Gå til innhold

Annonseblokkering skader oss


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Av de 22 sidene er det jo zepticon som har fyllt opp halvparten med vås. Det er sånne som han som ødelegger gode forum diskusjoner. Forstår ikke hvorfor han får lov til å poste 15-20 innlegg med akkurat samme innhold. De fleste forsto hvor han sto i denne saken etter første post. Trenger vel ikke lage helsides poster der det skal quotes opp og ned i mente og komme med akkurat samme argumenter gang på gang?

Det er første gang i mitt liv jeg har lett etter muligheten for å ignorere en bruker på ett forum.

 

On topic - Som mange andre som har lest Hardware.no i flere år her sier, så blir besøkende færre og færre pga ofte meget tynne artikler. Ofte trykker jeg meg innom av gammel vane uten å lese noe særlig, da jeg ser på overskriftene at jeg allerde har lest mye av stoffet på andre nettsider.

Jeg har egentlig aldri tenkt mye over problematikken over bruk av adblocker for nettsider. Den har stått fast påslått i mange år.

Trodde reklameinntekter ble regnet ut fra antall besøk på sidene og klikk på annonser. Hvordan har annonsører tilgang på tall om hvor mange som bruker adblocker på siden her da? Ser de antall sidevisninger opp mot antall opplastninger fra egen reklameserver?

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Når du får adressert reklame skal du svare.Nordax Finans driver og plager meg med tilbud om hurtiglån til bare 9.9% rente.Ikke søren om jeg tar opp lån i det svindlerselskapet der!Jeg går på nettet og printer ut et trollface eller FFFFFFUUUUUUU.Legger det i konvolutten og sender det inn.Returkonvolutten er merket "Adressaten betaler porto i Norge"Dermed påfører jeg Nordax Finans utgifter i form av porto, hver gang de spammer postkassa mi.Dersom alle som hater spam gjør dette, får vi se hvor lenge de gidder å spamme på denne måten.

 

Gjør som jeg gjør: Fyll en pose med våt sand, bruk vedlagt konvolutt :)

Lenke til kommentar

Nå har visst pandaen dukket opp i Opera også.

Jeg fjernet blokkeringene da denne artikkelen ble publisert. Men det holdt ikke mange minuttene.

 

Nå har dere fått endel poster med konstruktive forslag på hva dere kan gjøre for å øke inntjeninga.

Begynn å vise at dere forstår, så får vi se om dere får mer penger av meg.

Lenke til kommentar

Hadde enda kvaliteten på artiklene levd opp til forventingene. I 2001 og utover så var hw.no førstestopp på internett hver dag. Jeg har faktisk litt samme erfaring med Tomshardware.com.

 

Idag så er kvaliteten på artiklene faktisk bedre på dinside.no og tilsvarende sider. Det skulle egentlig ikke vært mulig med tanke på filosofien bak disse 2 sidene.

 

Sett i lys av denne tråden så har det faktisk kommet flere gode artikler den siste tiden hvor innhold har stått i fokus og ikke repetisjon av overskrifter fra andre sider.

Kudos for en informativ artikkel rundt cpu produksjon. :thumbs:

(PS.Jeg har aldri kjørt adblock mot hw.no.)

Lenke til kommentar

Stemmer det, de har innsett at kommentarene begynner å bli verdifulle :p

Uansett, bruker Greasemonkey og ett pent script, med ett lite tillegg på URL'en i Greasemonkey på Anti panda scriptet som ligger på userscripts.org , så funker det perfekt til å slakte pandaen :D

Lenke til kommentar

Av de 22 sidene er det jo zepticon som har fyllt opp halvparten med vås. Det er sånne som han som ødelegger gode forum diskusjoner. Forstår ikke hvorfor han får lov til å poste 15-20 innlegg med akkurat samme innhold. De fleste forsto hvor han sto i denne saken etter første post. Trenger vel ikke lage helsides poster der det skal quotes opp og ned i mente og komme med akkurat samme argumenter gang på gang?

Det er første gang i mitt liv jeg har lett etter muligheten for å ignorere en bruker på ett forum.

diskusjon.no

Smak litt på den urlen du :) Jeg har nemlig diskutert med andre brukere. At du ikke finner dette interesant kan ikke jeg noe for.

 

Og dessuten, så er vel "vås" en annet or for "argumenter du ikke er enige i" eller hva? Greit om vi holder oss saklige her. Folk som driver med personargumenter i steden for å argumentere om sak ødelegger gode forumdiskusjoner.

 

Ellers er det jo ikke noe nytt som har komemt frem i de 23 andre sidene heller da. Ingen liker adds. Kunne likegodt ha +'et det første innlegget du var enig i eller hva?

 

On topic - Som mange andre som har lest Hardware.no i flere år her sier, så blir besøkende færre og færre pga ofte meget tynne artikler. Ofte trykker jeg meg innom av gammel vane uten å lese noe særlig, da jeg ser på overskriftene at jeg allerde har lest mye av stoffet på andre nettsider.

Når man snakker om samme innhold, så er det 50 brukere som har sagt akkurat det samme før deg;)

 

Jeg har egentlig aldri tenkt mye over problematikken over bruk av adblocker for nettsider. Den har stått fast påslått i mange år.

Trodde reklameinntekter ble regnet ut fra antall besøk på sidene og klikk på annonser. Hvordan har annonsører tilgang på tall om hvor mange som bruker adblocker på siden her da? Ser de antall sidevisninger opp mot antall opplastninger fra egen reklameserver?

Problemet er vell at hardware sliter pga dette. Annonsører gir seg stort sett beng så lenge de får det de betaler for. Jo flere klikk/visninger jo mer penger tjener hardware. Og når de ser at Ad- og sidevisninger spriker enormt så er det bare en forklaring, adblock.

Lenke til kommentar

SERIØST! Dette må da vel være tidenes vits?! 2/3 av den første sidehøyden er EN JÆVLA REKLAME!

 

post-90800-0-93433900-1335958318_thumb.png

 

Du må kjøpe deg større skjerm!. Men fra spøk til revolver - akkurat disse annonsene er det som gjør at jeg ikke slår av Adblock. Når jeg på 1920 x 1200 skjerm må bla for å se om artikkel er vits i å lese - samt at Ferske diskusjoner forsvinner fra det første synfeltet - da slår jeg ikke Adblock av.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

nei om slik idioti ikke kan løses så får hele nettverket gå til helvete!

 

Kanskje noen som klarer å drive et godt nettsted som ikke ser ut som en LSD trip av reklamer tar seg til rette i åpenrommet i markedet, jeg vil gråte for postcounten min, communityet her inne vil bare finne et nytt forum

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Måtte nesten prøve ut adblock etter å ha sett denne tråden på "forsiden."

 

Hvordan får jeg gjemt vekk resten?

 

 

 

Vell, de 2 nevnt nedenfor er det litt verre med, da må du nok komponere noe selv.

Når det gjelder Pandaen så trenger du Greasemonkey addon til Brannreven for eksempel også reiser du til userscripts.org og søker der etter hardware.no

Det skriptet du får opp da, vil plugge pandaen for godt på forsiden, legger du til URLen http://*.diskusjon.no/* så plugger du den på forumet også.

Fantastisk med userscripts, da slipper du å sitte i saksa når produsentene roter til med dårlige UI, ja jeg har fortsatt den gamle gode YouTube siden med pen organisering, helt fantastisk!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Måtte nesten prøve ut adblock etter å ha sett denne tråden på "forsiden."

 

Hvordan får jeg gjemt vekk resten?

 

 

 

I firefox kan man ihvertfall bruke Element Hiding Helper for Adblock Plus. Personlig lar jeg meg ikke plage av diskré reklame og blokkerer derfor ikke alt, men jeg blir plaget av ting som varselbokser om at javascript er deaktivert og den grønne varselboksen bildet ditt viser der og har derfor valgt å filtrere bort disse.

 

Forøvrig så håper jeg HW har det klart for seg at det ikke er reklameagentene som er den virkelige hjørnesteinen deres, men brukerne! Gir man brukerne fingeren så gir de fingeren tilbake. Og det har i det lange løp utvilsomt langt større konsekvenser enn noen reklameagenter som ikke vil forhandle på de rette premissene.

Endret av BlueBench
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...