Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Flytt fra storbyene så er man ikke så avhengig av å bytte inn spill for eksempel hos Gamestop. Har 170 Xbox 360 spill, alt sammen er kjøpt nytt. Så for min del gjør det ingenting at man ikke kan bytte vekk spillet. Er ikke i nærheten av en forretning som har den slags tilbud heller, mulig eg hadde brukt det om det var i nærheten men har aldri vært en mulighet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Korleis skal du kunne gje vekk eit spel to ganger?

 

Hva om vedkommende som får spillet vil gi det bort til noen andre? Det går ikke.

 

De varer bare konsollens levetid, og følger ikke bruker? Fint hvis du har en kilde som du kan vise til.

 

Spillene jeg har lastet ned digitalt på Xbox 360 føres ikke over til Xbox One. Det holder for min del.

Lenke til kommentar

Utgiverne gjør som de selv vil. De har fri tilgang til å blokkere bruktspill på Xbox 360, Wii U, PS3 og PS4, men de gjør det ikke fordi markedet ikke ønsker det, og derfor slår det tilbake.

 

Ja? Helt greit det der, men det er forskjell på bruktspill og en brukt konsoll.

Poenget mitt var at det kan være flere og mer avgjørende grunner enn at MS ikke tjener penger på brukte konsoller.

Dessuten var dette kun et rykte, så det bør kanskje tas med en klype salt inntil videre.

Lenke til kommentar

Hva om vedkommende som får spillet vil gi det bort til noen andre? Det går ikke.

 

 

 

Spillene jeg har lastet ned digitalt på Xbox 360 føres ikke over til Xbox One. Det holder for min del.

 

Ok.. Misforstod deg litt, jeg, ser jeg. Trodde du mente at de ble borte hvis konsollen ble ødelagt. Angående generasjonen etter neste, vet vi lite. Det vi vet, er at neste generasjon bruker x86 pc komponenter, så det blir ganske likt en vanlig pc, og spesielt med tanke på at XBone kjører et OS som er basert på Windows 8. Kanskje spillene blir tilgjengelige på Games for Windows for alt vi vet.

 

Begge sider av saken blir vill gjetting.

Lenke til kommentar

Har ikke besøkt eller brukt GameStop siden noen få måneder etter Kinect ble lansert. Jeg har aldri kjøpt et bruktspill heller siden 2008. Jeg har null problem enten som fremtidig PS4 eller fremtidig One-kjøper null problem med at jeg ikke kan bruke brukte spill. Føler jeg har null interesse av å kjøpe brukte spill eller selge mine egne spill. Spillutviklerne av gode spill fortjener pengene, de fortjener ikke at GameStop blir rikere flere ganger på grunn av samme kopi. Det er på en måte et hån, spesielt med hvor lite GameStop gir kundene sine for spill.

 

Michael Patcher skrev på Neogaf nå om hvordan MS kan komme tilbake:

http://www.neogaf.co...126&postcount=1

 

EDIT: Kan noen få vekk Petterpan fra denne tråden? Han gjør ikke noe annet enn å trolle, gå utover personer eller drive ellers dritt.

Endret av Maury
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jo, men mer sånn fysisk, uten det at du må legge de til på Live og sånt. Mulig det kommer endringer på det, men jeg er uansett litt care på det. Håper riktignok at jeg får muligheten til å dele med folk i UK eller USA, fordi der har jeg flere folk som kan egne seg å dele spill med fra 360-tiden som sikkert også skaffer seg One.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Nesten glad det ikke er mulig å låne bort fysiske kopier. Jeg låner sjeldent spill, og de spillene jeg låner bort, ser jeg sjeldent igjen.

 

Da er det mye bedre å låne bort en digital kopi. Faktisk helt genialt.

Lenke til kommentar

Nesten glad det ikke er mulig å låne bort fysiske kopier. Jeg låner sjeldent spill, og de spillene jeg låner bort, ser jeg sjeldent igjen.

 

Da er det mye bedre å låne bort en digital kopi. Faktisk helt genialt.

 

Eg er helt enig, hvis share funksjonen er så bra som det har stått i artikler så er det meget bra, men vil vente å se hvordan dette funker i praksis. Vi vet svært lite hvordan det faktisk funker som noen skrev litt over her.

Lenke til kommentar

Hentet fra Xbox.com

 

Reserver din førstedagsutgave i dag *

Dette følger med:

Xbox One-konsoll

Kinect-sensor

Kontroller (spesialutgave)

Eksklusiv utmerkelse

HDMI-kabel

 

* begrenset tilgjengelighet hos utvalgte forhandlere så lenge lageret holder. Spill og Xbox Live Gold-medlemskap selges separat.

Endret av Emils.
Lenke til kommentar

Nesten glad det ikke er mulig å låne bort fysiske kopier. Jeg låner sjeldent spill, og de spillene jeg låner bort, ser jeg sjeldent igjen.

 

Da er det mye bedre å låne bort en digital kopi. Faktisk helt genialt.

Man kunne hatt valget, men jeg bryr meg ikke noe særlig. Låner selv aldri ikke vekk spill, liker ikke tanken at dem får spilt det gratis mens jeg som har betalt for det :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...