Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Man kommer ikke unna det at om alle ryktene om problemer stemmer, så burde nok Xbox One vært utsatt og kommet senere. Jeg tror at de taper mer enn de vinner om det bare blir tull med konsollene i starten, selv om de kommer til å fikse det etterhvert.

 

Ryktene virker veldig troverdig, men jeg håper de klarer å fikse det til release. Ikke for Microsoft sin skyld, jeg driter i både dem, Sony osv, men for de som kjøper konsollen. Hadde vært jævlig leit om alt ikke funket som det burde. Bruker man såpass mye penger på noe så burde man kunne forvente at det funker.

 

Men dette finner vi ut til release. Jeg krysser fingrene for at ryktene er overdrevne eller at Microsoft klarer å fikse det raskt. Ingenting er umulig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En kan jo ikke vinne hver generasjon.

Uten at jeg skal være bombastisk, så tror jeg Xbox 360 vant denne generasjonen.

Sony er selvsagt sulten på revansje og ser ut til å ha vunnet kommende generasjon.

Neste generasjon igjen så er det Microsoft som er sultene på revansje og kanskje vinner den generasjonen.

 

Dette kalles sunn konkurranse og sånn vil det fortsette så lenge de to selskapene har råd til det.

 

Det snakkes mye om at Xbox One burde vært utsatt (det er den jo forøverig i Norge, så vi kan jo i utgangspunktet få en feilfri og fantastisk maskin når den kommer her), men hadde det egentlig hjulpet?

Problemet ligger jo hovedsaklig i maskinvaren som er for svak sammenlignet med PS4.

Så da hadde Microsoft hatt 2 valg om de valgte å vente med lanseringen.

 

1) Hatt like bra maskinvare som Sony og priset seg fullstendig ut av markedet på grunn av Kinect med en pris på $599-$699 et sted mest sannsynligvis.

 

2) Bedre maskinvare og droppet Kinect. Men med så mye penger som de har brukt på den så er det alternativet egentlig enda mindre sannsynlig enn det første alternativet.

 

Uansett, dette er en teit diskusjon. Alle vet at Sony ser ut til å ha vunnet den kommende generasjonen.

Microsoft får heller legge en smart plan for neste generasjon igjen.

Tipper de allerede har fremskyndet lanseringsplanene for etterfølgeren til Xbox One.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

Jeg er fortsatt forbauset over hvor mye MS har klart å rote det til i forkant av den kommende generasjonen.

-360 var, sammenlignet med PS3, veldig enkel å utvikle for
-Den var på høyde med PS3 grafikkmessig
-Den var den billigste maskinen av HD-konsollene

I tillegg til at de gikk bort fra de punktene jeg listet opp ovenfor, bestemte de seg også for å:
-Innføre et elendig DRM-system
-Tvinge folk til å ha Kinect koblet til til enhver tid
-Ikke inkludere et headset i pakken

En må jo bare lure på hva i huleste det er som har foregått hos Microsoft de siste to-tre årene. Det området de har gjort det best på er merkelig nok det området de (noe ufortjent) har fått mest tyn for: spillene.

Nå har de fikset en god del av problemene med Xbox One, men jeg mener likevel at denne generasjonen kommer til å dreie seg om skadekontroll for MS. Mye må skje for at PS4 ikke vil komme ut som den klare vinneren salgsmessig. Personlig krysser jeg fingrene for PS4 selger best, slik at MS vil bli nødt til å ta seg sammen i forkant av den 9. konsollgenerasjonen.

@Cappo: Det sies at innmaten til Xbox One koster ca. like mye som innmaten til PS4. Hadde MS gått for en lignende løsning som Sony så er det ikke sikkert at XBO hadde kostet særlig mye mer enn den gjør i dag.

Endret av Leflus
Lenke til kommentar

Til tross for flere og flere personer/brukere bekrefte disse ryktene tar jeg likevel alt med en klype salt og venter til lansering eller noe mer bekreftende rykter kommer.

 

Selvfølgelig vil de tvære noe mannshit i hver konsolllansering (jeg tipper det er noe mannshit med PS4en også), men likevel blir jeg bare skremt av alle disse negative ryktene rundt Xbone.

Endret av fantomena
Lenke til kommentar

DRM greien tror jeg er noe som henger igjen fra deres erfaring med Xbox360.

Xbox360 er skandaløst enkelt å piratkopiere spill på fysisk media til. Litt mer tricky om du ønsker å bruke konsollen online også, men fortsatt alt for lett.

Gir du faen og ikke trenger å være online med den Xboxen, så er det latterlig enkelt.

Det er også alt for lett å kunne piratkopiere digitalt media.

 

Så DRM greiene kom nok som en reaksjon på nettopp dette.

 

Det spørs da hvor enkelt det blir denne generasjonen. Kanskje det blir et problem på begge konsollene denne generasjonen siden folk nå bare trenger å forholde seg til x86 arkitekturen, kontra PS3 som nesten hadde en automatisk blokk med sin Cell CPU.

Lenke til kommentar

Det kommer så mange negative rykter at det blir litt som gutten som ropte ulv ulv, til slutt driter man rett og slett i ryktene. Mange som også bare dikter opp ting, og da må de jo en gang få rett.

 

Er ikke bekymret, MS ordner opp slik de alltid gjør. Men skulle det bli problemer, den tid den sorg.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

En kan jo ikke vinne hver generasjon.

Uten at jeg skal være bombastisk, så tror jeg Xbox 360 vant denne generasjonen.

 

 

Vant den? Hva mener du her? Flest eksklusiver? solgte mest hardware? En seier må forklares mye bedre en det du gjør her altså. Er så mye faktorer som må på plass. Denne oppgaven gidder ikke jeg å forklare :)

 

Den som vant generasjonen som var med Xbox 360/PS3/Wii er meg, kom godt ut av det. Valgte ikke bare en konsoll. Det er oss gamere som vant. Fikk en bråte eksklusiver kastet etter oss.

Endret av iL Sephiroth
Lenke til kommentar

 

Vant den? Hva mener du her? Flest eksklusiver? solgte mest hardware? En seier må forklares mye bedre en det du gjør her altså. Er så mye faktorer som må på plass. Denne oppgaven gidder ikke jeg å forklare :)

 

Den som vant generasjonen som var med Xbox 360/PS3/Wii er meg, kom godt ut av det. Valgte ikke bare en konsoll. Det er oss gamere som vant. Fikk en bråte eksklusiver kastet etter oss.

 

Du har jo varit flink til å kåre både spill og konsoll til seier du og.

Endret av JoseCuervo
  • Liker 2
Lenke til kommentar

DRM greien tror jeg er noe som henger igjen fra deres erfaring med Xbox360.

Xbox360 er skandaløst enkelt å piratkopiere spill på fysisk media til. Litt mer tricky om du ønsker å bruke konsollen online også, men fortsatt alt for lett.

Gir du faen og ikke trenger å være online med den Xboxen, så er det latterlig enkelt.

Det er også alt for lett å kunne piratkopiere digitalt media.

 

Så DRM greiene kom nok som en reaksjon på nettopp dette.

 

Det spørs da hvor enkelt det blir denne generasjonen. Kanskje det blir et problem på begge konsollene denne generasjonen siden folk nå bare trenger å forholde seg til x86 arkitekturen, kontra PS3 som nesten hadde en automatisk blokk med sin Cell CPU.

 

De opprinnelige online-DRM planene kom som en løsning for en nest generasjons måte å håndtere spilleierskap, den disk-DRM vi får nå etter endringene er da nøyaktig den samme vi hadde i forrige generasjon så det ville være galskap og ikke forvente samme resultat også.

 

Det eneste forskjellen jeg tror vi kommer til å se denne genrasjonen er hvis det om et par år når pc-hardwaren er sterk nok vil vi kansje se emulatorer. Det vil åpne for ett nytt piratkopieringmarked, jeg vet ikke om de vil tape salg på det men det vil være noe de kommer til å gå hardt ut mot og samenligner med klassisk piratkopiering.

Lenke til kommentar

Viss det skal komme emulatorer for Xbox One og PS4 i løpet av et par år må hardware utviklingen eksplodere, det finnes trossalt ikke emulatorer for Xbox 360 og PS3 enda.

Det har jo noe med å gjøre at begge kjører sære løsninger som f.eks Cell.

Nå kjører de jo helt vanlig x86 arkitektur, ergo lettere å utvikle en emulator uten at hardware utviklingen må eksplodere, for det blir mye mindre emulatoren må emulere.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

Ikke bra... er vel i midnatt det skal komme klipp ut av XBO og PS4 versjonen av BF4 også. Da får vi se om det blir kaos eller ikke igjen da.

 

Mens vi venter så bare må jeg dele den lille gif animasjonen her ifra Neogaf forumet...klarer ikke å stoppe å smile av den...lol :D

 

Det er den utdødde Ass Saurus!

 

Ass+saurus+in+Jurassic+park_6494b6_38466

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...