Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har sett på endel video nå og der synes jeg det er nesten umulig å se forskjell, på bilder så ser en forskjeller. Og jeg er vel ikke super overasket over at PS4 hadde overtaket etter å hørt alle disse ryktene.

 

Men samtidig så var det endel bilder som så bedre ut på XBO synes jeg, mer detaljerte texturer. Det som er negativt med XBO versjonen er anti aliasing. Får dem ordnet på det før spillet kommer ut så vil det se meget bra ut.

 

Har dette gitt meg mindre lyst på XBO? Langt langt derifra, XBO står like sterkt hos meg. Om grafikk var SÅ viktig for meg så hadde jeg kjøpt spillet til PC. Ikke missforstå altså, en sier ikke nei takk til så bra grafikk som overhode mulig på en konsoll. Men en konsoll er mer en grafikk, det er en helhets opplevelse av alt systemet har å tilby som er viktig. Og der har så langt XBO en sterk posisjon i min bok.

 

Gjenstår selvfølgelig å få prøve selv, men utifra informasjon en har. Så blir det nok ikke feil med en XBO i hus :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det så gjør at jeg velger multiplatts til PS4 er ikke grafikken, framerates m.m. Her er det enkelt vil jeg si. Xbox One kommer i 2014 her en eller annen gang og PS4 kommer november den 29ende. Her er det min prinsipp siden det er forskjellige lanseringstider på dem to.

 

Vil ikke sitte i 2014 med bare Xbox One og 3-6 måneder gamle multiplatts heller.

Da er det like greit for meg å spille disse ferdig på PS4/PC.

 

Dermed blir det valgt til den konsollen som kommer først. Hadde jeg hatt begge dette året hadde jeg spredd rundt disse spillene som ACIV, BF4, COD G, FIFA 14 m.m.

Endret av iL Sephiroth
Lenke til kommentar

https://twitter.com/TheKevinDent/status/395008003071418368

 

Han her seier han har prata med ein DICE utviklar, og hevdar at BF4 køyrer 1080p nativt på X1. Sjå historikken nedover på tvitten.

 

Dersom det er tilfellet - kva er då årsaka til dei (store) forskjellane me ser på samanlikninga til t.d Digital Foundry?

BF4 is 1080 native and NOT upscaled, hate to make folks sad, but I know the difference ;-)

Tviler på det er sant...

Edit: Ser ut som det bare er tull, var som forventet

Endret av Booz
Lenke til kommentar

Spiller ikke Battlefield 4, så bryr meg i grunn ikke om at det er forskjell i dette spillet. Det som overrasker meg er at det er forskjell i det hele tatt. Spillet ser ikke engang ut som et nextgen-spill, og grafikken er faktisk ikke så ulik dagens konsoller. Det er spesielt skuffende at ingen av versjonene er nærmere PC-versjonen.

 

Overgangen fra PS2 til PS3 var enorm, mens overgangen fra PS3 til PS4 virker svært liten.

Lenke til kommentar

Så comparison video fra Ign i fullskjerm (1080p). Forskjellen er vel minimal? Eg er seriøst ikke forskjell mens noen sier at det er stor forskjell

Tror de mener stillbildene fra digital foundry, jeg hadde også store problemer med å se forsjeller på videoen fra Ign.

Lenke til kommentar

Er det bare jeg som syns at PC versjonen er best? :p

 

Jeg skjønner egentlig ikke problemet, bare kjøp begge konsollene.

De eksklusive titlene vil bli flott på den respektive konsollen.

 

Så kan du heller kjøpe multiplatformspillene til PC. Da får du alltid det beste resultatet. :p

 

Er nok ikke så enkelt :)

Mange faktorer som gjør konsoll versjonene til et mye bedre alternativ for ganske mange. ;)

Største faktoren for min egen del er at flyten, bevegelsene etc i BF og COD på PC er horrible, man merker sterkt at dette er spill som er laget først og fremst for konsoll og stickene. Men det er som sagt min mening og opplevelse av det :)

Lenke til kommentar

Er det bare jeg som syns at PC versjonen er best? :p

 

Jeg skjønner egentlig ikke problemet, bare kjøp begge konsollene.

De eksklusive titlene vil bli flott på den respektive konsollen.

 

Så kan du heller kjøpe multiplatformspillene til PC. Da får du alltid det beste resultatet. :p

Spelte BF3 ein periode på Xbox 360. Det var eit sorgens kapittel.

BF4 er førehandstinga og førehandslasta på PC. Ein kjapp VPN tunell så får eg pløyd igjennom einspelar delen før MP på Torsdag.

 

Iflg Gametrailers.com har MS satt ein embargo på anmeldelsen av BF4 på Xbox One. Undrast kvifor...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

They're saying that it's almost impossible to see a difference between PS4 and PC version. They compared it to BF4 running on a high-end PC with a "pretty expensive Radeon card". They're also expecting that if you're an owner of a PC that costs less than 1000€ then it will look worse than on PS4 if you want to target 60fps. 60fps is almost perfectly available in PS4 version. Given the low price of the PS4, they say that this definitely speaks for the console and against the PC version. In this video the PS4 version looks brighter due to the recording that they're using. There are some effects like water drops on the windscreen that are missing in the PC version even though they are available for PS4. Shadows, level of detail, etc are indistinguishable. Game runs smoothly even in "bombastic scenes"

The conclusion: They're recommending the PS4 version because of the 400€ price point for the hardware.

 

Dette er fra pcgameshardware.de, så har man ikke råd til det beist av en PC så er det like greit å gå for PS4-versjonen. Jeg for min del velger PC, men da ikke før på nyåret, har alt for mye utgifter fremover.

 

Så da vil multiplats uansett gå til PC, så får jeg skaffe meg en Xbox One for Dead Rising 3 når konsollen lanseres i Norge. Da er nok eventuelle problemer med OS borte og.

Lenke til kommentar

 

Er nok ikke så enkelt :)

Mange faktorer som gjør konsoll versjonene til et mye bedre alternativ for ganske mange. ;)

Største faktoren for min egen del er at flyten, bevegelsene etc i BF og COD på PC er horrible, man merker sterkt at dette er spill som er laget først og fremst for konsoll og stickene. Men det er som sagt min mening og opplevelse av det :)

CoD har blitt ett konsoll-spill uten tvil, men BF er i aller høyeste grad best på PC per dags dato.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...