Gå til innhold

Annonseblokkering skader oss


Anbefalte innlegg

1. Reklame som dekker alt utenfor nettsiden, som dekker ekstremt store deler av skjermen.

2. reklame med lyder/støy

3. Stressende animasjon/3d reklamer som stjer fokus

4. reklamer og spørreundersøkelser som popper opp midt på skjermen.

 

Fjern de av de 4 dere bruker, og jeg fjerner dere fra adblock filteret.

Jeg bruker også flashblock .

Reklamene blir jo bare styggere og styggere, og større og større.

 

Og til de av dere som sammenligner oss med pirater, så må det påpekes at vi ikke gjør noe ulovlig.

Man kan heller se på det som en stille protest, inntil de finner løsninger alle kan leve med, som f.eks. en månedsavgift/årsavgift

 

 

Syns dere selv at web-siden deres ser noe bra ut med all den reklamen dere har på den?

 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du får adressert reklame skal du svare.

Nordax Finans driver og plager meg med tilbud om hurtiglån til bare 9.9% rente.

Ikke søren om jeg tar opp lån i det svindlerselskapet der!

 

Jeg går på nettet og printer ut et trollface eller FFFFFFUUUUUUU.

Legger det i konvolutten og sender det inn.

Returkonvolutten er merket "Adressaten betaler porto i Norge"

Dermed påfører jeg Nordax Finans utgifter i form av porto, hver gang de spammer postkassa mi.

 

Dersom alle som hater spam gjør dette, får vi se hvor lenge de gidder å spamme på denne måten.

Det finnes ting som er betydelig tyngre/mer illeluktende enn et trollface.. ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Da har jeg lagt til Javascript blokkering i tillegg til adblock på hardware.no og slipper unna deres grønne du ser ikke annonse-banner. :)

 

Gjøres enkelt i Chrome : Instillinger->avansert->JavaScript->Administrer Unttak. Legg til hardware.no og velg blokker :tease:

 

Hei takk! Gikk i fra FF til Chrome kun pga dette siden noscript ble litt vel slitendes å bruke.

Lenke til kommentar

så lenge HW bruker annonseselskaper som overvåker meg, som lager profil på meg, og som gir meg «relevant» reklame, vil jeg block all reklame fra HW.

Får å slippe å få denne greia på toppen av siden har lagt denne til regelen i Adblock+ (Element Hiding Roules):

hardware.no##[style="height: 100px; -moz-box-sizing: border-box; padding: 10px; line-height: 2em; vertical-align: middle; font-size: 14px; font-weight: bold; text-align: center; margin-bottom: 10px; text-shadow: 0px 0px 11px white; background: none repeat scroll 0% 0% rgb(149, 207, 144); border-bottom: 1px solid rgb(221, 221, 221); display: block; position: relative;"]

Lenke til kommentar

Kanskje noe som er racer på ad-block kan fortelle meg hvordan jeg får fjernet den store stygge grønne tiggeannonsen fra hw.no? Nytter ikke fjerne den på vanlig måte i chrome i hvertfall - og den tiggergreia er så irriterende.

Du må ikke gjøre det! Alle som sier legg inn */ajax/jQuery/jquery*.js i adblock for å fjerne den tiggende panda må du IKKE høre på!

Endret av AmiloD
  • Liker 1
Lenke til kommentar

så lenge HW bruker annonseselskaper som overvåker meg, som lager profil på meg, og som gir meg «relevant» reklame, vil jeg block all reklame fra HW.

Får å slippe å få denne greia på toppen av siden har lagt denne til regelen i Adblock+ (Element Hiding Roules):[

 

Det fungerer utmerket. Takk for innspillet.

Endret av Eplenektar1
Lenke til kommentar

Takk det samme :) Regner med du selv jobber gratis siden du mener andre kan gjøre det?

 

Du kan ikke sammenligne blokert reklame med å kreve gratis snekkearbeid. Jeg ber ikke hardware redaksjon lage artikkler (som for øvring er 90% om SSD).

 

Du kan sammenligne dette med en som står lags gate og spiller fiolin med en hatt foran. Han lager musikk av egen vilje og vil at folk som vil gir noen penger. Når i tillegg er artisten grådig og kun tar imot 10kr eller mer (store, stygge og irriterende flashreklamer) og kjefter på folk om å betale når de går forbi (grønn banner, sad panda), får han nok ikke mye sympati.

 

Det du påstår er at hvis jeg ikke gir en tier til ham på gata hver gang jeg går forbi så er jeg en tyv og snylter. Jeg sier bare at du tar helt feil.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er i utgangspunktet tilhenger av reklamefinansiering men på enkelte sider gjøres reklameringen på en måte som er direkte frekk og hensynsløs, enten ved at den popper opp og blokkerer det du egentlig vil se, eller ved at den totale vekten av bannere som blinker og surrer blir så stor at siden går i sneglefart på en vanlig tilkoblingshastighet. At streamingsider tvinger deg til å se den samme reklamefilmen hver gang du starter en film virker også direkte brukerfiendtlig, spesielt når man blir sittende å vente på at reklamefilmen laster inn. Reklame kan imidlertid gjøre smakfullt ved at den plassere langs kantene på siden i bannere som sklir naturlig inn i designet på resten av siden, slik at man har dem i øyekroken og registrerer dem uten at de tvinger seg på. Jeg tror heller ikke man får noe positivt forhold til merkevarer man kun assosierer med å bli plaget.

 

Selvfølgelig enig i at det er så enkelt som å slutte og bruke siden. Jeg droppet både Gamereactor.no (helt forferdelig) og Gametrailers pga. irriterende reklame, og Nettavisen nærmer seg faretruende. Adblocking hjelper kun i begrenset grad; pop-ups er ikke det eneste problemet.

Endret av Spartapus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk det samme :) Regner med du selv jobber gratis siden du mener andre kan gjøre det?

 

Du kan ikke sammenligne blokert reklame med å kreve gratis snekkearbeid. Jeg ber ikke hardware redaksjon lage artikkler (som for øvring er 90% om SSD).

 

Du kan sammenligne dette med en som står lags gate og spiller fiolin med en hatt foran. Han lager musikk av egen vilje og vil at folk som vil gir noen penger. Når i tillegg er artisten grådig og kun tar imot 10kr eller mer (store, stygge og irriterende flashreklamer) og kjefter på folk om å betale når de går forbi (grønn banner, sad panda), får han nok ikke mye sympati.

 

Det du påstår er at hvis jeg ikke gir en tier til ham på gata hver gang jeg går forbi så er jeg en tyv og snylter. Jeg sier bare at du tar helt feil.

 

Du tar feil. Det er ikke slik at du tilfeldigvis kommer innom hardware.no på tur til VG. Ergo fungerer ikke gatemusiker analogien din i det hele tatt. Du må AKTIVT oppsøke hardware.no for å benytte tjenesten demmes og bli utsatt for reklame. Gatemusiker er noe du treffer tilfeldig mens du gjør andre ting.

 

Om hardware.no var en popup du får når du er innom dagbladet, så skal jeg være enig. Slik som det er i dag så er det som å gå på konsert.

 

 

 

Det som folk burde være mer bekymret over, er alle trackerne som ligger på nettsider men facebook, google og en del reklame.

Endret av Zepticon
Lenke til kommentar

Når valget faller mellom

 

reklame:

zTgjf.jpg

 

og ikke-reklame:

GSrgN.jpg

 

Så gir jeg blanke faen om adblock skader inntekt eller ikke. Reklame skader øynene mine og ja, blir jeg tvunget å se reklame, så slutter jeg komme her.

 

Se forresten at jeg ikke blokkerer stillingsannonser nettopp fordi de er ikke sjenerende og ser nesten ut som en del av siden (voksne farger, ingen bilder).

 

Edit: nye lenker

Endret av AmiloD
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Om hardware.no var en popup du får når du er innom dagbladet, så skal jeg være enig. Slik som det er i dag så er det som å gå på konsert.

Om eg gjekk på konsert derimot ville eg vært rimelig pokkers irritert om kvar fem minutter med sang blei oppfulgt med ti minutter reklame. Ja, sjølv om det var ein gratis-konsert.

 

Imo funker ikkje konsert-analogien din heller, ettersom dei pleier å være støttet av heilt andre former for reklame som ikkje bræler i øyret ditt.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Oioi, etter å ha kommet inn i denne tråden har jeg faktisk endt opp med adblock innstallert :) Og fyfaen, jeg angrer at jeg har ikke gjort det før nå. Alt virker plutselig mer rolig og fredelig. Takk til hw.no som tipser om adblock.

 

Samme her, har ikke brukt adblock før nå.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Om eg gjekk på konsert derimot ville eg vært rimelig pokkers irritert om kvar fem minutter med sang blei oppfulgt med ti minutter reklame. Ja, sjølv om det var ein gratis-konsert.

 

Noe av grunnen til at jeg ikke ser på TV, men finner langt bedre programmer på youtube.

Masse bra greier fra BBC og Nat.Geo som ikke sendes på TV til fornuftige tider, ligger og venter på YouTube.

 

Såvidt jeg ser av forumet, er ikke jeg den eneste som nesten har sluttet med å se på TV.

Det er mange av oss.

 

Til dere som eier forumet:

Ikke gjør samme tabben som TV-kanalene.

Ikke ha så mye reklame at folk mister tålmodigheten og sier FFFFFFFFUUUUUUU-.

 

Prøv å høre etter, og tilpass dere.

For å kompensere for sviktende inntekter, setter dere inn blinkende, epileptiske, FLASH-reklamer, som stjeler batterikapasitet og koster en formue på mobilt bredbånd.

Dermed tvinger dere enda flere lesere over på AdBlock.

Da svikter inntektene enda mer.

 

Omtrent som å pisse i buksa fordi man fryser.

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Her blokkerer jeg også reklame i stor skala.

Men jeg er såpass immoralsk at jeg ikke bryr meg, og etter samtlige reklame fadeser tidligere så er ads blokkert av sikkerhetsmessige årsaker, til og med scriptsene deres kjøres på MINIMUM.

For det første har artikkelkvaliteten gått ned, og dette gjør at jeg mister lojaliteten til siden, så har dere lite kontroll på hvem dere reklamerer for, de sniker ofte inn ondsinnete script og da er sirkuset igang.

 

Det positive med reklamen deres er at når dette kommer fra andre servere så er dere med på å sabotere DLD, hver server skal ha en tilkobling som logges og dette tar plass i DLD arkivet :D

  • Liker 3
Lenke til kommentar
så lenge HW bruker annonseselskaper som overvåker meg, som lager profil på meg, og som gir meg «relevant» reklame, vil jeg block all reklame fra HW.

 

http://abine.com/dntdetail.php (FireFox Plug-in)

Bra plugin!

Dette var det jeg fikk opp når jeg skrudde av ABP:

Litt for mange som prøver å overvåke meg...

beklager HW, dere må enten kjøre deres eget, ikke overvåkende reklame system, eller glemme å vise meg reklame!

post-10273-0-09136700-1335183753_thumb.png

Endret av lif
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Gravde frem kontoen for å kommentere på denne. Prøvde å slå av blokkeringen på HW.no men jeg synes det ble for forstyrrende. For mye bevegelse og "støy". Spesielt det store banneret rundt nettsiden er spesielt slitsomt. Dessuten har jeg en uvane å klikke i det området på nettsider og da er det eksremt irriterende når det er en lenke over hele bakgrunnsbildet på nettsiden.Men jeg hadde gladelig betalt en månedsavgift på hardware og tilhørende nettsider for å slippe reklame.

 

Om ingen brukte adblocker, så kanskje det ikke hadde vært behov for digre bannere som koster flesk..?

 

Lenke til kommentar

Hardware.no er heldigvis ikke eneste teknologiside på nett og de av oss som hyppig benytter oss av utenlandske løsninger får ordentlig porsjon på tallerkenen, samt korrekt mengde saus i forhold til erter.

 

Men vi må selvfølgelig ha norske teknologisider som kan tale norske saker.

Endret av hekatombe
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...