Gå til innhold

The Elder Scrolls Online kunngjort (PC)


Anbefalte innlegg

Hvorfor i helvete må man ødelegge enda et godt spillunivers?!?

Jeg hater MMOer...

 

Det er de som ikke mestrer MMO sjangeren som ødelegger spillet og ikke MMOer generelt. Mange tror at det er sjangeren som er ødeleggende og dette stemmer ikke. Det er spillutviklere som ikke vet hva de driver med som ødelegger spill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil jo håpe ambisjonsnivået er såpass at dei har med heile Tamriel-kontinentet.

Både ja og nei. Håper på lush grafikk (som FC likte å si om AoC, selv om provinsene ble in minste lagt der).

Derfor er ikke det å forakte en håndplassert verden pen verden fremfor en litt blass og tom stor en.

 

Dessuten har man en unik mulighet til å skreddersy utvidelser.

 

Man kan si at ikke hele Azeroth kom med også i WoW da "kontinenter" har blitt lagt til i ekspansjoner.

 

 

Teikn i tiden. Med tvungen multiplayer har du både enkel DRM og potensiale for mikrotransaksjonar/subscription fee.

 

Om dette med Hero Engine er sant, så kjem vel dette til å vere kastrofalt generisk.

 

Håper i det lengste det ikke er HERO.

 

Men det sagt er det vel GD fra DAoC. Dette spillet hadde vel heller ikke den vakreste grafikken, men har jo fått en høy stjenere i MMO verden (mye pga sieging etc). Altså kan det bli bra selvom ikke grafikken blir top notch.

Lenke til kommentar

Hvorfor i helvete må man ødelegge enda et godt spillunivers?!?

Jeg hater MMOer...

 

Det er de som ikke mestrer MMO sjangeren som ødelegger spillet og ikke MMOer generelt. Mange tror at det er sjangeren som er ødeleggende og dette stemmer ikke. Det er spillutviklere som ikke vet hva de driver med som ødelegger spill.

 

Dummeste jeg har hørt!

MMOer er ikke annet enn enn 20-timers opplevelse draaaaaaaaaaaaaaaatt ut i det lengste med løping og grinding.

 

Nei, server oss heller de gode historiene slik at vi kan kose oss med de alene i vårt eget tempo. Jævla MMO-mas.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spillet utvikles i all hovedsak av et annet team enn de som lager den opprinnelige serien. De har selvfølgelig et samarbeid på tvers av gruppene men det virker ulogisk at de velger å vrake det som allerede er 'perfekt' for både forbrukerne og Bethesda. Med tanke på at TES følger historiske mønstre så stopper nok serien uansett med tiden. Dersom den hadde vært mer lik Final Fantasy (alltid ny setting, theme, osv) så kunne serien fortsette for alltid - men den vil nok ikke det.

Det er ingen tvil om at Hero Engine er dårlig og funker generelt dårlig på ny maskinvare (utnytter ikke mange threads, osv).

Var det første avsnittet òg til meg? Eg er innforstått med den interne strukturen i Bethesda-land, ta det med ro. :)

At TES følg historiske mønster - om du er ganske liberal med bruken av historisk - kjem nok aldri til å overstyre det faktum at det først og fremst er ein enormt innbringande IP, som dermed kjem til å leve til han ikkje lenger er innbringande.

Uansett, hero engine er ikkje berre dårleg frå eit teknisk perspektiv, men den er spesifikt designa for å by på ein fullstendig uoriginal EQ/WoW-klone-oppleving. Noko som ikkje tyder på at originalitet er ambisjonen. Ut i frå artikkelen høyres spelet ut som "DAoC i Tamriel".

 

Man kan si at ikke hele Azeroth kom med også i WoW da "kontinenter" har blitt lagt til i ekspansjoner.

 

Det viktige der er vel at både heile Kalimdor og heile Azeroth (kontinentet, ikkje verda) var med i WoW frå vanilla av. Alt som har kome sidan då har vore separate kontinent eller ikkje på same verd. Tamriel som kontinent er samanhengande (med unntak av Summerset Isle), så det vert litt kunstig-like om det berre er nokre få provinsar som får vere med. Dei treng sjølvsagt ikkje å ha med alle kontinent på Nirn, dei har vi jo ikkje fått sjå i tidlegare TES-spel uansett.

Lenke til kommentar

Hvorfor i helvete må man ødelegge enda et godt spillunivers?!?

Jeg hater MMOer...

 

Det er de som ikke mestrer MMO sjangeren som ødelegger spillet og ikke MMOer generelt. Mange tror at det er sjangeren som er ødeleggende og dette stemmer ikke. Det er spillutviklere som ikke vet hva de driver med som ødelegger spill.

 

Dummeste jeg har hørt!

MMOer er ikke annet enn enn 20-timers opplevelse draaaaaaaaaaaaaaaatt ut i det lengste med løping og grinding.

 

Nei, server oss heller de gode historiene slik at vi kan kose oss med de alene i vårt eget tempo. Jævla MMO-mas.

Mye av det som gjør MMORPG spesielt er ikke forbredet, Folk spiller MMORPG fordi de vil vere ilag med andre spillere, om det er dansing, Roleplay, eller ha det beste gearet og vise i konkurranser ,

det som gjorde at jeg likte wow var disse tingene, men det er 2012 nå og det ingen som gjør noe med disse tingene, de bare fortsetter og fokusere på slåssing, Lore og omgivelsene,

 

Kan de ikke gjøre MMORPG mere sosialt for pokker!!! JEG VIL HA SEX MED ALVER OG DRIKKE ØL PÅ PUBER OG HA ET HUS OG GIFTE MEG .. FOREVER ALONE NOOO ITS WRONG!!

http://www.nooooooooooooooo.com/

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det viktige der er vel at både heile Kalimdor og heile Azeroth (kontinentet, ikkje verda) var med i WoW frå vanilla av. Alt som har kome sidan då har vore separate kontinent eller ikkje på same verd. Tamriel som kontinent er samanhengande (med unntak av Summerset Isle), så det vert litt kunstig-like om det berre er nokre få provinsar som får vere med. Dei treng sjølvsagt ikkje å ha med alle kontinent på Nirn, dei har vi jo ikkje fått sjå i tidlegare TES-spel uansett.

 

Ja litt kunstig, men man tenker ikke på dette i AoC. Poenget er at verden utvider seg etterhvert uansett. Hvorvidt man utvider med "kjent land" eller finner på nye kontinent er for meg i og for segikke så farlig. Selvom jeg holder en knapp på "kjent land" blir mer helstøpt of gjennomtekt da.

 

F.eks skulle de velge å bare starte med Hammerfell eller provinsene fra Daggerfall (dog litt nedscalet) og fyller dette med innhold er det plenty for en meget rik opplevelse. I Så måte kunne man joinet et av det 3 kongehusene (Daggerfall/Wayrest/Sentinel) og kjempet for dets eksistens, samt heder og ære. En drøm gått i opplfyllelse for min del.

Selvom ja det var nok ikke disse 3 faksjonene det ble refert til. :)

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Håper de finner på noe banebrytende med quests og slikt. Hater å få følelsen av å være en av millioner som har gjort den samme questen, og at det jeg gjør ikke setter noen spor i verden.Jeg liker veldig godt at vaktene og slikt snakker om det som skjer rundt omkring i spillet.Hvordan har de tenkt å løse det?The Elder Scrolls-spillene baserer seg på et veldig personlig møte med et magisk univers.Det vil vise seg om dette blir bevart når det blir til et MMO.

Veldig vanskelig å sette spor etter deg i et MMO, noen andre har gjort questen før deg, Nærmeste er vel instancing i WOW der du faktisk gjør forsjeller, ja om en kompis er sammen med deg kan han se noe annet.

 

Lenke til kommentar

http://www.eurogamer.net/articles/2012-05-04-the-elder-scrolls-online-preview-leaked-detailed

 

"The graphics are stylised with a tint of cartoon, in a way reminiscent of Kingdoms of Amalur: Reckoning. The gameplay is Elder Scrolls squashed to fit a lag-conscious and balance-conscious MMO world - i.e. real-time combat is out, and classes, levels, hot bars and a third-person viewpoint are in."

 

"Becoming a werewolf or a vampire is a no-no, as will be mastering all skills and becoming godlike in power."

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125

Blir jo selvsagt tullete om man kan modde til seg fordeler, når man spiller med/mot andre.

Dog det vil nok bli noe modding for det. Modding av User Interface, og slike ting ;)

 

Mine umiddelbare tanker om det er at dette ser jeg fram til. Flere ganger i Skyrim hvor jeg tenkte at dette hadde vært kult å delt med noen. Så multiplayer eller MMO er jo noe jeg hadde sett fram til.

Det sier seg selv at å modde et MMO ikke går noe bra. Men modding av UI er ikke akkurat nok til å gjøre opp for det vi fratas i et ES-mmo. Moddemiljøet gjør ganske imponerende ting når det kommer til Elder Scrolls-serien, alt fra helt nytt innhold til bedre grafikk. Husker fortsatt Oblivion-modden som fjernet loadingen når man gikk inn i byer, en relativt enkel endring som fikk verdenen til å føles mer sammenhengende.

 

Multiplayer hadde jeg faktisk sett fram til selv i Elder Scrolls, syns det kunne forbedret spillopplevelsen så lenge hovedfokus lå på singleplayer. Litt som i Fable der de som deltok i spillet ditt på sett og vis bare var tilskuere som tilfeldigvis også kunne drepe ting.

Lenke til kommentar

Skyrim var jo allerede i bunn og grunn et MMO uten andre spillere, så dette er jo et naturlig og forståelig trekk, men det virker som dette spillet blir i 3. person, og skal bruke samme motor som SWTOR, og det stusser jeg litt over.

 

Ut fra de bildene fra Gameinformer som har lekket ser spillet veldig tegneserieaktig ut.

Lenke til kommentar

Skyrim var jo allerede i bunn og grunn et MMO uten andre spillere, så dette er jo et naturlig og forståelig trekk, men det virker som dette spillet blir i 3. person, og skal bruke samme motor som SWTOR, og det stusser jeg litt over.

 

Ut fra de bildene fra Gameinformer som har lekket ser spillet veldig tegneserieaktig ut.

 

Har ikke sett noe som ser cartoonish ut sålangt? har du en link?

Lenke til kommentar
Hvorfor i helvete må man ødelegge enda et godt spillunivers?!?Jeg hater MMOer...
Det er de som ikke mestrer MMO sjangeren som ødelegger spillet og ikke MMOer generelt. Mange tror at det er sjangeren som er ødeleggende og dette stemmer ikke. Det er spillutviklere som ikke vet hva de driver med som ødelegger spill.

 

Å løpe rundt med "evig liv" ødelegger hele innlevelsen, for min del. Karakterer som dukker opp under navn som D3ath4U, eller Hax0r666, ødelegger enda mer. Slike ting er typisk for MMO spill.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...