Gå til innhold

Annonseblokkering skader oss


Anbefalte innlegg

Jeg husker tilbake til gode gamle dager (før 2008 og Edda), så brukte jeg faktisk HW.no som veien inn til ukens tilbud på Komplett og andre nettsteder, kun for å støtte dere. Dette gjorde jeg minst en gang i uka. Det er synd at dere ikke ønsker at jeg skal gjøre dette nå. (Ved å ha animerte og plagsomme reklamer sier dere klart at dere ønsker at jeg skrur av alle reklamer hos dere)

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg husker tilbake til gode gamle dager (før 2008 og Edda), så brukte jeg faktisk HW.no som veien inn til ukens tilbud på Komplett og andre nettsteder, kun for å støtte dere. Dette gjorde jeg minst en gang i uka. Det er synd at dere ikke ønsker at jeg skal gjøre dette nå. (Ved å ha animerte og plagsomme reklamer sier dere klart at dere ønsker at jeg skrur av alle reklamer hos dere)

 

(Mimremimre) Alt var så mye bedre før :(

 

clipboardimage1f.jpg

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Jeg blokkerer annonser fordi de tar alt for stor plass og inneholder gjerne forstyrrende animasjoner. I tillegg har det vært problemer med skadevare i enkelte flash-annonser, så det bidrar også til at blokkering er en fordel.

 

Eneste annonsene jeg ikke blokkerer, er de små tekst-baserte som kommer fra Google. De er ikke forstyrrende eller i veien, slik de fleste av annonsene er i dag.

 

Ja, jeg skal skru på annonser hos Hardware.no straks dere garanterer at ingen flash-annonser slipper gjennom, samt at de ikke vil være forstyrrende og komme i veien for selve innholdet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Patetisk. Rett og slett tigging.

Skal vi nå forvente oss at VIasat og andre begynner å ringe rundt og oppfordre sine brukere til å IKKE SKIFTE KANAL??

 

Noe er fundamentalt feil med drift/forretningsmodell dersom et firma må ty til tigging for å få inn nok penger.

 

Ekstra komisk blir det med tanke på hw.no's unyanserte støtte til fildeling generelt og f.eks TPB. Artig at dere nå skal appelere til folks "moral" for at dere skal tjene mer. penger.

 

Det er jo også rimelig naivt at folk tror dette handler om "arbeidsplasser og ansatte".Dette dreier seg om penger til eiere og aksjonærer.

 

Eller finnes det noe underlag for å vise hvordan dette skal komme "de hardt arbeidende oversetterne" til gode.

 

Det er ikke ofte man ser firmaer tigge for å tjene penger men noen må jo være først ute. Grattis med enny velfungerende forretningsmodell.

 

@hw.no, Mediehuset TEK og EDDA MEDIA AS (og andre tiggere)

.....vi har nok tiggere i Oslo om ikke bedriftene skal sette igang også.

 

 

 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Jeg har ikke flash innstallert, krever dere at jeg skal innstallere det slik at dere skal få reklameinntekter fra slike annonser?

 

Statiske, ikke-tilpasset-til-min profil-reklamer har jeg ikke noe imot, men straks det er tilpasset meg, animasjoner, blinking eller lyd blir det blokkert, eller jeg slutter å besøke siden.

 

Slike reklamer minner om det vannvittige lydnivået/kompresjonen brukt i tv-reklamer, og er svært forstyrrende.

Heldigvis har mange tv-er en form for lydutgjevning nå for tiden. . . det kan kanskje minne litt om adblock :)

Lenke til kommentar

Patetisk. Rett og slett tigging.

Skal vi nå forvente oss at VIasat og andre begynner å ringe rundt og oppfordre sine brukere til å IKKE SKIFTE KANAL??

 

Noe er fundamentalt feil med drift/forretningsmodell dersom et firma må ty til tigging for å få inn nok penger.

 

Ekstra komisk blir det med tanke på hw.no's unyanserte støtte til fildeling generelt og f.eks TPB. Artig at dere nå skal appelere til folks "moral" for at dere skal tjene mer. penger.

 

Det er jo også rimelig naivt at folk tror dette handler om "arbeidsplasser og ansatte".Dette dreier seg om penger til eiere og aksjonærer.

 

Eller finnes det noe underlag for å vise hvordan dette skal komme "de hardt arbeidende oversetterne" til gode.

 

Det er ikke ofte man ser firmaer tigge for å tjene penger men noen må jo være først ute. Grattis med enny velfungerende forretningsmodell.

 

@hw.no, Mediehuset TEK og EDDA MEDIA AS (og andre tiggere)

.....vi har nok tiggere i Oslo om ikke bedriftene skal sette igang også.

Jeg tror du tar det litt vel alvorlig?

Det er flere sider der ute som også spør om at deres lesere kan slå av ad-block. Forskjelllen er derimot stor fra HW.no. Skal du spørre om noe slikt, så må du kunne tilby en unik side, samtidig som du spør på en snill måte. Slik jeg ser det, oppfyller HW.no ingen av disse kriteriene.

 

HW.no er ikke ute etter å tjene mest mulig penger for enhver pris, men det kan virke som de er det. HW.no har gått seg vill uten en profesjonell guide som kan vise dem vei. Denne tråden og HW's utvikling viser klart dette.

 

Dette dreier seg selvfølgelig om penger, og det igjen medfører dine nevnte ting("arbeidsplasser og ansatte"). Det som er synd er at det går på¨bekostning av kvalitet.

 

 

De siste dager så kan det virke som at HW har hivet seg rundt? Dette er nok en test for å sjekke om det er noe å bygge på. La oss alle støtte dette og ikke klikk på spekulative linker fra TEK.no. Vi alle skal jobbe sammen for et bedre nettverk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Patetisk. Rett og slett tigging.

Skal vi nå forvente oss at VIasat og andre begynner å ringe rundt og oppfordre sine brukere til å IKKE SKIFTE KANAL??

 

Noe er fundamentalt feil med drift/forretningsmodell dersom et firma må ty til tigging for å få inn nok penger.

 

Ekstra komisk blir det med tanke på hw.no's unyanserte støtte til fildeling generelt og f.eks TPB. Artig at dere nå skal appelere til folks "moral" for at dere skal tjene mer. penger.

 

Det er jo også rimelig naivt at folk tror dette handler om "arbeidsplasser og ansatte".Dette dreier seg om penger til eiere og aksjonærer.

 

Eller finnes det noe underlag for å vise hvordan dette skal komme "de hardt arbeidende oversetterne" til gode.

 

Det er ikke ofte man ser firmaer tigge for å tjene penger men noen må jo være først ute. Grattis med enny velfungerende forretningsmodell.

 

@hw.no, Mediehuset TEK og EDDA MEDIA AS (og andre tiggere)

.....vi har nok tiggere i Oslo om ikke bedriftene skal sette igang også.

 

Et interessant innlegg som skaper noen spørsmål.

 

Alle vet at å drifte et nettsted ikke er gratis. Vi vet også at det er ikke bare artiklene som blir finansiert av reklamen, men også diskusjonsforumet. For meg virker det som at mange glemmer det i sin argumentasjon.

 

Du nevner at du ikke synes dette handler om arbeidsplasser og ansatte. Hvis bedriften får mindre inntekter, så blir det mindre penger til lønninger, uansett hvilken forretningsmodell bedriften velger. Mindre inntekter er mindre inntekter. Det er ikke eierne og aksjonærene som drifter siden.

 

En bedrift vil sannsynligvis ikke med viten og vilje velge en modell som kan skade inntektene. Hvis hw.no ser at de mister brukere og dermed får mindre annonsevisninger pga sin modell, så må de finne på noe annet. Hvis de kutter ut annonser helt, så må pengene komme fra et annet sted..enig? Hvilken forretningsmodell synes du at de burde gå for? Dette kan være vår sjanse til å kunne påvirke hw.no og vise dem hva det er vi ønsker.

Lenke til kommentar
Vi har oppdaget at du blokkerer annonser. Hardware.no finansieres av annonser, og vi jobber aktivt for å holde disse så relevante som mulig.

Vi setter pris på om du deaktiverer blokkeringen, det vil hjelpe oss å drive Hardware.no og videreutvikle det til en enda bedre tjeneste.

 

«VI har oppfattet at dere vil vi skal "se på" annonser og at dere for å tjene penger mener vi skal, minst passivt, se på urelevant og plagsomme annonser.

Vi setter pris på om dere lytter på oss som brukere og vår oppfatning av Hardware.no, så dere kan finne tilbake til en god tjeneste vi vil støtte fullt ut».

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Snakket med en nabo nylig,han sitter på mobilt internet og det er 3G hastigheter, satt på det selv her før i tiden,og annonser er et svært problem,tar evigheter å laste sider og speciellt slike med mye og store bilder og flash, tekst går ju helt fint.

Så adblock etc er et must med de forutsettningerne han har og jeg hadde.

I tillegg så om man sitter med et tak på bandbredde betaler man forholdsvis dyrt for de annonsene, slike som ICE har tak,sen kan man betale men det koster ju.

 

Vel så viktigt er sikkerhet,vært nok av eksempler på annonser med forskellige typer skadevare, ikke så mye her hva jeg veit,men ellers,og får jeg problemer pga avslådd adblock,noscript etc er det jeg som får jobben med å prøve å få ordnet det,alternativt må folk leie hjelp og det koster ju allt ifra en 6-pakk til en god del kroner,i tillegg til risikoen for at miste data slikt som bilder av personlig karakter,bilder av slekt og venner,hendelser i livet som er greit å beholde.

 

Tviler på at dette stedet tar regninger for slikt eller er behjelpelig med gjenoppretting av bilder om mulig for eksempel.

 

Ikke minst missliker jeg sterkt blinkende materiale på nettet,dette vare seg annonser eller avatarer,får hodepine av det,seriøst irriterende.

 

Så ja takk til annonser bare det ikke blir slengt i ansiktet på en når man besøker et nettsted,medfører en sikkerhetsrisiko eller gjør bruken av nettet til en miserabel opplevelse hvis man sitter på treg forbindelse av ulike grunner,og i tillegg betaler for mengden traffikk,frem til da er det meste blokkert her og ellers,speciellt ellers,har fortroende for hw.no men det er ikke gitt at det er samme sak for deres annonsører ;)

Lenke til kommentar

Hadde enda kvaliteten på artiklene levd opp til forventingene. I 2001 og utover så var hw.no førstestopp på internett hver dag. Jeg har faktisk litt samme erfaring med Tomshardware.com.

 

Idag så er kvaliteten på artiklene faktisk bedre på dinside.no og tilsvarende sider. Det skulle egentlig ikke vært mulig med tanke på filosofien bak disse 2 sidene.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...