Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Så du mener at turn10 bruker ett annet sdk enn andre ikke-microsoft utviklere?

 

Eller handler det om at turn10 har tilgang på folk i xbox-teamet som ikke andre utviklere kan få tilgang til?

 

Tror du microsoft ville sagt nei til å sende noen konsulenter til activision for å hjelpe til å bedre ytelsen i CoD hvis det kom en forespørsel?(argumentet er seff ikke gjeldende for en mindre spill tittel)

Jeg aner ikke, men vil tro Turn10 får akkurat de de trenger av hjelp. Vil tro de fikk tilgang utvikler kits veldig tidlig i prosessen, og har kanskje bygget opp bedre kunnskap rundt disse. Uansett, vi husker alle PS3 og hvor mye piss det var rundt ports der. Det gikk seg ganske greit til der også etterhvert som Utviklerene ble kjent med konsollen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg aner ikke, men vil tro Turn10 får akkurat de de trenger av hjelp. Vil tro de fikk tilgang utvikler kits veldig tidlig i prosessen, og har kanskje bygget opp bedre kunnskap rundt disse. Uansett, vi husker alle PS3 og hvor mye piss det var rundt ports der. Det gikk seg ganske greit til der også etterhvert som Utviklerene ble kjent med konsollen.

 

Det er vel ikke tvil om at turn10 har fått hjelp, spørsmålet var om denne hjelpen har vært utilgjenglig for utviklere av storspill som CoD.

 

Men det er intressangt at du nevner at det var motsatt forrige genrasjon, fordi jeg hørte ikke noe om at "det er nok OS og drivere som ikke er klare" angående ps3. Artig hvordan like situasjoner får forskjellig behandling fra noen ;)

 

Når det var playstation så var holdningen "utvikler må lære å programere for maskinen", når det er xbox er det "os og drivere er ikke klare". Du ser forskjellen på hvordan du selv snakker i forhold til diverse andre gringos.

 

Og det er netopp denne holdningen jeg pratet ut mot når jeg svarte på din oprinnelige post, vi snakket om det å kritisere tidligere i tråden her. Og det er helt greit å kritisere konsollen for å ikke nå de målene vi hadde forventet av den.(redigert:la til fet skrift) Men det er ett langt steg fra å kritisere det til å begynne å si hva grunnene til dette er uten noe som helst grunnlag for å si det.

 

Vi klarer oss fint uten folk som bare er ute etter å spre FUD.

Endret av Civilix
Lenke til kommentar

 

 

Men det er intressangt at du nevner at det var motsatt forrige genrasjon, fordi jeg hørte ikke noe om at "det er nok OS og drivere som ikke er klare" angående ps3. Artig hvordan like situasjoner får forskjellig behandling fra noen ;)

 

 

Dette har jeg heller ikke sagt noe om ? Jeg snakker om dev-kits of erfaring. Og det var dette som plaget PS3 utviklere i lange tider, trenger faktisk ikke gå lenger tilbake til Bayonetta og se hvor jævlig den utgaven er i forhold til 360. Her var det erfaring det skoftet på, og det har utviikleren ærlig inrømmet også.

 

http://www.escapistmagazine.com/news/view/119801-Bayonetta-Developer-Laments-PS3-Port-Failure

 

Den obskure og eminente CELL, var altså ikke en gave fra over slik Sony og mange av fansen gav utrykk for. Men du verden, ser du på de spillene som virkelig drar nytte av PS3 hardwaren, ja da glemmer man lett all den dritten av ports som konsollen måtte tåle.

 

Når det kommer til OS optimaliseringer, reduserte Sony mengden RAM som PS3 OS krevde fra 120MB til 50. Dette gav da utviklerene denne mengden i tillegg, bare sånn for å ha nevnt det.

 

http://www.joystiq.com/2010/02/23/70mb-of-additional-ram-unlocked-for-ps3-developers/

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...