Gå til innhold

The Elder Scrolls Online kunngjort (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Håper de finner på noe banebrytende med quests og slikt. Hater å få følelsen av å være en av millioner som har gjort den samme questen, og at det jeg gjør ikke setter noen spor i verden.

Jeg liker veldig godt at vaktene og slikt snakker om det som skjer rundt omkring i spillet.

Hvordan har de tenkt å løse det?

 

The Elder Scrolls-spillene baserer seg på et veldig personlig møte med et magisk univers.

Det vil vise seg om dette blir bevart når det blir til et MMO.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125

Elder Scrolls-serien er jo kjent for å kunne moddes. Viktigst av alt er vel at serien er kjent for å bli forbedret kraftig av moddemiljøet.

 

Det får vi ikke sett noe av i et MMO. Innlevelsen skades også hvis de velger å prøve seg på å fortelle story eller lignende. Syns hverken SWTOR eller GW2 lykkes med å omgå problemene som et MMO medfører på den fronten, selv om jeg naturligvis syns at GW2 spesielt skal være et MMO.

Lenke til kommentar
Spillet skal bruke Hero engine. Nei takk.
Du kødder? AudaNår jeg tenker meg om:- En meget kjent ip- En ganske så bra singleplayerserie gjort om til mmo- En origins variant, alt skjer tusener av år før singleplayer spillene- Trolig vm i hype etterhvert- Hero engineTi poeng til de som ser hva slags fadese dette minner meg omBeklager folkens jeg prøver ikke å være altfor skeptisk altså, men hero engine..... :cry:

 

Hero engine var jo en total fadese. Så dette setter forventningene mine ned enda et par hakk. Men det er jo lov å håpe at det går rett vei med spillet. Men håper dem tør å satse, gi oss en åpen økonomi og verden. Mer sandkassespill.

 

Skulle gjerne likt å sett en blanding mellom EQ2, og SWG. Egne zoner for player housing, avansert crafting, og en totalt spillerstyrt økonomi. Vi får se :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei nei nei nei...

 

Dette har jeg en følelse av ikke kommer til å bli bra.

Eldser Scrolls med levling fra 1-X level, instancer og raids... nei, bare nei.

 

TES er best som det er nå mtp leveling systemet og combat, dette som MMO kommer ikke til å klare seg tror jeg.

Lenke til kommentar

Dett var dett.

 

Singleplayer vil uten tvil bli tonet ned i fremtiden. Om 5 år finnes det ikke singleplayer her, kun multiplayer.

 

Med tanke på suksessen de har hatt med Skyrim så tviler jeg på at Bethesda vil slutte å lage singleplayer TES spill. Dessuten er jeg usikker på om Zenimax sitt team er det samme som har laget Skyrim og øvrige andre TES titler, så sånn sett kan 2 team lage spill uavhengige av hverandre.

Lenke til kommentar

Tilbake til hvilke(n) Province vi kan anta at kommer med i spillet...

"Bildet" på gamer.no og på Zenimax Online kan vel se ut å være "fra" Hammerfell..?

Altså er det rimelig å anta at den provisen blir endel av det.

 

Vil jo håpe ambisjonsnivået er såpass at dei har med heile Tamriel-kontinentet.

 

 

Det er en ganske paranoid påstand. Hvorfor skal de tone ned deres suksess? Det gir absolutt ingen mening.

 

Teikn i tiden. Med tvungen multiplayer har du både enkel DRM og potensiale for mikrotransaksjonar/subscription fee.

 

Om dette med Hero Engine er sant, så kjem vel dette til å vere kastrofalt generisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tilbake til hvilke(n) Province vi kan anta at kommer med i spillet...

"Bildet" på gamer.no og på Zenimax Online kan vel se ut å være "fra" Hammerfell..?

Altså er det rimelig å anta at den provisen blir endel av det.

 

Vil jo håpe ambisjonsnivået er såpass at dei har med heile Tamriel-kontinentet.

 

 

Det er en ganske paranoid påstand. Hvorfor skal de tone ned deres suksess? Det gir absolutt ingen mening.

 

Teikn i tiden. Med tvungen multiplayer har du både enkel DRM og potensiale for mikrotransaksjonar/subscription fee.

 

Om dette med Hero Engine er sant, så kjem vel dette til å vere kastrofalt generisk.

 

Spillet utvikles i all hovedsak av et annet team enn de som lager den opprinnelige serien. De har selvfølgelig et samarbeid på tvers av gruppene men det virker ulogisk at de velger å vrake det som allerede er 'perfekt' for både forbrukerne og Bethesda. Med tanke på at TES følger historiske mønstre så stopper nok serien uansett med tiden. Dersom den hadde vært mer lik Final Fantasy (alltid ny setting, theme, osv) så kunne serien fortsette for alltid - men den vil nok ikke det.

 

Det er ingen tvil om at Hero Engine er dårlig og funker generelt dårlig på ny maskinvare (utnytter ikke mange threads, osv).

Lenke til kommentar

Bare SP spillene fortsetter og komme i årene framover så gjør det meg ingenting at det kommer et MMO :)

De kommer til å fortsette da de siste tre har solgt veldig godt.

Er ulike studioer så de stjeler ikke resurser fra hverandre, håper derimot de deler, et MMO må ha ha mye mer utstyr og mer motstandere så håper mye av dette kan brukes i TES 6.

Lenke til kommentar

Elder Scrolls-serien er jo kjent for å kunne moddes. Viktigst av alt er vel at serien er kjent for å bli forbedret kraftig av moddemiljøet.

 

Det får vi ikke sett noe av i et MMO.

Blir jo selvsagt tullete om man kan modde til seg fordeler, når man spiller med/mot andre.

Dog det vil nok bli noe modding for det. Modding av User Interface, og slike ting ;)

 

 

Mine umiddelbare tanker om det er at dette ser jeg fram til. Flere ganger i Skyrim hvor jeg tenkte at dette hadde vært kult å delt med noen. Så multiplayer eller MMO er jo noe jeg hadde sett fram til.

Endret av Nerowulf
Lenke til kommentar
Dett var dett.Singleplayer vil uten tvil bli tonet ned i fremtiden. Om 5 år finnes det ikke singleplayer her, kun multiplayer.
Det er en ganske paranoid påstand. Hvorfor skal de tone ned deres suksess? Det gir absolutt ingen mening.

 

Sjekk hva som skjedde med Ultima serien, og nå Knights of the old Republic. Mass Effect 3, forsåvidt også. Multiplayer ble introdusuert, og single player biten led av det. Det er nok ikke så paranoid en påstand han kommer med.

Lenke til kommentar
Dett var dett.Singleplayer vil uten tvil bli tonet ned i fremtiden. Om 5 år finnes det ikke singleplayer her, kun multiplayer.
Det er en ganske paranoid påstand. Hvorfor skal de tone ned deres suksess? Det gir absolutt ingen mening.

 

Sjekk hva som skjedde med Ultima serien, og nå Knights of the old Republic. Mass Effect 3, forsåvidt også. Multiplayer ble introdusuert, og single player biten led av det. Det er nok ikke så paranoid en påstand han kommer med.

 

Det var et valg de bevisst gjennomførte og ikke noe som plutselig skjedde over tid. Dersom Bethesda er en over middelmådig bedrift så vet de hvordan man skal unngå slike patetiske avgjørelser.

Lenke til kommentar

Veldig spent på hvordan de skal gjennomføre dette. Er litt skeptisk, men skal vente til det er mer informasjon tilgjengelig før jeg lager noen tanker.

Er redd for at om dette spille flopper så kan det ødelegge ryktet til Elder Scrolls serien.

Lenke til kommentar
Dett var dett.Singleplayer vil uten tvil bli tonet ned i fremtiden. Om 5 år finnes det ikke singleplayer her, kun multiplayer.
Det er en ganske paranoid påstand. Hvorfor skal de tone ned deres suksess? Det gir absolutt ingen mening.
Sjekk hva som skjedde med Ultima serien, og nå Knights of the old Republic. Mass Effect 3, forsåvidt også. Multiplayer ble introdusuert, og single player biten led av det. Det er nok ikke så paranoid en påstand han kommer med.
Det var et valg de bevisst gjennomførte og ikke noe som plutselig skjedde over tid. Dersom Bethesda er en over middelmådig bedrift så vet de hvordan man skal unngå slike patetiske avgjørelser.

 

Time will tell. Men for noen år siden trudde jeg ikke Bioware kom til å ta slike avgjørelser heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...