Gå til innhold

Annonseblokkering skader oss


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

vel , de copy paster 70 % av innholdet fra andre nettsteder , så jeg ser ikke helt nyttverdien av å henge på hw.no lenger. Jeg slo på adblock igjen idag etter over 2 uker med den av.

 

Gidder ikke sånn påtrengende opplegg.

 

Klarer meg fint med forumet og sider fra utlandet. mye mer utfyllende stoff.

 

Det er ikke noe jeg absolutt vil , men de ber om det.

 

Jævla synd

 

 

 

Edit :

 

og reklame er ikke noe man har rett til å tvinge andre til å se , bare så det er sagt. Jeg liker heller ikke reklame i postkassa . adblock er gulle verdt , samme med greasemonkey

Endret av Lumpness
Lenke til kommentar

Personlig synes jeg at det overreageres en smule av enkelte her. Reklame har kommet for å bli for å si det sånn.

Det er ikke reklame i seg selv som er problemet, men når det blir mer reklame enn innhold som vises på skjermen, når all reklame inneholder blinkende og irriterende bilder, og tar opp en del RAM, så begynner det å gå litt langt.

 

vel , de copy paster 70 % av innholdet fra andre nettsteder , så jeg ser ikke helt nyttverdien av å henge på hw.no lenger. Jeg slo på adblock igjen idag etter over 2 uker med den av.

 

Gidder ikke sånn påtrengende opplegg.

 

Klarer meg fint med forumet og sider fra utlandet. mye mer utfyllende stoff.

 

Det er ikke noe jeg absolutt vil , men de ber om det.

 

Jævla synd

 

Edit :

 

og reklame er ikke noe man har rett til å tvinge andre til å se , bare så det er sagt. Jeg liker heller ikke reklame i postkassa . adblock er gulle verdt , samme med greasemonkey

På en måte er det jo det, så lenge du selv oppsøker områder der reklame vises, eller får du andre til å sensurere all reklame i aviser og magasiner du kjøper?

 

Det er ingen som tvinger deg til å besøke nettsider du ikke vil besøke.

 

Gratisgenerasjonen

Nettsider kunne jo prøvd å tatt seg betalt og sperret innhold for andre lesere og sett hvor bra det hadde gått.

 

Jeg sperrer svært sjeldent reklame på nett, jeg besøker bare nettsider med ekstremt mye reklame sjeldnere, det finnes et hav av sider som har mye mindre irriterende reklame:

 

http://arstechnica.com/

http://www.theregister.co.uk/

http://www.techspot.com/

http://www.zdnet.com

http://www.cnet.com/

http://www.dailytech.com/

http://www.tgdaily.com/

http://www.osnews.com/

http://slashdot.org/

Endret av tamarin
Lenke til kommentar

Jeg er enig i at innholdet ikke har svart til forventingene men de har faktisk tatt seg litt i nakken og gitt oss artikler med meget bra innhold de siste ukene.

 

Og vi utsettes for reklame uansett hvor vi befinner oss, det være seg på tv, i aviser eller på nett, den eneste forskjellen er at på nett kan du velge bort det du ikke vil se. Og det er strengt tatt ingen som tvinger dere til å skru av adblock, jeg tror det er nok av lesere som ikke bryr seg nevneverdig om reklamen til at de får de inntektene de trenger til syvende og sist. Men tiden får vise.

Lenke til kommentar

Jeg er enig i at innholdet ikke har svart til forventingene men de har faktisk tatt seg litt i nakken og gitt oss artikler med meget bra innhold de siste ukene.

 

Og vi utsettes for reklame uansett hvor vi befinner oss, det være seg på tv, i aviser eller på nett, den eneste forskjellen er at på nett kan du velge bort det du ikke vil se. Og det er strengt tatt ingen som tvinger dere til å skru av adblock, jeg tror det er nok av lesere som ikke bryr seg nevneverdig om reklamen til at de får de inntektene de trenger til syvende og sist. Men tiden får vise.

Strengt talt så sitter det en panda i headeren min når jeg besøker siden..

De tvinger den på min skjerm og ber meg slå av adblock.

 

Jeg kan sikkert fjerne den med enkle grep, men faen heller, det bør ikke være nødvendig!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
På en måte er det jo det, så lenge du selv oppsøker områder der reklame vises, eller får du andre til å sensurere all reklame i aviser og magasiner du kjøper? Nettsider kunne jo prøvd å tatt seg betalt og sperret innhold for andre lesere og sett hvor bra det hadde gått.

Nei, jeg blar over de sidene med reklame, uten å lese dem. På samme måte får jeg nettleseren min til å ignorere reklamen. Det er ingen som har fortalt HW at de skal tilby innholdet sitt gratis. Det er noe de har kommet på, helt på egen hånd. Poenget er vel at de skjønner at de aldri ville klare å tjene penger ved å ta betalt for innholdet, siden det er en drøss med konkurrenter, som tilbyr innholdet sitt gratis. Dette er også gjerne konkurrenter, HW henter sine artikler fra. Internet is a bitch, det er tusenvis av sider der, for å ta plassen din, om du snubler og bukker under. Konkurranse er noe skikkelig faenskap egentlig, fordi det krever at de som ønsker å ta betalt for en tjeneste, faktisk må produsere bedre innhold enn resten ... Det finnes blogger og tech sites, som drives uten reklame, på frivillig basis - kun basert på donasjoner, hvor de som driver stedene håver inn større beløp enn det jeg gjør i årslønn. Kun fordi innholdet er jævlig bra ...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
På en måte er det jo det, så lenge du selv oppsøker områder der reklame vises, eller får du andre til å sensurere all reklame i aviser og magasiner du kjøper? Nettsider kunne jo prøvd å tatt seg betalt og sperret innhold for andre lesere og sett hvor bra det hadde gått.

Nei, jeg blar over de sidene med reklame, uten å lese dem. På samme måte får jeg nettleseren min til å ignorere reklamen. Det er ingen som har fortalt HW at de skal tilby innholdet sitt gratis. Det er noe de har kommet på, helt på egen hånd. Poenget er vel at de skjønner at de aldri ville klare å tjene penger ved å ta betalt for innholdet, siden det er en drøss med konkurrenter, som tilbyr innholdet sitt gratis. Dette er også gjerne konkurrenter, HW henter sine artikler fra. Internet is a bitch, det er tusenvis av sider der, for å ta plassen din, om du snubler og bukker under. Konkurranse er noe skikkelig faenskap egentlig, fordi det krever at de som ønsker å ta betalt for en tjeneste, faktisk må produsere bedre innhold enn resten ... Det finnes blogger og tech sites, som drives uten reklame, på frivillig basis - kun basert på donasjoner, hvor de som driver stedene håver inn større beløp enn det jeg gjør i årslønn. Kun fordi innholdet er jævlig bra ...

Jeg kan ikke si jeg er særlig uenig i det du skriver, men jeg synes at om man har noe å klage over på en nettside, så prøver man å finne en annen. Vi har et hav av nettsider å velge mellom, om vi ikke liker reklamemengden på HW.no, så finnes det andre, og om de i tillegg mister lesere på grunn av dette, kanskje de våkner opp.

 

Jeg blar også over de meste av reklame uten å lese dem, om det er tilbud på noe gadget-greier skummer jeg noen ganger over. Jeg legger sjeldnere merke til reklame på nett enn i aviser og magasiner, men reklamen er der allikevel både på nett og print.

 

Om HW.no er seriøse på at de vil at leserne skal skru av addblock kan de sikkert sperre lesere som blokkerer reklame ute på en eller annen måte. Deretter kan de ta seg betalt for innholdet sitt for de som ønsker å lese sidene uten reklamen for de som ønsker det, men da må de produsere så bra materialet at de som ønsker å lese artiklene uten reklame betaler for reklamefri side.

 

Måten HW.no har løst dette på til nå, og det at de ikke svarer på brukerne har ført til at jeg både svært sjeldent besøker sider innenfor tek.no sitt nettverk og har på adblock i tillegg til andre add-ons. Vet ikke om andre forum som er like bra, men finnes sikkert det også, og kan gjerne være på engelsk.

 

Det finnes mange reklamebaserte nettsider som også har en helt grei mengde reklame, svært få av dem er norske.

Endret av tamarin
Lenke til kommentar

Mitt valg om å blokkere mest mulig "reklame og annet crap" på alle mulige websiter gjorde jeg for flere år siden og av forskjellige årsaker.

 

Mange websider hardware.no inkludert blir fort veldig uoversiktlige når det er reklame spots både her og der, ofte blandet med flash effekter eller animasjoner som trekker blikket vekk fra det som egentlig er viktig på en site nemlig "innholdet".

 

Derfor velger jeg å fjerne alt slikt inkl alt facebook/twitter e.l. og evt større unødvendig grafikk for å få renest mulig design så man lettere kan lese teksten.

 

Jeg har full forståelse for at hw.no og andre aktører må på en eller annen måte tjene penger til reportere, servere osv men jeg er ikke enig i fremgangsmåten eller "designet" som "missbrukes".

 

I tilegg er dette med sikkerhet, bruk av båndbredde osv noe å tenke på :-)

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Vell da har jeg begynt å svare til hw.no og Tek.

Jeg leser ikke lenger artiklene på framsiden deres, men går heller via forumet og rett inn i diskusjonstråden istedet.

Ofte er kommentarene mer eller like fyldig som artikkelen og jeg åpner aldri siden artikkelen ligger på om den ikke er spesielt bra.

Bukker forumet under av økonomiske årsaker så er det ikke noe problem å finne en plass i utlandet, mange konkurrenter der ute og nettet har ingen landegrenser eller tollmyndigheter for elektronisk innhold.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Reklame har kommet for å bli...

 

Ad-block har også kommet for å bli. :)

 

Jada, som nevnt så er det ingen som tvinger deg til hverken det ene eller det andre.

 

Pandaen som mange irriterer seg over er strengt tatt bare en påminnelse fra hw.nettverket hvor de spør oss pent om vi ikke heller vil støtte inntjeningen deres.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...