Gå til innhold

The Elder Scrolls Online kunngjort (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt dumt for det er alltid greit å kunne ta frem Elder Scrolls når noen sier at bare online spill kan tjene penger.

Likevel er det fint for de som alltid har ønsket å spille TES sammen med noen, og jeg regner med at det fortsatt vil lages SP spill i serien.

Jeg holder meg langt unna online spill dog.

Ser på spill som samme form for underholdning som bøker, altså noe jeg gjør alene (bortsett fra når familiemedlemmer setter seg ned for å se meg spille Uncharted eller Heavy Rain fordi det minner om en film). Det er fint at det finnes online spill for de som liker det, men nå blir det snart ikke annet.

Virker som om alle tror det er så lett å tjene penger på det, men markedet må da snart være mettet.

Endret av Nether
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Litt dumt for det er alltid greit å kunne ta frem Elder Scrolls når noen sier at bare online spill kan tjene penger.

Likevel er det fint for de som alltid har ønsket å spille TES sammen med noen, og jeg regner med at det fortsatt vil lages SP spill i serien.

Jeg holder meg langt unna online spill dog.

Ser på spill som samme form for underholdning som bøker, altså noe jeg gjør alene (bortsett fra når familiemedlemmer setter seg ned for å se meg spille Uncharted eller Heavy Rain fordi det minner om en film). Det er fint at det finnes online spill for de som liker det, men nå blir det snart ikke annet.

Virker som om alle tror det er så lett å tjene penger på det, men markedet må da snart være mettet.

Jeg vet ikke helt, det kan hende at med og ha denne lekende grafikken i spillet som ikke er så veldig imponerende, at de tar igjen med veldig bra gameplay, siden dette kommer 2013 så trur jeg de har et skjult kort,

 

Eller de MÅ ha et skjult kort, jeg ser bare ikke for meg at folkene som har laget serien er så dum at de lager pure mmorpg generisk kjedelig spill,

 

Jeg håper de de inoverer mmo sjangeren, alle vet jo at graffiken ikke er det viktigste.

 

Og jeg skjønner ikke at noen gjør noe med det sosiale i spillet, legg inn litt mere sammarbeid, sosiale ting og byer med hus og sånt, people eat that shit up, men desverre så er de fleste mmo bare slåssing........ sigh :(

Lenke til kommentar

Først så tenkte jeg "jaaa dette kan jo kanskje bli bra?",

Men så så jeg det screen shot'e og jeg tenkte "WTF is this?!?!"

Og deretter så jeg den videoen som jeg ikke fikk noen som helst følelse av glede og at dette spillet kom til å bli awesome. Og den er ikke en gang sammenlignbar med traileren til Skyrim. til traileren av Skyrim så fikk jeg gledestårer i øynene vær gang jeg så den!

 

Så det må være det at de har et skjult kort som personen over sa, ellers er de doomed... :p

 

Er spendt på hva de skriver om spillet i Juni utgaven av Game Informer.

Lenke til kommentar

Slik spillet fremstår nå virker det som nok en generisk og platt 12 på dusinet MMO.

Visuelt SWTOR, innhioldsmessig DOAC bare med Dunmer, Bosmer etc.

 

Som Zealuu også har pekt på er alliansene kunstig oppbygd.

Tror 3 faksjoner og Realm vs Realm kan ha noe for seg (selvom om det ikke akkurat er noe nytt), men synes Imperials burde ha en viktig rolle i det, evt. og eller kongehusene.

 

Enig som det skrives over ang. footage etc. Og vi kan vel ikke renge med alt for store forandringer hvis de skal ha dette ut i 2013 (er ikke så lenge til beta da).

Lenke til kommentar

Slik spillet fremstår nå virker det som nok en generisk og platt 12 på dusinet MMO.Visuelt SWTOR, innhioldsmessig DOAC bare med Dunmer, Bosmer etc.Som Zealuu også har pekt på er alliansene kunstig oppbygd.Tror 3 faksjoner og Realm vs Realm kan ha noe for seg (selvom om det ikke akkurat er noe nytt), men synes Imperials burde ha en viktig rolle i det, evt. og eller kongehusene.Enig som det skrives over ang. footage etc. Og vi kan vel ikke renge med alt for store forandringer hvis de skal ha dette ut i 2013 (er ikke så lenge til beta da).

 

Men skal vi virkelig begynne og dømme spillet etter 13 korte notater fra en info side

Lenke til kommentar

Det er jo vel ikkje akkurat domfelling, men spådomar. Poenget er jo at notatene inneheldt såpass mykje info om heilt grunnleggjande aspekt av spelet - sjølve kjerna, om du vil - at det er ganske lett å tenke seg til korleis sluttresultatet vert. Hero engine, 3-veis RvR, hotbars, class system ....

Lenke til kommentar

Det er jo vel ikkje akkurat domfelling, men spådomar. Poenget er jo at notatene inneheldt såpass mykje info om heilt grunnleggjande aspekt av spelet - sjølve kjerna, om du vil - at det er ganske lett å tenke seg til korleis sluttresultatet vert. Hero engine, 3-veis RvR, hotbars, class system ....

Ja jeg vet, dere tar opp denne Hero Engine, og det er skummelt, Men jeg er liksom ikke helt sikker på dette, alt virker veldig rart for meg,

Zenimax er Bethesda og Bethesda er Zenimax, er jo samme folkene, og håper de tar Blizzard måten og ivertfall prøver bruker kvalitet og ikke kun hører på hva de høyeste i designet har og si.

 

Men jeg håper med enkel grafikk kommer en frisk pust.

Som sagt de MÅ ha et kort bak hånden, dette MMO greiene går bare ikke lengre

Lenke til kommentar

Kvalitet holder ikke ihvertfall. Er nært sagt umulig å gjøre noe likt wow og være vellykket. Bare se på swtor. De safet det med et meget velpolert spill (ihvertfall det jeg opplevde), men problemet er at veeldig mange har spilt wow lenge (meg inkludert, men ikke lenger) og da er drittlei spill som er like. Guildwars 2 er forskjellig nok til at jeg likte det.

Lenke til kommentar

Problemet med MMO sjangeren er at majoriteten av spill som kommer ut fokuserer på kamp og ikke de andre aspektene av spillet. Ser man på SWG så hadde man hus man kunne bygge, ,an kunne bygge hele byer hvis man ville. Crafting var noe av det beste innenfor MMO og PvP skjedde overalt utenat man måtte inn i en spesiell sone.

 

Det eneste MMO som virkelig var interessant etter SWG var Darkfall Online, hadde sine feil men du for en følelse det ga innimellom. Og det beste av alt, det var ikke som wow eller de andre klonene.

Lenke til kommentar

Problemet med MMO sjangeren er at majoriteten av spill som kommer ut fokuserer på kamp og ikke de andre aspektene av spillet. Ser man på SWG så hadde man hus man kunne bygge, ,an kunne bygge hele byer hvis man ville. Crafting var noe av det beste innenfor MMO og PvP skjedde overalt utenat man måtte inn i en spesiell sone.

 

Det eneste MMO som virkelig var interessant etter SWG var Darkfall Online, hadde sine feil men du for en følelse det ga innimellom. Og det beste av alt, det var ikke som wow eller de andre klonene.

 

 

De kan pynte spillene med lettere crafting og house system som mange MMo har , heck Age of conan har egne baser som de bygger i siege,

 

Uansett hvor mye de prøver og forbrede dette gamle mmorpg system så vil det fortsatt vere kjedelig,

de trenger inovasjon noe som er frisk pust, noe hvor spille anmeldere slipper og komplimentere de småeste simple detaljer hvor F.eks (Guild Wars har) gratis måned og uten auto atack på alle angrep, og at du starter ikke med og sloss med griser,

 

Vi må ha et spill hvor folk ikke nevner wow ELLER at spillet ikke er som andre mmo med småe ting som det over meg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De kan pynte spillene med lettere crafting og house system som mange MMo har , heck Age of conan har egne baser som de bygger i siege,

 

Uansett hvor mye de prøver og forbrede dette gamle mmorpg system så vil det fortsatt vere kjedelig,

de trenger inovasjon noe som er frisk pust, noe hvor spille anmeldere slipper og komplimentere de småeste simple detaljer hvor F.eks (Guild Wars har) gratis måned og uten auto atack på alle angrep, og at du starter ikke med og sloss med griser,

 

Vi må ha et spill hvor folk ikke nevner wow ELLER at spillet ikke er som andre mmo med småe ting som det over meg

 

Basene i Conan var en vits, mekanikken rundt siege funka ikke godt og det var ingen god grunn for å bygge opp byen.

 

Har du spilt Darkfall Online? Det er ett spill som gjorde mye "nytt" i forhold til alle wow klonene. Ett massivt landskap hvor spilleren kunne bygge hus på enkelte områder, flere områder hvor de kunne bygge byer og man sloss for å ta over byene. Skill basert slik at det var hvor dyktig du var og hvilke skill du hadde lært deg som avgjorde kampen. Problemet var at det var ingen skill cap, så etterhvert var eneste muligheten for å kunne sloss mot andre var å lære seg alt av magi og kampskilløs fordi det var det de som var gode i PVP hadde. De hadde alt av spells, alt av angrep så hvis man hadde trent opp tohåndsvåpen og bue så hjalp det ikke når man møtte noen med alt av spells tilgjengelig. Og Drakfall ville aldri slått ann blant wow majoriteten, det hadde full loot. Daua man mista man alt, men på en annen side, vant man så var det en reell gevinst i det og.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De kan pynte spillene med lettere crafting og house system som mange MMo har , heck Age of conan har egne baser som de bygger i siege,

 

Uansett hvor mye de prøver og forbrede dette gamle mmorpg system så vil det fortsatt vere kjedelig,

de trenger inovasjon noe som er frisk pust, noe hvor spille anmeldere slipper og komplimentere de småeste simple detaljer hvor F.eks (Guild Wars har) gratis måned og uten auto atack på alle angrep, og at du starter ikke med og sloss med griser,

 

Vi må ha et spill hvor folk ikke nevner wow ELLER at spillet ikke er som andre mmo med småe ting som det over meg

 

Basene i Conan var en vits, mekanikken rundt siege funka ikke godt og det var ingen god grunn for å bygge opp byen.

 

Har du spilt Darkfall Online? Det er ett spill som gjorde mye "nytt" i forhold til alle wow klonene. Ett massivt landskap hvor spilleren kunne bygge hus på enkelte områder, flere områder hvor de kunne bygge byer og man sloss for å ta over byene. Skill basert slik at det var hvor dyktig du var og hvilke skill du hadde lært deg som avgjorde kampen. Problemet var at det var ingen skill cap, så etterhvert var eneste muligheten for å kunne sloss mot andre var å lære seg alt av magi og kampskilløs fordi det var det de som var gode i PVP hadde. De hadde alt av spells, alt av angrep så hvis man hadde trent opp tohåndsvåpen og bue så hjalp det ikke når man møtte noen med alt av spells tilgjengelig. Og Drakfall ville aldri slått ann blant wow majoriteten, det hadde full loot. Daua man mista man alt, men på en annen side, vant man så var det en reell gevinst i det og.

Wow dette må jeg sjekke ut, jeg elsker konseptet,

Er det gammelt og utdatert eller fortsatt sterkt spill??

Lenke til kommentar

Wow dette må jeg sjekke ut, jeg elsker konseptet,

Er det gammelt og utdatert eller fortsatt sterkt spill??

 

Det er ikke spesielt gammelt, men dessverre lite aktivt idag. :/ De driver og lager Darkfall 2.0 som visstnok skal fikse på en del av feila de gjorde i første omgang. men når det kommer er uvisst :p

 

www.darkfallonline.com er hjemmesiden, skal være gratis trials så du kan teste det ut, men spillet har vel lite folk som er aktive og lett for at de som er aktive bare ganker folk nå. Men jeg kan ta feil. :)

 

Amerikanske serverne er vel den mest aktive tror jeg, så takler du litt ping så burde det gå greit, men sjekk det ut det gir deg en idè om hva de hadde planer på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Wow dette må jeg sjekke ut, jeg elsker konseptet,

Er det gammelt og utdatert eller fortsatt sterkt spill??

 

Det er ikke spesielt gammelt, men dessverre lite aktivt idag. :/ De driver og lager Darkfall 2.0 som visstnok skal fikse på en del av feila de gjorde i første omgang. men når det kommer er uvisst :p

 

www.darkfallonline.com er hjemmesiden, skal være gratis trials så du kan teste det ut, men spillet har vel lite folk som er aktive og lett for at de som er aktive bare ganker folk nå. Men jeg kan ta feil. :)

 

Amerikanske serverne er vel den mest aktive tror jeg, så takler du litt ping så burde det gå greit, men sjekk det ut det gir deg en idè om hva de hadde planer på.

Skal spille det idag, et spårsmål, de spør om hvilken land jeg bor i og sånt, er det farlig og ta amerika visst jeg skal betale senere ?

 

Nevermind så man kan velge norge i Usa servern

 

 

(edit) WOW rask nedlasting 5 gb på 20 min

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

Det som du vil merke fort at er veldig forskjellig fra de typiske spilla er at quests er ett fremmedord. Det er lite som veileder deg fremover og forteller deg hva du skal gjøre. Alt er opp til deg og hva du vil gjøre. Dog anbefalerjeg deg å begynne med å ta de første questa med å drepe noen goblins. Du får litt loot og litt erfaring med hvordan ting fungere.

 

Jeg hadde hatt mye større håp til TES:O hvis de hadde gått for en slik løsning enn for den typiske MMO sjanger biten. Men for tidlig og dømme TES:O nedenom og hjem. så tiden vil vise. :)

Endret av Squeekie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...