Gå til innhold

Annonseblokkering skader oss


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Grunnen at jeg har det på er at jeg hater blinkende reklame gigantiske bilder og idiotiske plasseringer av dem Jeg kommer heller ikke til å klikke på dem selv om de hadde vert der.

 

Jeg lar tekstbaserte reklame og simple bilder og reklamer som ikke sjenerer siden jeg ser på være påslått.

Adblock har faktisk gitt lov til å vise simple reklamer gjennom deres filtre.

 

Jeg synes også abonoment for å slippe reklame er greit, men ikke hvis det blir ulikt innhold for betalende.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Det er jo ikke det. Fakta er at Adblock er et knallbra virkemiddel mot utrolig irriterende popup-reklamer, blinkende, misvisende annonser og annet tull. Reklamebransjen er kynisk, umoralsk og intrusiv og jeg har ingen moralske problemer med aa blokkere reklamer.

Det er de irriterende popup-reklamene, og blinkende annonsene som betaler lønna til den siden du bruker. Og svært ofte kan ikke side eier velge hvordan slike reklamer ser ut, men de fr reklamen fra en tilbyder.

 

Og det er ikke din oppgave å bestemme om du vil betale eller ikke, du kan bestemme om du vil bruke siden, eller ikke. Liker du ikke reklamen, drit i å bruk siden.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Gravde frem kontoen for å kommentere på denne. Prøvde å slå av blokkeringen på HW.no men jeg synes det ble for forstyrrende. For mye bevegelse og "støy". Spesielt det store banneret rundt nettsiden er spesielt slitsomt. Dessuten har jeg en uvane å klikke i det området på nettsider og da er det eksremt irriterende når det er en lenke over hele bakgrunnsbildet på nettsiden.

 

Men jeg hadde gladelig betalt en månedsavgift på hardware og tilhørende nettsider for å slippe reklame.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Den dagen det kommer reklame som a) ikke dekker hele siden og det er lett å trykke feil på og b) ikke er flash-baserte og tar lengre tid å laste inn en hele siden så skal jeg gladelig slå den av.

Den dagen det kommer en snekker som ikke lager en eneste lyd, som aldri går i veien, og som ikke roter når han jobber, så skal jeg vurdere å betale han for jobben han gjør. Ellers, så skal han jobbe gratis!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Det er jo ikke det. Fakta er at Adblock er et knallbra virkemiddel mot utrolig irriterende popup-reklamer, blinkende, misvisende annonser og annet tull. Reklamebransjen er kynisk, umoralsk og intrusiv og jeg har ingen moralske problemer med aa blokkere reklamer.
Det er de irriterende popup-reklamene, og blinkende annonsene som betaler lønna til den siden du bruker. Og svært ofte kan ikke side eier velge hvordan slike reklamer ser ut, men de fr reklamen fra en tilbyder.Og det er ikke din oppgave å bestemme om du vil betale eller ikke, du kan bestemme om du vil bruke siden, eller ikke. Liker du ikke reklamen, drit i å bruk siden.

Ler. Rister litt paa hodet IRL. Er det mulig.

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...