til at den gir økt batteriforbruk. Det kan jo være bugs i enkelttilfeller som gir slike utslag, men hos meg står den hvertfall alltid på og gir meg rett lyd, greit å skifte kjapt mellom ulike presets da jeg har flere forskjellige høyttalere/anlegg som alle gir litt forskjellig lyd.

Fungerer appen bare når man bruler Spotify?

Nei. Over alt så lenge den er aktivert

Endret av jorang
Lenke til kommentar

Viss du ikkje vil ha SIII kan du jo kanskje sjå på Lumia 920 når den kjem? Vart veldig frista etter eg hørte om desse rykta :p

 

Windows Phone... Jeg var utrolig nysgjerrig på dette OSet i vår og kjøpte derfor en Lumia 800. Skjermstørrelsen var knall, touch sensitiviteten og responsen i menyer var ekstremt bra, MEN etter to ukers bruk merket jeg hvor mange mangler den har i forhold til Android. Jeg finner rett og slett ikke ord og jeg orker ikke ramse opp hvor ufattelig mye WP mangler i forhold til android. Store ting til banaliteter, det var rett og slett for dårlig. Spesielt mtp. brukertilpasning og utvalg av apps (sistnevnte var den største grunnen til at jeg gikk tilbake til Android).

 

Men ang diskusjonen rundt de sprekkene. Det er solgt en helt uhorvelig mengde SIIIer på lik linje med iPhone 4. Alle er bekjente med at glasset sprekker på 4 enten du slenger den i bakken eller bare legger den litt hardt på pulten. Jeg vil tro de aller, aller fleste S3 eiere ikke er plaget med sprekker i chassiet, men siden det er solgt så vanvittig mange vil frekvensen av rapporter om feil naturligvis være stor, men fortsatt ikke i forhold til hvor mange enheter som er solgt. Du kan selge 100.000 mobiler, men det skal ikke mer enn 10 personer til som klager i de rette kanalene før det anses som et stort problem.

 

Jeg skulle gentlig hatt One X fordi jeg synes sense &--#62; touchwiz, men angrer ikke et sekund på at jeg valgte S3 og savner ikke sense i det hele tatt.

 

En annen ting som er verdt å merke seg er at One X er svært lite repareringsvennlig kontra S3 som er meget enkel å reparere selv ved å bestille reservedeler, som det forøvrig er godt utvalg av.

 

Hahahaha, jeg må quote hele delen rett og slett jeg var i NØYAKTIG samme situasjon som deg - i Mai kjøpte jeg meg nexus (som chess ved et uhell SKROTET når dem bare skulle bytte ut skjerm - derfor jeg får GSIII nå) men tilbake til "historien" Kjøpte Nokia lumia 800 som var den hissigste, jeg elsker designet til Nokia, byggekvaliteten og ble imponert, I TILLEGG fikk jeg løfte fra nokia butikken at alle disse mobilene ville automatisk bli oppgradert til win8 (noe som var løgn)

 

Mitt behov for smartmobil falt drastisk etter jeg fikk tablett (Prime 201) påsken så var jeg nyskjerrig på winmobile da jeg krever ingen lugging og at alt skal gå smooth ( noe som seriøst bør forventes fra toppmodeller 2012) men etter en uke med nokia så opplevte jeg det akkurat det samme som deg, jesus christ det ble kjedelig og mangelen på essensielle apps var grusomt! (nettbank, nsb, spotify etc) og samtidig kom annoseringen at ingen av mobilene ville la seg oppgradere til win8, så jeg gikk til butikken her i Oslo og sa at jeg følte meg lurt via løfte om win8 oppgraderingen og fikk hevet kjøpet, i tillegg sa dem at alle de appene som manglet mai 2012 var "rett rundt hjørnet" og jeg kjøper ikke en mobil for å VENTE på apps som lacker ETA.

 

Så jeg gikk for nexusen, da jeg hørte rykter om neste android ville ha smootnes uten like og elsket den til chess altså kastet den ved et uhell nå på onsdag.

SÅÅÅ, jeg har hatt 2 GSII og nexus og før dette HTC Desire HD og jeg elsket sense (Trodde jeg) sitter på desire HD nå faktisk til jeg får GSIII og lar meg imponere over sense og jeg har alltid trodd : sense &--#62; TW (hatet TW på GSII, føltes bare "billig")

 

I tillegg så har alle skrytet av One X design og kvalitetfølelse og sense som er hippy kay yay feeling i forhold til TW i GSIII, så jeg testet og holdt begge to i den lokale netcom butikken og for meg så failet jeg brutalt å se hva som var så digg med one x, GSIII føltes bedre og gikk mye bedre til tross for at jeg testet den en uke gamle 4.0.4 sense versjonen på One X.

 

- 4.0.4 kom ut forrige uke til sense? Men jeg har jo hatt denne versjonen på nexus i 4 måned? Da var valget lett : Samsung er raskere på oppdateringer og er ikke i en situasjon hvor dem sliter økonomisk og jeg gleder meg sykt til JB til 4.1 "project butter"

I menyen til one x så lugget det rett og slett, og det var rett og slett nekt.

 

Såååh jaah, TW er "cartonish" men leste at i 4.1 så får du en mulighet for å huke av at TW blir minimalistisk så får jeg se om jeg får bruk for alle disse fancy software-sakene til GSIII.

Noen som faktisk bruker f.eks video og sjekker mail samtidig? : O

Endret av Dukien
Lenke til kommentar

Beklager at jeg kanskje stiller et dumt spørsmål. Hvordan får jeg innstalert automatisk på mitt minnekort og ikke på telefonen? Hvordan får jeg flyttet programmer over fra telefonen til minnekortet?

 

MVH

 

TMH

 

Går ikke...

Klart det går,ikke med alle prog,men søk etter apps2sd på playstore

Er faktisk litt usikker på om det går etter oppdatering til android etter versjon 4.xx.

 

Jeg prøvt, men fungere ikke hos meg, og forklaringen ifra xda forumet er at det ikke går så lett, ihvertfall ikke uten masse styr.

Ok var ikke klar over det, det er jo ikke noe gøy:(
Lenke til kommentar

skjermen på min s3 har knust, hvor fikser jeg dette biligst?? Sett filmer på youtube, der folk bytter den selv, men ser ut som litt for mye stress en det jeg ønsker.

 

Sjangseløst opplegg at man må bytte lcdskjermen også, selv om det bare er glasset forran lcd`en som er knust.

Lenke til kommentar

Den Equalizer-appen, hvor mye bedre lyd får du i spotify egentlig? Jeg kjøpte meg Jays one + og var som natt og dag fra standard øreplugger, men jeg er fan av batteri for å si det mildt; og skal prøve å ikke ha for mange apps installert at the same time.

 

Den gir mye bedre lyd, jeg har heller ikke merket noe til at den gir økt batteriforbruk. Det kan jo være bugs i enkelttilfeller som gir slike utslag, men hos meg står den hvertfall alltid på og gir meg rett lyd, greit å skifte kjapt mellom ulike presets da jeg har flere forskjellige høyttalere/anlegg som alle gir litt forskjellig lyd.

Fungerer appen bare når man bruler Spotify?

Nei. Over alt så lenge den er aktivert

Ok, takk!

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...