Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et spørsmål. Dere som er så opptatt av bytting osv. og at det er så viktig. Hvordan har dere gjort det med titler dere lastet ned digitalt? Har dere liksom byttet konsoll?

Liker du ikke å ha en vane der man med venner bytter på spill, skaper bånd, anbefaler en god venn et sykt godt spill du vet han kan spille GRATIS fordi du kjøpte det og har betalt din egne penger og vil at vennen din skal også få oppleve det samme som du.

 

Jeg ser flere har vært i litt forsvar modus for ONE, men jeg ser ikke hvordan dette kan forsvares.

Lenke til kommentar

Hva eller skal det være? Det er da ingen hemmelighet at Microsoft ønsker at 100% av varene skal selges nye.

 

Microsoft er vel ikke det eneste selskapet i verden som ønsker det.. de aller fleste vil vel det. Noe annet ville vært veldig rart.

Det kan være en av flere grunner til hvorfor den ikke kan selges videre, men trenger altså ikke nødvendigvis å være den eneste, eller den mest avgjørende, grunnen.

Lenke til kommentar

Et spørsmål. Dere som er så opptatt av bytting osv. og at det er så viktig. Hvordan har dere gjort det med titler dere lastet ned digitalt? Har dere liksom byttet konsoll?

 

Kanskje de ikke har lastet ned? Jeg har en samling med over 70 spill som jeg gjennom tiden har delt med venner, og venner delt med meg. Dette er mine spill, og de blir å eksistere i evig tid. Man har null eierskap til digitale spill, og de eksisterer så lenge utgiveren tillater det.

 

Dere som er fanatikere av digitale nedlastinger forstår ikke at mange verdsetter å ha eierskap over det de betaler 500 kr for.

Lenke til kommentar

Liker du ikke å ha en vane der man med venner bytter på spill, skaper bånd, anbefaler en god venn et sykt godt spill du vet han kan spille GRATIS fordi du kjøpte det og har betalt din egne penger og vil at vennen din skal også få oppleve det samme som du.

 

Jeg ser flere har vært i litt forsvar modus for ONE, men jeg ser ikke hvordan dette kan forsvares.

 

Man kan låne bort den digitale kopien. Dette ble diskutert og fastslått for flere sider siden.

Lenke til kommentar

Microsoft er vel ikke det eneste selskapet i verden som ønsker det.. de aller fleste vil vel det. Noe annet ville vært veldig rart.

Det kan være en av flere grunner til hvorfor den ikke kan selges videre, men trenger altså ikke nødvendigvis å være den eneste, eller den mest avgjørende, grunnen.

 

Utgiverne gjør som de selv vil. De har fri tilgang til å blokkere bruktspill på Xbox 360, Wii U, PS3 og PS4, men de gjør det ikke fordi markedet ikke ønsker det, og derfor slår det tilbake.

 

Sony sa selv at blokkering av bruktspill aldri kommer til å skje på fysisk media som de selv distribuerer, og at de store selskapene er enig i modellen PS4 fortsetter å bruke. Selv EA sa helt nylig at bruktspill ikke er et problem.

Lenke til kommentar
Jeg ser flere har vært i litt forsvar modus for ONE, men jeg ser ikke hvordan dette kan forsvares.

Det forsvares jo med et bedre alternativ; dele/byttelåne spill digitalt.

Det høres dog litt for godt ut til å være sant, så vi får vente å se hvordan dette fungerer i praksis.

Lenke til kommentar

Liker du ikke å ha en vane der man med venner bytter på spill, skaper bånd, anbefaler en god venn et sykt godt spill du vet han kan spille GRATIS fordi du kjøpte det og har betalt din egne penger og vil at vennen din skal også få oppleve det samme som du.

 

Jeg ser flere har vært i litt forsvar modus for ONE, men jeg ser ikke hvordan dette kan forsvares.

 

Jo, det kan være greit det. Men med den nye Xbox One kan jeg bare si:

 

"Dude, jeg har et fett spill du må prøve. Bare ta det fra spillsamlingen min og prøv det!".

 

- "Ah, takk dude! Da slapp jeg og vente til du kom hjem igjen for ferien. Hadde vært greit stress om jeg måtte vente i to uker fordi du befinner deg i Trondheim og jeg i Oslo liksom".

 

"Haha, ja ikke sant godt vi liksom er forbi den tiden hvor alt skulle vært i fysisk format".

 

- "Sant det. Det er liksom SÅÅÅÅÅÅÅÅÅ Playstation 4"

Endret av Emils.
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Dette er mine spill, og de blir å eksistere i evig tid.

 

Kommer an på hvor mye du bruker de og hvor slitte de blir, det. Hvis du ikke bruker de, så kanskje. Mine digitale kopier vil ihvertfall holde seg i bra stand så lenge MS fortsetter å støtte de, og det regner jeg med blir lenger enn det jeg gidder å spille de.

 

Jo, det kan være greit det. Men med den nye Xbox One kan jeg bare si:

 

"Dude, jeg har et fett spill du må prøve. Bare ta det fra spillsamlingen min og prøv det!".

 

- "Ah, takk dude! Da slapp jeg og vente til du kom hjem igjen for ferien. Hadde vært greit stress om jeg måtte vente i to uker fordi du befinner deg i Trondheim og jeg i Oslo liksom".

 

"Haha, ja ikke sant godt vi liksom er forbi den tiden hvor alt skulle vært i fysisk format".

 

- "Sant det. Det er liksom SÅÅÅÅÅÅÅÅÅ Playstation 4"

 

Og så slipper du å være redd for at personen som låner det får riper i det.

Endret av RRhoads
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det forsvares jo med et bedre alternativ; dele/byttelåne spill digitalt.

Det høres dog litt for godt ut til å være sant, så vi får vente å se hvordan dette fungerer i praksis.

 

Kan du selge spillene dine? Nei. Feil, Microsoft tillater at du selger spillene til utvalgte forretninger. Trolig Gamestop. Kan du gi bort spillene dine? Ja, til én person som har vært på vennelisten din i minimum 30 dager, og da kan aldri gi spillet bort igjen. Kan du oppbevare spillene dine? Muligens ikke. De varer ut konsollens levetid.

 

Dette er etter min mening bare slitsomt.

Lenke til kommentar

Kommer an på hvor mye du bruker de og hvor slitte de blir, det. Hvis du ikke bruker de, så kanskje. Mine digitale kopier vil ihvertfall holde seg i bra stand så lenge MS fortsetter å støtte de, og det regner jeg med blir lenger enn det jeg gidder å spille de.

 

 

 

Og så slipper du å være redd for at personen som låner det får riper i det.

 

Så lenge Microsoft fortsetter å støtte de. Du stoler på Microsoft, jeg gjør det ikke. Når de lanserer sin neste konsoll risikerer du å måtte betale for de samme spillene på nytt igjen.

Lenke til kommentar

Kan du selge spillene dine? Nei. Feil, Microsoft tillater at du selger spillene til utvalgte forretninger. Trolig Gamestop. Kan du gi bort spillene dine? Ja, til én person som har vært på vennelisten din i minimum 30 dager, og da kan aldri gi spillet bort igjen. Kan du oppbevare spillene dine? Muligens ikke. De varer ut konsollens levetid.

 

Dette er etter min mening bare slitsomt.

De varer bare konsollens levetid, og følger ikke bruker? Fint hvis du har en kilde som du kan vise til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...