Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Hva tenker folk Microsoft vil vise frem på E3 om litt over en måned?
Jeg ser vel for meg at de på et eller annet vis skuffer igjen. 

 

Blir det snakk om next-gen? Eller ikke?
Og utifra det, hva skal de presentere av spill?

 

Kan jo fort bli litt rart om de viser frem next-gen, men spill for denne generasjonen. 
Og om de satser fullt ut på next-gen, spill inkludert, så har det iallefall vært langt mellom gode grunner til å eie en Xbox denne generasjonen...

Lenke til kommentar

Ett høykvalitets GoT RPG hadde vært stort, spesielt om det var MS-eksklusivt, men det er nok bare en konsoll. Det kunne uansett forårsaket en solid take-off for Nextbox-lanchen om det var ett launch-spill :p

 

Synd jeg ikke er noen GoT-fan, men ett skikkelig RPG i det universet hadde jeg muligens kjøpt på dagen.

Lenke til kommentar

Microsoft patents Xbox Braille controller for visually-impaired gamers

 

"The Braille panel in the back seems to constantly adjust itself, so that gamers who are blind or have other visual impairments can read the text through the back of the controller. That's not all though, the patent says that the controller will also be able to convert speech to Braille, allowing users to communicate in chat or when they're livestreaming."

 

ecbed013-dc1e-4546-9948-041f18b0887f.jpe

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva tenker folk Microsoft vil vise frem på E3 om litt over en måned?

Jeg ser vel for meg at de på et eller annet vis skuffer igjen. 

 

Blir det snakk om next-gen? Eller ikke?

Og utifra det, hva skal de presentere av spill?

 

Kan jo fort bli litt rart om de viser frem next-gen, men spill for denne generasjonen. 

Og om de satser fullt ut på next-gen, spill inkludert, så har det iallefall vært langt mellom gode grunner til å eie en Xbox denne generasjonen...

 

Jeg tipper de kommer til å annonsere "XBOX TWO", og at den blir lansert senere i år!

 

I TFLOPS blir den litt kraftigere enn PS5s lekkede/antatte 12-13TFLOPS, og med støtte for real time Ray Tracing i 4K.

 

Vil det skuffe? ;)

Lenke til kommentar

Flere som bruker HDMI-inn på X1X til å skalere opp til 4K?

 

Kjører igjennom PS3 og X360 med god oppskaleringskvalitet der bakoverkompatibilitet mangler. Har ikke testet PS4 enda (grovt sett 720p vs 1080p)

 

Det er en liten forsinkelse, men det virker overraskende bra så langt for realtime interaktivitet. Hadde noe issues i begynnelse med massivt lag, men det forsvant etterhvert. Muligens fordi Hz og bildeinnstillinger på X1X ble satt optimalt. Virker mest som HDMI-Inngangen var tiltenkt for for Cable/Sat-boks, så litt overrasket over at det fungerte.

 

Dette fungerer vel med S og originalen også ?

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Her er bilde ifra det andre klippet Xbox la ut idag. Kjenner ikke igjen det tegnet...? 

 

VEnQ8pu.jpg

 

Dette er emblemet "The Night King" fra GoT har på brystet.

 

EDIT: Helt likt er det vel kanskje ikke, men det ligner veldig. 

Endret av Mala
Lenke til kommentar

P.g.a kvalitetsforskjellen i bildet om du sitter nært nok og/eller har falkeblikk. XB1 har en rimelig sofistikert algoritme for å trekke ut detaljer som gjør ting klarere uten at det ser prosessert ut. Tror det er svært få TV'er som kan matche dette utenom veldig gode toppmodeller.

 

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Mulig det bare er meg på min 3840x1600 38" som synes dette. Men oppskaleringen på XB1S virker å bare glatte ut bildet for det meste. Det blir mer uskarpt og detaljer på eks. genseren forsvinner.

 

Det minner meg litt om de dårlige "denoise" filterne man hadde på TVer for en del år siden hvor alle så ut som de var photoshoppa i ansiktet.

 

Mulig noen liker litt blurry, glatte bilder.

 

Har Xbox One X en bedre oppskalering? Hva med Pro?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Det er jo litt mer prosesserings-kraft pr ms i X1X, så mulig de har tunet litt der. Har ikke A/B sammenlignet med S. Original XBO er litt tregere enn S så det er kanskje den som skarper opp minst om dette ikke ligger i dedikert silikon men kjører på CPU/GPU-sykler. PS4 Pro har ikke HDMI inngang, så du tenker kanskje på Blu-Ray oppskalering, og det gjør den i likhet med XBO.

 

Bildet så i alle fall mer detaljert ut med typisk 720p-materiale når jeg testet. Det er jo vanligvis litt tidsmessig forskjell på å behandle interaktivt materiale hvor latency er viktig og film/video hvor det ikke betyr så mye med mindre man får audio ute av sync.

 

En må vel lage et batteri med testbilder på høy-bitrate video og sammenligne med å ha XBO i 2K og 4K mot TV for å se hva som er greia objektivt sett. Virker nesten som det er påtenkt multibruk utover Cable/Sat slik det fungerer for 720p i alle fall. Har spilt rene spill med mer inputlag internt enn det XBO legger på HDMI-in. Fin måte å kjøre inn de gamle favoritter en må beholde gammel X360 maskin for.

 

Edit: Kom på at jeg faktisk har en XBOX classic (2002) video-ut-kabel til VGA, så om jeg kjøper en VGA til HDMI konverter så kan jeg oppskalere første XBOX til 4K på samme måte. Trenger jo en HDMI switch til inngangen på One for å switche de gamle konsollene + PS4.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Hva tenker folk Microsoft vil vise frem på E3 om litt over en måned?

Jeg ser vel for meg at de på et eller annet vis skuffer igjen. 

 

Blir det snakk om next-gen? Eller ikke?

Og utifra det, hva skal de presentere av spill?

 

Kan jo fort bli litt rart om de viser frem next-gen, men spill for denne generasjonen. 

Og om de satser fullt ut på next-gen, spill inkludert, så har det iallefall vært langt mellom gode grunner til å eie en Xbox denne generasjonen...

De har jo kjøpt opp en drøss med studioer, ville vært rart om vi ikke får se hva de jobber med? :)  Nyeste GOW må vel nærme seg?

 

Ellers enig, eller dvs jeg har brukt xboxen til alt av multiplatform så har fått brukt den nok til å være fornøyd med kjøpet, men ingen tvil om at sony leverer langt flere og bedre eksklusive.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...